Toetjes ideeen

Discussion in 'De lounge' started by Bloem1981, Dec 21, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Bloem1981

Bloem1981 Bekend lid

Aug 4, 2009
    800
    0
    0
    NULL
    NULL
    Voor 1e kerstdag moet ik het toetje maken, ik wilde tiramisu maken maar mijn vader is er niet kapot van.

Hebben jullie tips/ideeen?

Het liefst iets met chocolade, iets simpels en iets wat ik vrijdag al kan maken.

2. ProudMum

ProudMum Niet meer actief

Chocolade mousse
    Chocolade fondue
    Chocolade bavarois

wat er zo in me opkomt!

3. marloes80

marloes80 VIP lid

Aug 6, 2006
    22,024
    901
    113
    ik lees mee, ik heb dezelfde 'opdracht' gekregen.
    Vorig jaar heb ik zelf witte chocolade mousse gemaakt, die was zo lekker (maar ben het recept kwijt)

4. Bloem1981

Bloem1981 Bekend lid

Aug 4, 2009
    800
    0
    0
    NULL
    NULL
    Is dat niet te simpel?

En het liefst met de recepten erbij...hoe jullie ze maken... Of ben ik nu erg lastig? ;)

5. Skye

Skye Niet meer actief

Ik maak een tarte tatin met peer! Maarja, daar zit geen chocola bij!

6. marloes80

marloes80 VIP lid

Aug 6, 2006
    22,024
    901
    113
    ik wilde dit jaar misschien een triffle maken... maar is wel even werk denk ik. Voordeel is wel dat het al op vrijdag kan

7. marjolinos

marjolinos Fanatiek lid

Mar 9, 2009
    2,953
    0
    0
    tilburg
    ik maak een charlotte met frambozenschuimijs en chocholade eroverheen (recept te vinden op ah.nl, anders ff je mailadres mailen, dan mail ik hem door!)

8. Romy1979

Romy1979 Niet meer actief

Ik maak ijstaartjes gevuld met bitterkoekjes. Na het eten haal ik ze uit de vriezer en bestrooi ik ze met kokos. Vervolgens giet ik er wat gesmolten chocola overheen. Dot slagroom ernaast en klaar!

9. Anice

Anice Niet meer actief

Dit dessert doet het bij mij altijd goed. Je kunt er heel veel mee varieren. Ook kun je er een soort van Tiramisu van maken. Alleen deze is niet zwaar.

De basis bestaat uit een mix van mascarpone, volle kwark naar keuze (naturel of met een smaakje en geklopte slagroom, suiker naar smaak. Je kunt er naar keus kleine stukjes fruit doorheen mengen. Ik kies meestal voor perzik of aardbeien.
    Wil je een soort Tiramisu maken dan doop je lange vingers in Marsala en leg je die op de bodem van een schaal. Verdeel de mix erover. En naar keus kun je dus met fruit versieren of je kunt door de basismix kleine stukjes chocolade doen en de Tiramisu met cacao bestrooien.
    Dit kun je een dag van tevoren maken. Alleen zou ik het fruit er als laatste toevoegen.

10. Maedra

Maedra Fanatiek lid

Oct 29, 2009
    1,558
    0
    36
    Rotterdam
    Wat ook leuk is is een soesjestoren(tje) met chocoladesaus eroverheen. Supermakkelijk, soesjes stapelen en chocoladesaus eroverheen gieten. Of een chocoladetaart, wel veel werk, maar die kun je van tevoren maken. :)

11. Bloem1981

Bloem1981 Bekend lid

Aug 4, 2009
    800
    0
    0
    NULL
    NULL
    Oh lekker allemaal! Ik krijg er trek van! Marjolinos: ik heb je een prive berichtje gestuurd!

12. thewiz

thewiz Actief lid

Jun 27, 2009
    331
    0
    0
    Thuismama
    Assen
    Pavlova met chocoladesaus en banaan is ook errug lekker. Recepten kun je overal vinden op google. Ik zal het in een aflevering van Masterchef en het zag er zo lekker uit!

Share This Page