Highlights oververven na 1 week

Discussie in 'De lounge' gestart door Narcisje, 1 jun 2023.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Narcisje

    Narcisje VIP lid

    17 mrt 2016
    11.381
    6.921
    113
    Vrouw
    Iemand ervaring met het verven van je haar als je highlights hebt? Ik heb vorige week highlights laten zetten en ik kan er niet aan wennen dus ik wil het liefst mijn haar weer in z'n geheel verven, maar ik durf dit niet zo goed. Kan dit wel? Ik heb er weinig zin in dat het groen gaat uitslaan ofzo :o::roflmao:
     
  2. Splitijsje

    Splitijsje Fanatiek lid

    21 nov 2020
    2.969
    3.059
    113
    Vrouw
    Ai, wat zonde? Je zou om te beginnen er een spoeling overheen te kunnen laten zetten? Dat kleurt de highlights (afhankelijk van de kleur van de spoeling) donkerder in. Maar zou niet zelf gaan rommelen, maar door een kapper laten doen.
     
  3. MamavanLieverd

    MamavanLieverd VIP lid

    1 dec 2014
    7.248
    5.202
    113
    Ik verf en knip mijn haar meestal zelf en heb ook een paar keer zelf highlights gedaan. Wat is je haarkleur en hoeveel lichter zijn je highlights? En verf je normaal zelf je haar en met wat voor verf, semi permanent, demi permanent of permanent? Met professionele verf of drogisterij pakjes? (professionele verf is goedkoper trouwens).

    Maar goed, als je er niet heel erg aan kan wennen, maar misschien wel wat dimensie in je haarkleur wilt houden, zou je een demi permanente verf kunnen gebruiken, die vervaagt wat en dan heb je nog steeds highlights, alleen subtieler. Ik gebruik zelf ook demi permanent en mijn grijze haren geven ook een highlight effect, want demi permanent is minder grijsdekkend. Ik gebruik royal kis softshades (professionele verf, maar wel verkrijgbaar bij meerdere online winkels) en verf elke 2 a 3 weken en dat kost 3 à 4 euro per keer.

    Als je highlights echt heel licht zijn en je wil ze vrij donker verven, kies dan niet voor een te koele kleur, want dan heb je inderdaad risico op groen. Je moet eerst weer iets van de warme ondertoon pigmenten er terug inbrengen. Mijn haarkleur is bruin en ik heb nooit heel lichte highlights gehad, meer caramelkleurig, dus ik heb daar zelf niet echt ervaring mee.
     
  4. Luna86

    Luna86 VIP lid

    11 jan 2009
    13.253
    7.820
    113
    Gelderland
    Ik zou er bij de kapper een spoeling overheen laten zetten. Over 6 weken heb je alweer een beetje uitgroei en vallen de highlights minder op is mijn ervaring.
     

Deel Deze Pagina