Ischias

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door MinnieJ, 16 mrt 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MinnieJ

MinnieJ Niet meer actief

Ik heb sinds een week of 2 last van ischias klachten, na een grote schoonmaakbeurt op zolder is dit begonnen. In het weekend vielen mijn klachten wel mee maar vandaag heb ik zoveel last dqat ik bijna niet kan lopen zonder pijn:(

Ik weet niet wat ik verkeerd heb gedaan, wat het heeft getriggered vandaag, kan iemand me hierin adviseren? Ik heb in het weekend niet opgeruimd want ik was van huis en ik heb niet mijn dreumes getild want manlief was er, vandaag beide dingen wel gedaan, ik probeer gehurkt te bukken maar soms vergeet ik het even. Of krijg je het van wandelen/fietsen?

In ieder geval volgende week een afspraak bij de fysio, maar ik zou graag van ervaringsdeskundigen een tip0 willen om de klachten te voorkomen, afgelopen dagen ging het namelijk weer beter

2. Ly1

Ly1 Fanatiek lid

1 mrt 2012
    1.148
    3
    38
    Drenthe
    Weet je zeker dat het je ischias is en niet bekkeninstabiliteit? Ik heb zelf bekkeninstabiliteit en het is wel belangrijk dat je ze onderscheid omdat je met bekkeninstabiliteit best wel wat (blijvende) schade kan aanrichten met bepaalde gewoontes e.d. ik heb bij bekkeninstabiliteit wel wat handige tips voor je

3. MamsieM

MamsieM VIP lid

22 nov 2011
    5.967
    5
    38
    Ik heb het beide zwangerschappen ook gehad. Bij mij hielp fysio vooral. Masseren van de plek.
    Nare kwaal he!

Compleet off topic: hoe is het verder? Duurt niet lang meer hé?

4. MinnieJ

MinnieJ Niet meer actief

Ly1, ik had inderdaad bij mijn vorige zwangerschappen iets wat ik zelf had gezien als BI! Ik kon namelijk opeens na de 32 weken niet meer recht lopen, ik ging gek mank lopen met die zere kant, en ook al deed ik nog zo hard mijn best ik kon niet recht lopen. Bovendien kon ik dus ook niet meer naar de supermarkt lopen. Ik ben pas bij een fysio geweest en zij zei dat ik gee BI heb, omdat ik anders niet mn been op zou kunnen tillen, achteraf bedacht ik me pas dat ik dat ook inderdaad niet kan als ik eenmaal voorbij die 32 weken ben.

MamsieM, alles goed:) Jouw kleine meid? En hoe vindt T het op school? Gaat hij al hele dagen? Het is een rustige buikbaby dit ventje, net als N die was ook zo rustig, S daarentegen was een storm hihi

5. MinnieJ

MinnieJ Niet meer actief

(niet naar de supermarkt lopen...die zit dus om de hoek dus ik kon zelfs geen korte afstanden meer lopen zonder pijn)

6. Noa25

Noa25 Fanatiek lid

23 nov 2006
    1.282
    0
    0
    Limburg
    Ik heb ook zwangerschapsischias. Pijnlijk...de ene dag wel en de andere dag niet. Gaat tamelijk goed mede dankzij de fysio. Ze doet niet zo heel veel, behalve op 5 pijnpunten drukken aan beide zijden.
    Ik moet er wel bij zeggen dat ik sinds vorige week ook bekkenpijn heb. Geen bekkeninstabiliteit maar pijn.
    Als het zo blijft zoals het nu is dan is het goed uit te houden.

Ga vooral geen gekke bewegingen maken, zoals bijv. een bed in elkaar zetten. Hahaha...heb ik 2 weken geleden gedaan. Ik heb die avond gehuild van de pijn.

7. Lilly1989

Lilly1989 Niet meer actief

Mag ik vragen wat jullie pijnklachten zijn?
    Ik heb sinds vorige week last van mijn linkerbil. Het lijkt wel spierpijn! Soms voel ik het, maar soms ook niet.

8. MinnieJ

MinnieJ Niet meer actief

het zit inderdaad in mijn bil, en het zeurt een beetje, ik weet niet of ik het als spierpijn zou omschrijvevn...het voelt alsof er een zenuw een beetje klem zit

9. Waaghals

Waaghals Actief lid

20 okt 2012
    250
    0
    0
    Verpleegkundige
    Woerden
    Ik ben begin feb een week uitgeschakeld geweest kon niet meer liggen of zitten.
    Leek echt op zenuwpijn hing huilend aan de tel met de huisarts.
    Ben die week bij de huisarts,cesartherapeute en bekkenfysio geweest.
    Conclusie:last van m'n rechter si- gewricht dat uit zich dus in je linker onderduw,bil en bovenbeen,dus de klachten die je omschrijft lijken er wel wat op.
    Ik heb veel baad gehad(heb af en toe nog last) bij zwangerschapszwemmen,cesartherapeute,en een bekkenband die ik om doe als ik bv moet stofzuigen.
    Verder is t belangrijk om echt zo min mogelijk te tillen,bukken,en trap te lopen.
    Hopelijk heb je hier iets aan en gaat t snel wat beter

10. momy2b

momy2b Actief lid

4 feb 2015
    380
    0
    0
    NULL
    NULL
    o dit herken ik ook wele een beetje...maar lijkt me dat ik het wel heel vroeg heb had het al vanaf 8 weken...één of andere spier ergens bij mijn linker bil doet pijn...bij bepaalde houdingen voel ik het heel sterk...suc6 ermee allemaal!

11. Noa25

Noa25 Fanatiek lid

23 nov 2006
    1.282
    0
    0
    Limburg
    Ik had het idd ook vanaf een week of 9-10.
    Het voelt in het begin als spierpijn. Kan het ook niet zo goed omschrijven. Maar meestal trekt het van de onderrug, door je bil naar je been. Maar ik voel het eigenlijk alleen in mijn bil. En soms...als je een verkeerde beweging maakt krijg je echt zo'n pijnscheut!

Deel Deze Pagina