Vrouw in Texas bevalt van eigen kleindochter | NOS Er zit ook een filmpje bij Vind het zo bijzonder en tegelijkertijd ook zo normaal .
Oeh ik heb er een beetje dubbele gevoelens bij (aan de ene kant heel mooi, aan de andere kant apart), maar wel prachtig dat het zo kon en dat nu haar wens vervuld is.
Normaal vind ik t sowieso niet, maar het is voor de moeder van het kind blijkbaar een mooie oplossing voor haar onvruchtbaarheid en het kindje is gezond. Dus ach.. Wie ben ik
Normaal nee, maar daarom niet slecht. Ik denk dat ik ook bereid zou zijn om dit voor m'n dochter te doen.
Is in NL ook eens gebeurd met een moeder toen ik geloof begin 50 die voor haar dochter draagoma (zo noemden ze het zelf) was. Van de eicel en zaadcel van dochter en haar man. Dochter heeft een aandoening waarvoor zij niet zonder medicatie kan en waarmee ze niet zwanger mocht worden. Ik vond dat juist super! Waarom niet?
Ik vind het mooi dat dit zomaar kan! Echt fijn voor die familie dat ze een draagmoeder hebben gevonden die bereid was om dit voor hun te doen én tegelijkertijd vertrouwd/bekend was en dat het allemaal zo heeft mogen lukken. Dit is toch een geweldig geschenk voor zowel oma als moeder & vader? Ze mag haar eigen kleinkind baren én tegelijkertijd haar dochter en schoonzoon de meest gelukkigste mensen ter wereld maken door dit mooie geschenk. Ik zie het meer als 'lenen'. Het klinkt een beetje simpel als ik het zo zeg, maar wat mij betreft kon het om een taartvorm gaan. Als jouw taartvorm kapot is/weg is/je hebt er geen/je kunt er geen kopen, ga je naar een ander en dan leen je die, als dat mag en kan. Daar vind ik niets vreemds of raars aan. Natuurlijk zijn het de emoties die meespelen en gezondheid en dat het allemaal maar moet kunnen, maar toch echt gewoon geweldig dat het mogelijk is. Ik denk dat ik zoiets in diezelfde omstandigheden ook zou willen doen voor mijn kind(eren). Ongewenst kinderloos is gewoon zo rot, dat gun je niemand. Dus fijn dat hun wens in vervulling is gekomen.
Ik heb het ook gelezen en vond vooral het feit dat er een bevrucht Ei cel van de dochter bij de moeder ingebracht is. Dus het kindje is echt van de dochter en haar man. En ze was zelf bij de bevalling, dus heel mooi!