Wie heeft er allergieën en ervaring met luchtfilters?

Discussie in 'De lounge' gestart door BuffySummers, 11 okt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. BuffySummers

BuffySummers VIP lid

16 sep 2008
    16.607
    7
    38
    Mars
    Helaas ben ik vreselijk allergisch voor mijn poes. En dan bedoel ik niet zomaar een beetje niezen, nee elke dag keelpijn, benauwd en zo ongeveer chronisch verkouden.
    Ik heb overwogen haar weg te doen, maar ze is al meer dan 10 jaar mijn maatje en daarnaast wilde niemand haar hebben. Ze komt trouwens wel geregeld buiten en ik laat haar niet op bed slapen enzo. Maar goed verder banjert ze wel lekker door het huis en laat ze overal huidschilfers achter.
    Nu wil ik haar dus gewoon houden maar ik wil me niet elke dag zo rot voelen. Nu ben ik ook allergisch voor huisstofmijt en pollen en las ik iets over luchtfilters.
    Wie heeft er ook allergieën en heeft een luchtfilter aangeschaft? Werkt dit ook echt en heb je er ook echt profijt van?

2. FB1984

FB1984 VIP lid

17 jul 2010
    7.586
    0
    36
    Zuid-Holland
    Ik lees mee 😁

3. BuffySummers

BuffySummers VIP lid

16 sep 2008
    16.607
    7
    38
    Mars
    LOL niemand ervaring??
    Ik ben echt heel benieuwd of het werkt.
    @FB1984 heb jij ook allergieën?

4. nikton

nikton Bekend lid

10 jan 2008
    703
    0
    16
    Ik zit in dezelfde situatie. Ik heb een luchtfilter aangeschaft en ik moet zeggen: het helpt. Ook heb ik een peperdure dyson stofzuiger aangeschaft, wat ook helpt. Voorheen moest ik stofzuigen en daarna het huis verlaten, anders stikte ik haast. Geen idee meer vd prijs maar ik ben er blij mee!

5. BuffySummers

BuffySummers VIP lid

16 sep 2008
    16.607
    7
    38
    Mars
    Heb jij ook allergieeen en in hoeverre merkte jij verschil?
    Wij hebben een normale stofzuiger, met stofzuigen merk ik nooit echt wat. Met strijken, de was doen en bijv bed opmaken merk ik wel dat ik er ziek van wordt.
    We zijn nu bijv ook bezig om alle bekleding van de trappen te halen zodat ik weer iets minder last heb... Helaas had de vorige eigenaar van dit huis de trappen en zolder net laten bekleden voor de verkoop..

6. nikton

nikton Bekend lid

10 jan 2008
    703
    0
    16
    Ik heb een kattenallergie. Gelukkig geen huisstofmijt.. door filter was ik minder benauwd ( soms leek het of ik astma had, zo benauwd). We hadden kleden liggen, die hebben we weggedaan. Geen traanogen meer. Ik nam de kat ook niet meer op schoot, na aaien handen wassen. Ik ben inmiddels minder allergisch geworden.

7. Evientje

Evientje Niet meer actief

Of luchtfilters werken weet ik niet, geen ervaring mee. Ik spoel 2x per dag mijn neus met zoutoplossing in zo'n grappig tuutje (neusdouche heet het geloof ik, dat scheelt echt enorm bij mij. Voor zo ongeveer al mijn allergieën. Ben zo ongeveer overal wel allergisch voor incl huisstofmijt, maar ook pollen bijna alle planten en dieren.
    Wat bij mij verder goed werkt tegen de huisstofmijt is dweilen (kan dan weer niet met vloerbedekking) met heet water, heb daar speciaal een dweil voor aangeschaft (leifheit) die je niet met je handen hoeft uit te wringen zeg maar. Kost wat maar levert me echt heel veel op! En alles afnemen met een vochtig doekje, scheelt veel doordat het stof dan minder dwarrelt :D.
    Je hebt overigens voor je beddengoed (incl matras) speciale hoezen want hypo-allergeen is maar voor een zeer beperkte tijd kreeg ik bij de allergoloog en longarts te horen.
    Misschien kan je iets met de tips...

8. Grootsgezin

Grootsgezin Actief lid

15 jun 2014
    468
    0
    0
    Huismoeder oftewel officemanager thuis
    Roosendaal
    Ik zelf heb heel veel allergieen en ook veel eczeem. Zelf heb ik twee soorten allergieen, een opbouwende en een niet opbouwende. Bij de laatste reageer ik direct heftig; neus, ogen, benauwd, jeuk. Echt heeel heftig. Deze allergie heb ik dus ook voor katten. Voordeel is dat dit een allergie is die je kan overwinnen. Zet mij 4weken met dezelfde kat in huis en ik zie heel veel af maar ben daarna niet meer allergisch. (Deze methode wordt zelfs ookgecontroleerd in het zh uitgevoerd)
    Echter bij een opbouwende allergie, welke ik heb voor fruit, paarden en nog meer werkt helemaal anders. Aanvankelijk reageer ik veel minder, maar in de loop van weken of jaren wordt de reactie steeds meer en meer tot de situatie echt gevaarlijk wordt. Voorbeeld; we hebben een Spaans Waterhond gehad (wordt aangeraden bij allergie) 4 keer bij de kennel geweest van 1 uur tot 3 uur, geen reactie. Echter toen het hondje thuis was in de loop van weken benauwder en benauwder. De dag dat mijn man hem terug bracht naar de kennel was ik zo benauwd ondanks vol medicijnen, antibiotica en prednison, echt verschrikkelijk!

Misschien heb je iets aan mijn verhaal, probeer het uit, misschien "kom je er over heen"
    Als het echt een opbouwende allergie is kun je filteren wat je wil dan gaat het echt niet lukken.

Succes!

9. BuffySummers

BuffySummers VIP lid

16 sep 2008
    16.607
    7
    38
    Mars
    Bedankt voor jullie tips verhalen, meeste ken ik al en werkt hier eigenlijk niet.
    Ik heb een opbouwende allergie voor kat en huisstofmijt. In juni ook al in het zh geweest omdat ik geen lucht meer kreeg, prednison en tavegil gehad en dat was geen pretje. Daarna ook advies gehad om beestje uit huis te doen, maar dat lukt nog niet.
    We kunnen geen goed thuis vinden.
    Daarnaast ben ik dus écht heel erg allergisch, ik heb al ventolin en die gebruik ik minstens 2x per dag. Dat is dan op dagen dat ik het redelijk uit te houden is.
    We zijn nu bezig de bekleding van de trap te halen (had de vorige eigenaar net nieuw laten leggen voor de verkoop) en ook de trap naar zolder en de zolder komt dan laminaat. We hebben sowieso al geen gordijnen, kleden en dat soort dingen.

10. toetie

toetie Fanatiek lid

14 dec 2010
    2.310
    7
    38
    noord brabant
    hier luchtfilters en tot nu toe is het voor mensen aardig vol te houden hier in huis die op bezoek komen met allergieen.
    ik heb daarintegen wel 2 honden 2 katten dus het neemt niet alles weg maar wel een groot gedeelte.

Deel Deze Pagina