Een nichtje van me promoveert as maandag op de universiteit in Utrecht. Nu zijn we s avonds uitgenodigd voor het feest.Dat is op een locatie op de oudegracht.Een collega van me zei dat er s avonds door de week ook betaald parkeren is in utrecht en dat het heel erg duur is. klopt dat? en waar kan ik dan een beetje voordeilg de auto parkeren?
In de stad zelf is het is tot 01:00 betaald parkeren.(belachelijk) Als je iets uit de stad parkeert is het tot 21:00.
Inderdaad tot 1.00 uur.. Dan is het voordeliger hem in een garage te zetten ipv gewoon ergens in het centrum. In een garage kost het zo'n 2,50/2,60 per uur, in het centrum geloof ik 3,85 of inmiddels al over de 4 euro!! Volgens mij is de garage op Paardenveld (bij politiebureau) het goedkoopst.
Je kan na 19.00 een avondkaart kopen, die kost geloof ik 14E40. Anders betaal je per uur en ben je ongeveer 4.50 per uur kwijt geloof ik. Als je in de parkeergarage aan bijv. de Springweg gaat staan ben je per uur iets voordelinger uit (3.50 ofzo), maar kan je geen avondkaart nemen. Wat je ook kan doen is je auto op bijv. de Omloop/Oudenoord maar dan voorbij het viaduct parkeren en daar vandaan de bus de stad in nemen....
Of Wiitevrouwensingel, Biltstraat ofzo je auto parkeren, daar betaal je ook tot 21.00 uur.. Is alleen een stukje lopen dan.
laatst bij het beatrix theater waren we voor een avondje musical (3 uur parkeren ofzo) 12,50 euro kwijt...