Hoi allemaal, na een miskraam in augustus 2022, zijn we afgelopen augustus in het ziekenhuis gestart. Deze maand werd mijn cyclus gemeten. Op 1 september bleek mijn eitje bijna te springen en op 3 september had ik een positieve ovulatie test. Mijn cyclus is wisselvallig tussen de 30-33 dagen sinds de miskraam. Na 2 negatieve testen op 10 dpo en 15 dpo, bleek ik op 18 dpo een lichte positieve test te hebben! Erna meteen met clear blue getest die was zwanger en 1-2 weken. Kan het zijn dat mijn innesteling dat vrij laat is geweest? Heeft iemand hier ervaring mee? De angst dat het nu niet goed gaat is er nu eenmaal en dat maakt me onzeker. Hoor graag of meer vrouwen dit hebben gehad of iets vergelijkbaars. liefs!
Ik heb geen idee van een late innestelling. Dat zou natuurlijk best kunnen, maar dan zou die op 14/16 dpo zijn geweest en dat lijkt me wel laat (uitgegaan dat op 15 dpo de test nog negatief was). Misschien maak je heel langzaam hcg aan? Hoe was dat de vorige keer dat je zwanger was? Ben je zeker van het daadwerkelijk springen van je ei na de positieve ovulatietest? Want het kan ook dat je ei toen niet is gesprongen en pas een paar dagen later wel bv. Hou het wel in de gaten, want langzaam oplopend hcg kan ook een zwangerschap betekenen die niet op de goede plek zit. Misschien hcg in je bloed laten meten?
Wat reken je als 1dpo? En heb je een foto van de ovulatietest? Als je 3 september een positieve ovulatietest had, is je ei waarschijnlijk 5 september gesprongen. Het zou zelfs iets later geweest kunnen zijn. Uitgaande van de 3e dan was je 6 september 1dpo en 19 september 14dpo. De meeste vrouwen testen dan positief, maar dan is even de vraag wanneer jij getest hebt. Heb je eventueel nog testen gedaan om te zien hoe de oploop is? Zelf ben ik het toonbeeld van hoe het per zwangerschap verschilt: Bij mijn vorige zwangerschap was de test op 12 nog negatief en op 14dpo was er een heel licht streepje dat ik 'm zelf bijna gemist had. Zag het eigenlijk pas toen ik 'm wilde weggooien, door een andere lichtinval. De oploop was traag en nooit echt een knaller gehad. Deze zwangerschap had ik op 8dpo een heel licht streepje, en rond nod echt een knaller.
Als je écht 18dpo was, dan zou ik dit wel goed in de gaten houden en een vroege echo vragen (6 weken). Hopelijk is je ei gewoon later gesprongen.
Dat is het inderdaad, ik durf het niet te zeggen. Vandaag ga ik het ziekenhuis bellen en vragen of ik toch eerder langs kan komen.
Helaas heb ik geen foto van de ovulatietest maar die was echt knallend positief, maar dat bleef hij ook, dus een latere sprong zou kunnen. Ik heb als je zou kijken naar 6 sept 1 dpo getest op 9 dpo, 14 dpo en 17 dpo getest. Die van 9 en 14 waren negatief. Dit waren ook action testen. De oploop is nog lastig omdat de ene van de middag was en de andere in de ochtend. Dan zou ik het vanaf nu moeten gaan bijhouden. Het enige is dat ik mezelf niet gek wil maken.