overstuur wakker

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door juffie roos, 6 feb 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. juffie roos

juffie roos Bekend lid

8 okt 2010
    959
    1
    18
    Sinds een week ongeveer wordt ons mannetje soms 's nachts huilend wakker. Hij is dan echt in paniek, overstuur. Ook is hij heel moeilijk te troosten.

Nu geven we hem sinds een paar dagen 4 flessen ipv 5, maar het zou haast geen honger kunnen zijn, omdat het al een paar uur is nadat hij in bed ligt. (2 a 3 uur)
    Ook zijn we naast de groente, begonnen met een paar lepeltjes fruit; groente ging goed, maar misschien heeft hij last van het fruit?
    En hierbij is er ook nog wat onrust in huis, omdat mijn schoonmoeder ongeveer een week terug plotseling is overleden. Dus veel verdriet en onrust bij mijn vriend.
    Of heeft het met de 6 maanden-sprong te maken?
    Dromen kan toch pas ongeveer bij 8 maanden?

We weten het echt niet, wat denken jullie?

Het is zo zielig....

2. redchevy

redchevy Actief lid

23 aug 2010
    199
    0
    0
    zuidholland
    is ie niet wakker geschrokken ergens van? Als mijn meis wakker schrikt is ze ook zo overstuur.

3. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Rond die tijd werd mijn dochter ook s avonds laat en 's nachts weer wakker. Hier krijgt ze bv en daarna slaapt ze weer.
    Helaas gaat het nog steeds zo hoewel het soms er op lijkt dat ze toch wel richting doorslapen gaat. I hope so.

4. schaapje84

schaapje84 Fanatiek lid

22 nov 2008
    1.309
    0
    0
    krijgt hij misschien een tandje? heb je hier al naar gekeken? Het zou wel vroeg zijn, maar kan best.

5. VeraM

VeraM Actief lid

22 apr 2010
    463
    0
    0
    Leerkracht basisonderwijs
    Gelderland
    Hier gebeurt precies hetzelfde. Maud sliep al vanaf 1,5 week helemaal door (12 uur) en ineens rond 5 maanden is het afgelopen en ze slaapt nog steeds niet door. Net als bij jullie gillen en paniekerig. Soms lijkt het idd op een enge droom....

We zijn er achter gekomen dat Maud al maanden last had van een dubbele oorontsteking, die is nu aan beide kanten spontaan geknapt. Ze is overdag al veel beter te pas, nu duimen dat ze ook weer goed gaat slapen!

6. fafje

fafje Niet meer actief

hier ook een paar x gebeurd...had toen het idee dat ie een drukke dag te verwerken had....ook mede door al zn niuewe ontwikkelingen...soort dromen...

7. misa

misa Niet meer actief

Ooh wat sneu. Ja, het kan aan van alles liggen. Misschien even niet te veel nieuwe dingen proberen, maar het even bij bijvoorbeeld alleen de groentehap laten. En proberen hem niet te veel te laten merken van de onrust. Als je partner zich niet goed/prettig/lekker voelt, maar even niet iets met je kindje doen. Wie weet voelt ie het aan.
    En zoals de eerdere tip: tandjes?

Succes...
    En sterkte met het verlies.

8. grietje84

grietje84 Actief lid

17 jan 2009
    413
    0
    16
    rotterdam
    Dromen, tandjes, oorontsteking? Er zijn veel dingen die de oorzaak kunnen zijn. Hier veel oorontstekingen gehad wat vaak de boosdoener was. Maar we zijn er ook eens na een aantal weken achter gekomen dat ze wat bang in het donker was. Nachtlampje dus aan.....en klaar was het.
    Is soms heel moeilijk. Wat zou het makkelijk zijn als je af en toe heel even met elkaar kon praten......
    Succes!

9. MamaVanNina

1 sep 2010
    40
    0
    0
    Student pedagogiek (afstudeerfase)
    Amsterdam
    Allereerst gecondoleerd en veel sterkte bij het verwerken van dit grote verlies... Het is niet niks wat er vorige week in je nabije familie is gebeurd, dus dat je kindje hier misschien toch ook wat op reageert is geen vreemde gedachte hoor! Een kleine baby is al heel goed in staat om spanningen en verdrietige gevoelens op te pikken en kan daar van uit zijn doen raken.
    Hoewel men denkt dat kleine baby's nog niet echt dromen, schijnen ze toch via hun slaap wel op de een of andere manier hun indrukken te verwerken. Sowieso maakt je kind in deze periode ook idd weer een mentale sprong door en in combinatie met het verdriet en de spanning thuis momenteel, zou het best even te veel voor jullie mannetje kunnen zijn. Misschien is het een (tijdelijke) oplossing om hem - op de momenten dat je partner het moeilijk heeft - even ergens anders onder te brengen, zodat hij niet steeds hoeft te zien dat zijn vader verdrietig is?

Nogmaals, heel veel sterkte!!

10. juffie roos

juffie roos Bekend lid

8 okt 2010
    959
    1
    18
    Bedankt voor jullie lieve reacties.
    Hij is wel bezig met tandjes volgens mij, had er veel last van (nog niks te zien) maar het lijkt wel minder momenteel.
    Het gekke is dat hij 1 keer paniekerig wakker wordt en als hij dan weer rustig is (wat wel even duurt) slaapt hij wel tot de volgende ochtend.
    Denk dan toch dat het misschien de onrust is wat hij voelt en misschien de drukke dag (zijn afgelopen 2 dagen naar de stad geweest met hem) en misschien de harde wind?
    Lastig hoor en zo zielig voor hem.

11. Romy1979

Romy1979 Niet meer actief

Het zou ook maar zo een sprongetje kunnen zijn hoor. En dat het volgende week ineens weer goed gaat.

Hier hebben we dat ook tijdens de sprongetjes of tijdens het krijgen van tandjes. Dan is hij helemaal overstuur en niet te troosten. Wij maken dan een flesje warme melk en die krijgt hij. En als de periode weer over is dan slaapt hij weer heerlijk de klok rond. Ik ben er dus niet bang voor dat hij er aan went en zo elke nacht voor een fles melk komt. Want ik weet gewoon dat zo'n periode weer overgaat. En als ik zeker weet dat het een tandje is, dan krijgt hij voor het slapen gaan een paracetamol.

Lastig is het he? Dat je gewoon niet weet wat er nou aan de hand kan zijn. Heb je het oei ik groei boek? Ik heb daar best veel aan en als het weer ff niet zo lekker gaat met Sven, pak ik het boek erbij en ja hoor..sprongetje.

Deel Deze Pagina