Hart van Nederland - Zussen bevallen allebei van tweeling_ Wat een prachtige wondertjes!!! Je zal de ouders van die meiden zijn, in een klap opa/oma worden van wel 4 kleinkinderen, die zullen het druk krijgen
Superleuk zeg! En een straf verhaal, aangezien ik niet denk dat de zussen een tweeling zijn... Opa en oma gaan inderdaad werk hebben Mijn zus en ik zijn ook een tweeling, wel een eeneiïge en ook zij heeft nu een jongen en een tweeling (2 meisjes) ook eeneiïg... Dit is ergelijk, twee-eiïg niet. En ook ik maak 70% kans op een tweeling
Dat is ook de informatie die ik heb gekregen... Maar wel erg leuk; 2 tweelingen. Mijn ouders kregen binnen 2 maanden 3 kleinkinderen, maar 4 binnen een week, dat slaat echt alles. Die opa en oma...!!
Leuk zeg! Ineens 4 kindjes erbij. Een twee-eiige tweeling kan erfelijk zijn. Dan erf je namelijk een dubbele eisprong. Een een-eiige tweeling is niet erfelijk, dat is zogezegd toeval. zie deze link voor de uitleg: Veelgestelde vragen: Meerlingen De percentages kans liggen ook veel lager hoor. Echt geen 70% (ergens onder de 10, dacht rond de 5 of zo)
jaaa leuk he die babys!!! wat een schatjes zijn het, nu kan ik al helemaaal niet meer wachten op onze baby. o klein zo lieff zuucchhhtttt
mijn zusje en ik zijn binnen 10 min bevallen, naast elkaar in ziekenhuis.... Denk dat onze ouders erg blij zijn dat we geen 2lingen hebben gekregn, dit was druk zat
Aan Saskia, Jipper en angelbaby Er bestaan echt heel veel fabeltjes over erfelijkheid bij tweelingen en zelfs sommige dokters zijn hier verkeerd over ingelicht... Mijn zus heeft meegedaan aan een nieuw Europees onderzoek in Leuven waarin deze bevindingen werden getest en hierin is gebleken dat 2 ei-ig erfelijk is via de moeder (inderdaad dubbele eisprong) maar dat het echt een fabeltje is dat het 1 generatie overslaat en dergelijke... Een vrouwelijke 1-eiige tweeling uit 1 vruchtzakje heeft bij het eerste kindje 30% kans en vanaf het 2de kindje 70% kans om ook een identieke tweeling te krijgen... Ik weet wel wat ik zeg hoor
Leuk Smallville! Dat moet echt een ongelooflijke ervaring zijn geweest! En jullie kindjes zullen ook wel fijn kunnen spelen samen