gras aanleggen

Discussie in 'De lounge' gestart door SylvieKampen, 9 mei 2025 om 14:09.

1. SylvieKampen

21 jul 2022
    15
    3
    3
    Vrouw
    Hoi allemaal, Nu de kinderen iets wat ouder zijn, spelen ze ook wat meer buiten. Het grote probleem bij ons thuis alleen is helaas dat wij geen gras in de tuin hebben. Dit willen we graag aanleggen zodat de kinderen veilig thuis ook lekker naar buiten kunnen. Mijn vraag is of iemand een goed bedrijf weet voor gras aan te leggen. Ik dacht eraan om speelgras te kopen, dit klonk namelijk wel goed voor zo min mogelijk beschadiging aan het gras. https://www.tindemansgraszoden.nl/speelgras/. Of zeggen mensen dat dit erg onnodig is? Daarnaast ook benieuwd naar de ervaringen van mensen met kunstgras (mijn man wilt dit niet, maar ik ben zelf er wel benieuwd naar:))
    Ik hoor graag van jullie, groetjes Sylvie

2. Consuminderma

Consuminderma Fanatiek lid

27 apr 2024
    1.002
    678
    113
    Hier ging al het gras dood ivm de ligging. 9 jaar geprobeerd, werkte gewoon niet. Laatste jaar heeft de hond ook nog geprobeerd naar Australië te graven.
    Mooie middenklasse kunstgras laten leggen en wat een zegen! Geen natte sokken sochtends, onder de schommels blijft het heel en al zet je er 4 maanden een tentje op, je ziet er niets van.
    We compenseren het verder met een hele grote brede gevarieerde heg,een enorme bamboeboom van meters hoog en een voortuin vol bomen en struiken. Echt gras werkte gewoon niet in deze tuin dus hier zijn we heel tevreden mee.

3. owly

owly VIP lid

19 aug 2013
    22.381
    10.328
    113
    Wij hebben dat gedaan bij ons oude huis. Het was een huurhuis waar we niet lang ging wonen en besloten zelf te zaaien. Groeide als een malle.

Als je kant en klare matten wil nemen zou ik verschilende bedrijven bekijken en vergelijken.

Ook goed kijken wat het kost om te egaliseren anders krijg je een hobbelveld. o_O

4. Casara

Casara Fanatiek lid

20 aug 2014
    2.267
    416
    83
    Zelf inzaaien?
    Hebben wij paar jaar terug gedaan, goed egaliseren. En dan graszaad halen. Wij zaaien altijd schaduwgazon van barenbrug. Dat is niet t goedkoopste merk maar wel beter als Intratuin of action bijvoorbeeld. Het duurt even maar je krijgt er mooie grasmat voor terug.

5. Juul75

Juul75 VIP lid

8 apr 2010
    12.092
    7.843
    113
    Gewoon zelf inzaaien. Je bent een fortuin kwijt aan graszoden laten leggen. Ik heb hier net ook weer ingezaaid met speelgras (lekker stevig) nadat we de riolering opnieuw hadden ingegraven. 2 weken en er is weer gewoon gras.

6. zeilbootje

zeilbootje Fanatiek lid

15 jan 2014
    2.776
    1.365
    113
    Wij hebben het idd ook zelf gezaaid. Eerst heel goed vlak maken en dan gewoon het graszaad rondstrooien. En goed bekijken idd wat voor type graszaad voor jouw tuin geschikt is. Bijv als het heel zonnig is, heb je ander gras nodig dan als er vooral schaduw is. Wij hebben ook een Barenbrug mengsel, speciaal geschikt voor zonnige droge grond.

7. Siepie85

Siepie85 VIP lid

8 nov 2013
    8.343
    8.344
    113
    Amsterdam
    Voordat je aan gras begint wellicht ook even goed inlezen wat je er allemaal voor moet doen om het mooi te houden.
    Wekelijks maaien, 2 keer per jaar verticuteren, beluchten, mesten, genoeg kalk moet het hebben bij zaaien etc. Het is best een gedoe om een mooie grasmat te hebben.

Deel Deze Pagina