Voetjes tussen spijlen van de box

Discussion in 'Baby en dreumes' started by Snoopy1979, May 2, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

Oct 8, 2006
    34,241
    7,283
    113
    Female
    Brabant
    Hoi,

Eva heeft vandaag ontdekt dat ze naar haar zij kan rollen (ze rolt niet door naar haar buik omdat de box in de weg zit). Ze rolt nu dus wat af door de box. Ik leg haar wel altijd met haar hoofd bovenin neer, maar ze weet zichzelf altijd naar beneden te schuiven/rollen en komt tijdens het draaien met haar voetjes tussen de spijlen, niet alleen aan de onderkant, maar ook aan de zijkant als ze draait. Ik ben bang dat ze zichzelf bezeert als ze weer eens druk aan het draaien en bewegen is, mijn vriend zegt dat het wel mee zal vallen. Maar als ik zo zit te kijken, ben ik echt bang dat ze opeens een rare beweging maakt en haar been breekt ofzo. Of stel ik me een beetje aan :oops:?. Kan ik haar het beste op een kleed op de grond leggen als ik er niet bij ben? Ik leg haar altijd wel goed als ik er bij ben uiteraard, maar ze ligt binnen een paar minuten weer met haar voeten tussen de spijlen.

groetjes,
    Snoopy

2. Manuela79

Manuela79 VIP lid

Aug 7, 2006
    10,145
    0
    0
    Hilversum
    Ik was daar ook bang voor met Louise maar tot op heden is het allemaal goed gegaan. Ze merkt het echt wel als ze niet meer verder kan draaien dus zo'n vaart dat ze haar beentje breekt zal het denk ik niet lopen. Ik denk dat je een beetje vertrouwen moet krijgen dat het goed gaat... komt vanzelf goed ;)

3. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

Oct 8, 2006
    34,241
    7,283
    113
    Female
    Brabant
    Tja, Eva wordt nogal snel boos/gefrustreerd, dat ik bang ben dat ze dus niet doorheeft dat ze klem zit en rustig moet doen... ik zal het de komende dagen wel in de gaten houden, wat ze doet, maar ik zou het mezelf nooit vergeven als ze zich bezeert omdat ik denk dat het wel goed zal gaan...

4. Manuela79

Manuela79 VIP lid

Aug 7, 2006
    10,145
    0
    0
    Hilversum
    Dat kan ik me helemaal voorstellen hoor snoopy, maar het is nou eenmaal zo dat hoe erg je ook je best doet, ze vast een keer zichzelf zal bezeren.

Niet dat je niet op moet letten of proberen het te voorkomen, tuurlijk, dat doe je gewoon. Maar je snapt denk ik wel wat ik bedoel.

Ik voel precies hetzelfde hoor... maar groot worden gaat met vallen en opstaan.

5. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

Oct 8, 2006
    34,241
    7,283
    113
    Female
    Brabant
    Ik snap wel wat je bedoelt ;). Het is ook niet niks voor de mama's, die groter wordende kindjes die steeds meer kunnen ;).

6. smoekie

smoekie VIP lid

Mar 7, 2006
    5,543
    1
    0
    gewoon laten liggen meid, maak je niet te veel zorgen dat ze zich bezeert of vast komt te zitten want dat gebeurt echt niet zo 1-2-3 hoor...

haar op de grond leggen, tja als jij je daar goed bij voelt...weet wel uit ervaring van andere (waaronder mijn nichtje) dat toen ze dat eenmaal te vaak deden, de kleine niet meer in de box wilde, en de box is toch een "gereedschap" wat je als het even kan zolang mogelijk nodig hebt om te weten dat ze "veilig" zitten...

eenmaal kruipend op de grond terwijl ze niet meer in de box willen "ben je er echt aan" ;)

ik zou zoals gezegd proberen niet zo bang te zijn meid, ze doen zich echt niet zo gauw zeer in een box hoor...ze kunnen ten hoogste beginnen te "miemeren" omdat ze niet meer terug kunnen naar boven of wat, maar dan is mam er om ze weer terug te leggen in het midden ;)

gr.smoekie

7. Hanneke

Hanneke VIP lid

Jun 18, 2007
    14,894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Hej snoopy,
    Ik denk dat het breken van de beentjes wel mee zal vallen, maar bij ons heeft oma een half ronde box, leuk om te zien, maar daarmee is alles gezegd. Sinds ze hier omdraaien, liggen ze daarin ook steeds klem met de voetjes, en dat vinden ze niet leuk, ik heb zelfs al een blauwe plek op een beentje gezien (en nee, we slaan ze niet hoor ;) ). Maar wij hebben dus daar een grote lange lap stof door de spijltjes heen gewikkeld, zodat de voetjes er niet meer tussen kunnen komen. Zal zo eens kijken, ik moet een foto op de comp hebben van Ruben een week of 5 geleden bij oma in de box, kan je zien wat ik bedoel ;) . (en ja, ik knip Ruben er even uit, snap je wel he ;) )
    Owja, dat kleed op de grond doe ik niet te vaak, precies zoals smoekie zegt, ik doe het alleen als ik er 1 ff alleen de aandacht wil geven, dan gaat er dus 1 in de box en de ander gaat lekker bij mij op het kleed op de grond, ga ik weer weg, dan gaat ook de ander lekker in zijn/haar box ;) . (de grond is dus voor samen met mama/papa, de box is voor alleen - en natuurlijk betekend dat niet dat ik nooit met ze speel als ze in de box liggen he!)
    Hieronder staat de foto, langs de kant van de box die langs de muur zit, kan je dat stuk met die lap zien.

foto verwijderd op aanvraag van bolbuikje

8. Lexie74

Lexie74 VIP lid

Sep 14, 2006
    9,364
    200
    63
    Female
    loonadministratrice
    nop
    Onze Demi doet dat draaien en voetjes door de spijlen ook in haar wiegje en in haar ledikant. In de box heb ik haar er nog niet op kunnen betrappen.
    Maar een wieg en/of ledikant mag je niet bekleden aan de zijkanten, toch?
    Ik laat het ook meestal maar gaan, want ja als ze het in haar slaap doet, merk ik het ook niet...

9. Hanneke

Hanneke VIP lid

Jun 18, 2007
    14,894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    In bed zou ik het ook zeker niet doen, de box ben je toch bij. (Tenminste oma wel, alleen als ze even naar het toilet gaat niet, maar dan is opa wel in huis ;) )

10. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

Oct 8, 2006
    34,241
    7,283
    113
    Female
    Brabant
    Ik ben gewoon een beetje een bezorgde moeder die niet had gedacht hier tegenaan te lopen ;).

Maar dat van die stof tussen de spijlen is wel een goed idee! Ik ben soms ook wel eens 10 minuten boven om de was op te hangen ofzo en dat vind ik al niet echt prettig, laat staan als ze met haar voeten vast kan komen te zitten. Voorlopig is dat stof ook nog wel veilig, ze zal niet opeens met haar hoofd belanden waar ik haar met haar voeten neerleg. En tegen de tijd dat ze het wel doet, heeft ze waarschijnlijk wat meer controle over haar voeten.

Lexie, heb voor jou ook een tip! Een slaapzakje aandoen! Eva komt met haar voeten wel bij de spijlen, maar die kunnen er niet zo makkelijk doorheen omdat ze een slaapzak aanheeft.

Liefs,
    Snoopy

11. Evy had dat ook toen ze net begon met rollen . Oefening baart kunst blijkt wel want nu haalt ze heel behendig haar voetjes er weer tussenuit als ze rolt en zet ze zich af aan de spijlen .

Komt goed !

12. Een stuk stof vind ik een erg eng idee trouwens ....

13. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

Oct 8, 2006
    34,241
    7,283
    113
    Female
    Brabant
    Eva zet zich ook af tegen de spijlen, grappig om te zien.
    Een stuk stof vind ik nu nog niet eng, ik ga eerst even aankijken hoe het gaat met haar voetjes, als ik het idee heb dat ze zich snel bezeert ga ik er toch wat tussen stoppen.

14. Hanneke

Hanneke VIP lid

Jun 18, 2007
    14,894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Snoopy,
    Bij die halfronde box bij oma zit het rondom, en dan stevig aan elkaar geknoopt zodat het niet los getrokken kan worden. Thuis in de vierkante box hebben wij nergens last van, maar als het alleen aan de onderkant is zou je het bijv alleen langs 1 kant kunnen doen, en ook vastknopen. Los ertussenstoppen zou ik niet doen (niet goed vinden dat oma het doet ;) )
    Liefs, Hanneke.

(foto van Ruben laat ik even verwijderen ;) )

15. Lexie74

Lexie74 VIP lid

Sep 14, 2006
    9,364
    200
    63
    Female
    loonadministratrice
    nop
    Goeie tip, ware het niet dat ze die al draagt en het dus geen verschil maakt :)

16. guppie81

guppie81 VIP lid

Sep 13, 2006
    12,334
    1
    0
    Ymke doet dit sinds gisteren ook. Ze had ook al snel haar voetje tussen de spijlen. Ik heb haar vandaag in "drukke toestand" op de grond gelegd, vond ik wat veiliger.

Ik vind het wel een leuk gezicht hoor, zo druk zijn met op de zij liggen en draaien.

17. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

Oct 8, 2006
    34,241
    7,283
    113
    Female
    Brabant
    Lexie, knappe dame dan! :D

Hanneke, ik kijk het nog even aan, maar als ik er iets tussenstop zorg ik dat het goed vastzit!

Guppie, ziet er inderdaad leuk uit he! Eva heeft het eerder ook wel eens gedaan, maar dan maar even en een paar dagen weer niet. Nu zet ze echt kracht en schuift zo de hele box door, echt grappig.

Vanochtend wilde ik haar even helpen, ik pakte haar handje en zo kon ze zich op haar zij draaien. Maar ze trok zich zo hard op en zette zich af met haar onderste armpje dat ze omhoog kwam haar hoofd tegen aan de zijkant van de box stootte :oops:. Ze trok even een pruillip (en dat was het ;)) en had even een rood plekje op haar hoofd, maar dat trok al snel weg. Ik laat haar voortaan maar ;) :oops:

18. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

Oct 8, 2006
    34,241
    7,283
    113
    Female
    Brabant
    Jeetje wat gaat het snel allemaal! Ik had Eva vanochtend aan 1 kant van de box gelegd en ben dus toch gaan helpen :oops:. Na een paar keer kon ze het bijna zelf en opeens lukte het helemaal zelf! Ze heeft nog wel flinke aanmoediging nodig ;), ik doe alsof ik haar hand vastpak en dan draait ze die kant op en door het volgen van mijn hand draait ze dan door. Nu moet ze nog doorkrijgen dat ze het dus helemaal alleen kan :D. Ben zo trots!

19. niva

niva Fanatiek lid

Nov 16, 2006
    2,300
    0
    0
    lvg begeleidster kinderen/jongeren
    Misschien helpt het je om te bedenken dat
    * baby's ook geboren zijn en toen waarschijnlijk nóg raardere bewegingen hebben gemaakt
    * baby's zó lenig zijn dat ze hun hele voetje straks in de mond kunnen stoppen
    * baby's als ze enthousiast zijn keihard gaan trappen en dan heel hard met hun enkeltje op de grond/ bodem/commode/whatever trappen en daar ook niks aan overhouden
    * Boxen zijn gemaakt met zoveel mogelijk veiligheidsvoorzieningen en keurmerken en baby's toch echt allemaal met hun beentjes eens vast komen
    * Baby's vaak wel ' roepen' (huilen/schreeuwen/gillen) als ze even vast zitten zodat mama's ze kan 'redden'en ze 2 min later net zo hard weer gaan rollen door de box

zo kan ik nog wel even doorgaan..Mij heeft het erg gerustgesteld dat ze in het ziekenhuis zeiden: wat denk je dat je kindje allemaal heeft verdragen tijdens haar geboorte? Die kan echt wel wat hebben hoor!...Ik bedacht me toen dat ze daar ebst wel eens gelijk in konden hebben.

succes..! :)

20. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

hmm anne zat vandaag voor het eerst echt vast :)

niet in dr box.. maar in dr bedje

ze is nogal schor dus ze kan niet zo hard huilen.. maar het klonk zo zielig.. dus ik even kijken.. (was ook bijna etenstijd dus dan haal ik dr meestal maar gewoon uit bed)

zat ze helemaal klem boven dr knietje
    en maar piepen (ja gek he.. zou ik ook doen!)
    naja.. enige wat ze er aan overhield is een rode plek
    die zal zo wel weer wegtrekken denk ik :)

Share This Page