HELP blaasproblemen baby bijna 11 maanden

Discussion in 'Baby en dreumes' started by sharon123, Apr 26, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. sharon123

sharon123 Lid

Feb 18, 2009
    20
    0
    0
    Hallo allemaal,
    Mijn dochter is bijna 11 maanden oud en heeft al verschillende keren een blaasontsteking gehad. Aankomende woensdag moeten wij met haar naaar een kinderuroloog. Nu vertelde de huisarts ons dat deze waarschijnlijk een antibioticum kuur gaat voorschrijven van 3 maanden (lage dosering) Ik ben hier niet zo blij mee want ze heeft nu al 5 antibioticum kuren gehad en dat kan toch niet gezond zijn voor zo;n kleintje??Ik wil graag dat ze gaan kijken wat de oorzaak is van deze problemen. Ze is namelijk ook erg groot voor haar leeftijd. En dan bedoel ik ERG groot en zwaar. Ze was met 10 maanden nl al 80 cm en 12.5 kilo. Ze eet echt alleen wat ze mag hebben en krijgt nooit iets tussendoor. Ze drinkt buiten de fles om dan ook alleen water. Ik mag haar niet insmeren want dan gilt ze het uit. Zou dit vocht kunnen zijn omdat misschien haar nieren niet goed werken ofzo? Is er ook maar iemand die hier ervaring mee heeft of het wel eens gehoord heeft?? Op internet is er niks te vinden nl. Ben zo bang dat ik weer afgescheept word woensdag!!

2. Shaylen

Shaylen Niet meer actief

mijn meisje heeft een nierafwijking maar nooit blaasontsteking, er zijn zoveel verschilldende nieraandoeningen dat het echt door een arts beoordeeld moet worden, bij mijn meisje zagen ze het overigens in haar bloed, niet alleen in de urine en ze houdt geen vocht vast.
    sterkte met je meisje, hopelijk knapt ze gauw op, leg serieus je vragen voor aan de uroloog, vaak nemen ze wel de tijd hoor, zeker als het om een baby gaat, zet desnoods alles op papier.

3. Wup

Wup Fanatiek lid

Apr 23, 2007
    4,912
    1
    36
    Mijn neefje had ook heel vaak een blaasontsteking (toen even oud als jou dochter). Na zo'n lange kuur van drie maanden was het over en is nooit meer terug gekomen. Vaak blijft er toch gewoon een restje onsteking achter. Natuurlijk kan het ook wat anders zijn. Soms een kleine verstopping waardoor er vaak wat urine achterblijft of een kleine kronkel in de urine-buis wat er voor zorgt dat er urine terug-stroom naar de blaas. Of dus gewoon helemaal niks en is het straks weer gewoon over.

4. mamavanmeisje

mamavanmeisje Fanatiek lid

Jan 17, 2010
    3,076
    0
    0
    Ik heb zelf ook vrij regelmatig blaasontsteking.
    Wat bij mij helpt is regelmatig vitamine C, de bacterien die de ontsteking veroorzaken 'houden niet van' vitamine C.

Helpt het niet,ach het schaad ook niet. Sinaasappels persen dus!

Wel sneu voor zo'n kleintje, ik hoop dat het overgaat!

Share This Page