Gras kan je best in het najaar of in het voorjaar zaaien. Bij een van de twee krijg je minder onkruid, ik denk als je in het najaar zaait. Wij hebben 2 jaar geleden ook pas in april gezaaid en na 4 weken al een mooi gazon. Een van de dagen wordt er bij ons voor het huis nog een heel perk gezaaid. Onze anti-worteldoek is helemaal weggewaaid en vermits het een berg van ong. 3 meter hoog is en we geen weggeregende modder willen, gaan we dat nu zaaien. Wij hebben afgelopen weekend voor het eerst gemaaid en zullen waarschijnlijk binnenkort nog wat meststoffen gooien. Daar wordt het gras weer mooi groen van, maar het groeit ook wel sneller dan.
wij verticuteren altijd eerst in het voorjaar (geen idee of dat woord zo klopt haha). alle mos en zooi er weer uit. en dan straks weer bijzaaien dat is t weer helemaal mooi
Ik maai pas me gras als ik me buurman gras hoor maaien Das een man van bijna 80 die altijd met zijn tuin/moestuin bezig is en altijd alles weet
Gaan wij ook doen. Door de sneeuw is ons 2 jaar jonge grasveldje helemaal verpest helaas.... Zie nu meer grond als gras en het gras wat ik zie is geel/bruin. Dus de helft gaat er uit en daar komen tegels de andere helft word nepgras (wel de dure variant die er echt uit ziet)
mijn broer heeft het ook, en ook niet de goedkoopste en ik vindt het wel leijk..maar dat is smaak!! Ik hou gewoon meer van het echte werk zeg maar!!! Verticuteren moeten wij ok doen hier!!
ik zou ook niet onze hele tuin er mee willen (grote tuin) maar het stukje wat we gaan doen voor het speeltoestel van onze dochter kan er makkelijk mee vind ik. Dat is 4x4 ongeveer. Kan de grasmaaier ook weg hebben we weer meer ruimte in de schuur haha