Wie wil mij even helpen. mijn man heeft vanmiddag een grasparkiet gekocht samen met de kids. Helaas was ik er niet bij (heb vroeger thuis veel parkietjes gehad en tam gemaakt). Ik zei nog ong 6 weekjes oud en een mannetje, maar volgens de verkoper bij eurofleur zijn ze in die leeftijd moeilijk te krijgen. Volgens de verkoper kon hij beter een pop/vrouwtje nemen want die komt makkelijker bij mannen zitten (waar dat voor nidig is, geen idee). En dus heb ik nu een pop van ong 4 maanden oud. Omdat ik zelf twijfel aan het geslacht, ging ik net even foto's maken van zijn neusdop. Ik ben nog niet zeker van het geslacht, maar wat ik vreemd vind zijn de scheurtjes in zijn snavel. Ik kan me niet herinneren dat de grasparkietjes vroeger dit ook hadden. Mijn moeder herkende het ook niet. Iemand hier enig idee of dit normaal is?? Bekijk bijlage 375658
Dieren moet je niet in de dierenwinkel kopen maar bij een goede fokker/kweeker van het soort dier dier/ras,die kunnen je er veel meer over vertellen en informeren. Dit is mijn mening hoor. Geen idee wat die scheurtjes zijn,even bij die van mij gekeken en die heeft het niet.
Die scheurtjes zie ik wel eens vaker. Wat het is weet ik niet. Maar de kleur van de neusdop zegt idd een vrouwtje. Hoewel er nog een beetje blauw zichtbaar is. Ik weet zo niet met welke termijn ze echt op kleur zijn.
Ik heb het vermoeden dat dit een mannetje is. De neusdoppen zijn in het begin nog rozig en bij een vrouwtje worden ze beige en bij een mannetje blauwig en als ik me niet vergis zie ik er al wat blauws doorheen komen. Zo ging het bij mijn mannetjesparkiet ook. Ik heb ook een mannetje en een vrouwtje Neus weet ik niet. Misschien op een parkietenforum vragen?
Leuk zeg ! ik heb een grasparkiet : Johnny , en hij heeft ook van die vage scheurtjes. volgens mij niets mis mee , hij is nu 2 jaar en super tam .. gaat zelfs mee onder de douche XD en zegt een aantal woordjes. Ik heb hem gekregen toen hij nog heel jong was , en eigenlijk stervende was .. ik zei dat ik wilde proberen hem te redden wat uit eindelijk gelukt is . We zagen na een hele tijd dat het een mannetje was, al was dat ook nog lang zoeken en twijfelen. op het parkieten forum kun je veel info vinden
Ik denk dat het een pop is. De scheurtjes kunnen duiden op een parasiet. Heb ik toentertijd een keer gehoord. Heb dit het met mijn huidige en een vorige parkiet gehad. Regelmatig een pipetje met een anti parasiet middeltje gegeven, maar uiteindelijk bleef en blijft neusdop met scheurtjes.
Geslacht vind ik lastig aangezien je niet 100% zeker bent hoe oud die is. Een wat ouder diertje is ook goed tam te krijgen met iets meer geduld. Zou ze verder wel liever met soortgenoten houden. Ik heb 2 Engelse grasparkieten en die zijn echt dikke maatjes. Ook meerdere tegelijk kunnen gewoon tam zijn als je maar genoeg aandacht geeft.
Hahaha pop of mannetje. De meningen zijn verdeeld tja daarom twijfel ik dus ook. Er zit idd blauw in de neusdop. Vwb kopen bij een kweker.. ben ik met je eens. Maar mannetje en kids waren ongeduldig vandaag en gingen zelf op pad en zijn afgegaan op de ervaring/kennis vd verkoper. Daarom had ik er dus bij willen zijn. Eurofleur is geen dierenwinkel maar een tuincentra met dierenafdeling (zoals intratuin). als het idd een parasiet/ziekte is dan breng ik hem wel terug... ik heb geen 25,- betaald voor een al ziek dier bij aankoop
Mr Mystiek heeft parkieten gehad en hij zegt dat er niets mis is met de snavel. Hij denkt ook dat het een vrouwtje is, maar zegt dat het soms wat vreemd loopt. Hij heeft er één gehad die drie keer van kleur gewisseld is.
Ff aan mn broer gevraagd.. Die heeft enorm veel vogelkennis. Hij zegt ook dat het nog moeilijk te zien is maar neigt naar een pop, en snavel ziet er normaal uit.
Tnx meiden. Gelukkig is er dus blijkbaar niks mis net de snavel. Nu maar ff wachten wat de neusdop de komende tijd gaat doen qua kleur
Ik heb nog een heeeel lief valkparkietje (tam) in de aanbieding Ik weet niet of dat blauw op dit termijn al aanduidt dat het een mannetje is. Even afwachten. Je zou het kunnen voelen tussen de pootjes. Maar dat zal het beestje niet erg fijn vinden, aangezien er eerst een vertrouwensband moet worden gecreëerd. Tenminste, ik neem aan dat je hem tam wilt maken? Maar als je ze met een vinger tussen de pootjes voelt over het skeletje heen, staan de botjes bij een pop verder uit elkaar, dus een bredere opening waar een eitje door moet. Snavel ziet er normaal uit Hier ook soms zo bij ons beestjes.
Hoi ik ben een oud grasparkieten kweker (nu valkparkieten kweker) maar dit is een popje. Popjes verkleuren de neusdopjes ook in bepaalde periode's. Je hebt een hoop geld betaald voor de vogel. Bij een kweker ben je hooguit 10 euro kwijt voor een grasparkietje. De snavel van de vogel is normaal... ze slijpen deze aan een steentje of sepia of tralies iedere x ontstaat er een soort van scheurtje maar dat is niet het geval. Zoals ik de vogel nu zie ziet het er gezond uit. Mocht je nog vragen hebben dan mag je me een pbtje sturen.