ziek kind en ruzie met vriend

Discussie in 'De lounge' gestart door Ilovemybeeb, 17 feb 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ilovemybeeb

Ilovemybeeb Actief lid

9 jan 2009
    178
    0
    0
    leidster kdv
    brandon is net 4 maanden en heeft de waterpokken, daarbij wil hij bijna niet drinken, is hangerig en moet erg veel hoesten..
    ik maak me hier druk om en heb vandaag en morgen vrij genomen van mijn werk.
    ik heb een nul uren contract dus ik krijg niet door betaald.
    mijn vriend vroeg of ik donderdag wel weer ging werken, en toen ik dat niet zeker wist (ik wil eerst kijken hoe het morgen met brandon is) werd hij heel boos.
    we willen namelijk een huisje kopen en hij is nu boos omdat ik veel te makkelijk doe en gewoon moet werken ook al is hij ziek, dan gaat hij toch lekker naar zijn oma toe die kan ook wel op een ziek kind letten.
    hier ben ik weer boos om geworden want hij is pas 4 maanden oud en ik maak me er druk om en wil gewoon liever een dagje extra thuis blijven als het slecht met hem gaat en hij nog zo jong is..
    mijn vriend is echt zooooo boos nu!
    wat vinden jullie? heeft hij gelijk?

2. Krokus

Krokus Fanatiek lid

5 okt 2007
    3.080
    0
    0
    Grubbenvorst
    gelijk? ja echt niet. Ik vind dat je bij je kindje moet blijven. Binnen een week kan je wel weer werken. Meestal is het dan wel over. Maar je baby, hoe jong hij ook is, heeft jou gewoon nodig.

3. Moesje1

Moesje1 Niet meer actief

nee ik vind dat hij geen gelijk heeft, het is logisch dat je nog even bij je kindje wilt blijven omdat hij zo ziek ervan is.. ik zelf zou het ook niet kunnen hoor.. misschien is je vriend wel een beetje gestrest omdat jullie een huisje willen kopen?
    dat hij het op jou afreageert?

4. Minyaweth

Minyaweth VIP lid

20 aug 2006
    9.082
    1
    0
    Overijssel
    In princiepe begrijp ik beide kanten wel...
    Ik begrijp dat jij graag bij Brandon wil blijven, maar ik kan de reactie van jouw vriend ook begrijpen. Of je nu thuis bent of op het werk, Brandon wordt er toch niet zieker en/of beter van. En als hij in goede handen is bij oma... Tja...

MAAAAAAAAAAAAAAAAAR, dat betekend niet dat ik ook lekker thuis zou blijven bij mijn zieke kindje! :)

5. Linda86

Linda86 VIP lid

Helemaal mee eens! Maar ik denk ook dat mannen dat vaak niet in zien, dat een kindje zijn moeder soms gewoon nodig heeft. Volgens mij (en dit geldt zeker niet voor alle mannen) hebben zij eerder het idee dat een kindje gewoon iemand nodig heeft als ze ziek zijn (en dat kan dan dus ook een oma zijn). Mijn vriend bijvoorbeeld snapte het ook echt niet dat ik het er heel moeilijk mee had toen ik Milan voor het eerst een ochtend naar oma moest brengen ;).

Maargoed, ik vind dus wel dat jij gelijk hebt! En dat hij boos wordt vind ik ook een beetje overdreven, alsof 2 dagen niet werken invloed heeft op het wel of niet kunnen kopen van een huis....

6. Ilovemybeeb

Ilovemybeeb Actief lid

9 jan 2009
    178
    0
    0
    leidster kdv
    ik weet niet waar hij last van heeft.. hij snapte al niet dat ik morgen niet ging werken en toen ik dus zei dat ik donderdag misschien ook nog thuis bleef omdat ik mijn kindje niet bij mn moeder wil brengen als hij zo ziek is, zegt hij..:
    je moeder heeft 3 kinderen groot gebracht en is dus echt niet achterlijk en weet hoe ze met een zieke baby om moet gaan.
    het lijkt wel alsof het hem niets doet dat brandon ziek is.. hij kwam vanmiddag uit bed (draait nachtdiensten) en vroeg niet eens hoe het met hem ging..
    nu is hij nadat hij tegen me heeft zitten schreeuwen naar boven gegaan en ik zit beneden. hij is gaan slapen.. :(

7. tweemeisjes

tweemeisjes Niet meer actief

Meid!
    Compliment hoor! kom nou!
    Ik begrijp beide kanten wel, maar dit slaat echt nergens op. komt hij een beetje aandacht tekort om zo maar weg te gaan slapen? pffttt...
    Beterschap met je mannetje, en je doet er echt wel goed aan hoor!

8. jessy77

jessy77 VIP lid

9 aug 2007
    8.640
    5.947
    113
    Vind ook niet dat ie gelijk heeft. Je zou van goeden huize moeten komen om mij bij mn kind vandaan houden als ze ziek is..en dan nog zou het je niet lukken ;)

Kan hij dan niet een paar dagen van zijn werk thuis blijven?

9. Ilovemybeeb

Ilovemybeeb Actief lid

9 jan 2009
    178
    0
    0
    leidster kdv
    nee zijn baas is net op vakantie gegaan en anders staat zijn collega helemaal alleen..
    en eerlijk gezegd, ik weet niet of hij dat een hele dag vol houdt want hij is eigenlijk nooit met de kleine alleen, ik doe het meeste voor brandon (qua verzorging enzo)

10. marissie

marissie Actief lid

14 jun 2007
    348
    1
    0
    Sterkte meis, ik zou ook bij mijn kindje blijven hoor! En veel beterschap met je mannetje natuurlijk, hoop dat hij zich weer snel beter gaat voelen. Dan is de spanning bij jullie misschien ook weer wat minder.

11. Ilovemybeeb

Ilovemybeeb Actief lid

9 jan 2009
    178
    0
    0
    leidster kdv
    het ergste is nog dat hij nu gewoon ligt te slapen.. :evil:

12. mam85

mam85 Fanatiek lid

3 jul 2007
    1.729
    0
    0
    mama!
    Ilovemybeeb: je hebt gelijk hoor. vind ik. wat raar dat ie zo reageert. het klinkt net alsof ie er zelf ff flink aan toe is om vrij te nemen..

13. Andrea001

Andrea001 Bekend lid

9 jan 2006
    932
    0
    0
    in de zorg
    Beterschap! Zielig als ze zo ziek zijn en nog maar zo klein. Kinderen willen gewoon het liefst bij mama zitten als ze ziek zijn. Ik begrijp jou heel goed!
    De meeste mannen hebben een andere kijk op zulke dingen als vrouwen.

14. Ilovemybeeb

Ilovemybeeb Actief lid

9 jan 2009
    178
    0
    0
    leidster kdv
    ik was gisteren met een vriendin in het dorp en toen heb ik bij de zeeman een prullebakje van Cars gekocht, en een bordje, kommetje en beker van Cars (als we een eigen huisje hebben was die prullenbank dus voor brandon's kamertje zei ik tegen mijn vriend).
    nu net voor hij naar boven ging zei hij ook nog..
    je hebt geen geld je bent te lui om te werken en gaat een achterlijke prullenbak kopen voor een huis dat er toch nooit komt :(
    (was nog niet eens 3 euro dat ding)..
    en hij zegt dat hij alles moet betalen (melk en luiers enz) en ik alleen maar kleding kan kopen voor brandon (we hadden nog niks in maat 68 en heb toen via marktplaats een heel kledingpakket besteld voor 15 euro).
    ik kan er ook niks aan doen dat ik net nieuw werk heb en een maand heb moeten wachten op mijn salaris..

15. mam85

mam85 Fanatiek lid

3 jul 2007
    1.729
    0
    0
    mama!
    mmh klinkt niet echt fijn zo ...

tijd voor een goed gesprek ?

zo te horen zit hem van alles dwars over geld/huis ect...

16. miepje77

miepje77 Fanatiek lid

25 mei 2008
    1.881
    448
    83
    Sorry hoor! Maar dit kun je toch niet zo tegen elkaar zeggen. Je staat toch samen voor de zorg voor de kleine? En hij ligt nu te slapen! Eruit sleuren zou ik zeggen. Tijd voor een goed gesprek. Ik zou mezelf echt opvreten van woede. Heb echt met je te doen. Sterkte.

17. Ilovemybeeb

Ilovemybeeb Actief lid

9 jan 2009
    178
    0
    0
    leidster kdv
    ja ik denk het..
    ik doe zo mijn best, probeer zo veel mogelijk te werken..
    ik koop juist kleertjes voor brandon op marktplaats omdat we zo geld besparen en hij natuurlijk wel kleding nodig heeft..
    ik heb volgende week een sollicitatie staan bij een ander bedrijf..
    ik doe gewoon helemaal niks goed lijkt wel..
    soms vraag ik me echt af waar ik aan ben begonnen en wil ik het allerliefste weer lekker thuis bij mijn moeder, broertje en zusje wonen zoals ik tot afgelopen september gedaan heb..

18. mam85

mam85 Fanatiek lid

3 jul 2007
    1.729
    0
    0
    mama!
    ja idd.. ik zal zo idd ook niet kunnen gaan slapen..

19. crisje

crisje Fanatiek lid

5 aug 2006
    2.974
    1
    0
    brabant
    Volgens mij is dat een mannenkwaal. Die kunnen altijd slapen.
    Als wij de grootste ruzie hebben slaapt meneer ook gewoon terwijl ik de hele nacht geen oog dicht doe.
    En vervolgens nog kwader wordt omdat hij wel ligt te slapen. (en dat is typisch iets voor vrouwen geloof ik)

Terug naar je vraag.
    Hij heeft geen gelijk. Een kind heeft zijn of 1 van zijn ouders nodig alstie ziek is.
    Mijn vent zou eerder kwaad worden als ik wel zou gaan werken.
    En onze dochter zou ook niemand anders accepteren als mij, zelfs dr vader niet (voor ffies wel, maar tis een echt mama's kindje)
    En waar maakt hij zich druk om, dat je een paar dagen niks verdient? Kom op zeg. Geeft hij nooit geld uit aan een biertje of iets? Dat is dan ook nutteloos en onzinnig. Kan ie ook beter in zn spaarpot doen.

20. Ilovemybeeb

Ilovemybeeb Actief lid

9 jan 2009
    178
    0
    0
    leidster kdv
    ik zit ook echt helemaal te trillen op de bank hoor, van woede en van verdriet omdat hij me echt pijn doet als hij zulke dingen zegt..

Deel Deze Pagina