Bleeeeh katten van de buren

Discussion in 'De lounge' started by Happy, Oct 20, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Happy

Happy Fanatiek lid

Aug 9, 2009
    1,553
    0
    0
    Midden van het land
    Wij wonen op een boven woning.en boven bij onze slaapkamers,heb je zeg maar nog een dakterras , onze buren die naast ons wonen dus ook.
    Nu hebben ze van de zomer gezegd ik hoop dat onze katten niet via jullie raampje naar binnen komen,is ook nog nooit gebeurd heb ze niet gezien..
    Nu kwam ik net op onze logeer kamer,omdat we vandaag een logee krijgen,wou het bed opmaken enzo,3 dagen terug heb ik het raampje open gehad,en vergeten dicht te doen..
    Jullie raden het dus al,liggen overal van die zwarte katten haren,en geloof het of niet,een plasje op het matras:x.

Ik ben boos,maar ook best een beetje verdrietig,ik kan in me eigen huis niet eens me ramen open doen,en ik weet dat ze het heeft gezegt,maar dit kan toch niet?
    Ik durf niet eens naar haar toe te gaan,ben erg onzeker,en ook omdat ze het me heeft gezegd dat hun naar binnen kunnen lopen..

Pfff:x:x:x:(

2. Linda10280

Linda10280 Fanatiek lid

Nov 6, 2005
    1,764
    1
    0
    Huisvrouw
    Hoorn
    Gewoon langs de buren gaan en aangeven dat ze nu dus wel binnen zijn geweest.
    Het feit dat ze al hebben gezegt "we hopen dat ze niet bij jullie naar binnen komen" wil al zeggen dat ze het wel graag zouden willen weten als dit dus wel zou gebeuren.
    Zij kunnen anders ook geen maatregelen treffen als jij het niet zegt.
    Ik zou er ook niet happy van worden.
    Dus meid, onzeker of niet, gewoon even vriendelijk aanbellen en even je situatie uitleggen.
    Wie weet reageren ze wel super lief en zit jij je helemaal druk te maken ;)

Succes...komt echt wel goed ;)

Liefs Linda

3. consider

consider VIP lid

Jan 24, 2008
    14,027
    1,851
    113
    Provincie Groningen
    Ik zou het ook even zeggen, dan hebben ze de mogenlijkheid om er eventueel wat aan te doen.

Het is natuurlijk niet de bedoeling dat jij je ramen dicht moet houden voor de kat van de buren.

4. esther78

esther78 Bekend lid

Nov 23, 2007
    584
    0
    0
    randstad
    Ik vind dat je het echt moet gaan vertellen!
    Zij moet er zorg voor dragen dat anderen geen last hebben van haar katten.
    Jij moet toch gewoon je raam open kunnen zetten?
    Dit is haar probleem , dat overigens makkelijk op te lossen is.

Ik heb zelf drie katten en heb ook een dakterras die ik afgezet heb om mijn katten op mijn terras te houden.
    Zo hebben andere geen last van mijn beestjes.

5. Mijkeltje

Mijkeltje Fanatiek lid

Jun 7, 2009
    3,029
    1
    0
    Misschien even lullig hoor, maar wát zouden de buren precies moeten doen dan? Afzetten is echt niet voor iedereen een optie...

Maar een tipje om 't te voorkomen: horren voor je ramen maken, komen ze niet doorheen.

Wel goed balen dat die kat op je matras geplast heeft zeg!!

6. Nikki88

Nikki88 VIP lid

Jul 29, 2008
    11,656
    230
    63
    Ik wilde dat iedere kat eigenaar zo'n sociaal norm besef en fatsoen had, chapeau! :)

On topic: Ik zou zeker langs de buren gaan en hen zeggen dat hun katten nu dus wel zijn binnen geweest en voor overlast hebben gezorgd. Dat geeft hen de mogelijkheid maatregelen te nemen, misschien bedoelen deze mensen het wel goed. Mochten ze niet bereid zijn maatregelen te nemen dan zou ik zelf andere maatregelen nemen, op hun kosten uiteraard, maar geef ze een kans. Kan trouwens heel goed begrijpen dat je baalt, bah.

Ik sta ook op het punt een aantal katten hier af te schieten (nou ja, liever de asociale baasjes dan ;) ). De laatste paar maanden ben ik iedere dag wel drie of vier hopen kattestront aan het weghalen uit de tuin voordat mijn zoontje er weer intrapt, gatverdamme! :x Ik begrijp niet dat mensen met katten die beesten niet binnen houden, het zijn toch HUISdieren tenslotte? Maar het wordt maar normaal gevonden om een ander op te zadelen met letterlijk de "shit" van je eigen dieren. Kan mij daar ZO boos over maken, maar dat is wel duidelijk. ;)

7. steenbokje

steenbokje Niet meer actief

Wou ook net de tip geven om horren te plaatsen. Misschien niet fijn dat je dit zelf moet doen, maar je kan de buren ook niet verplichten om de katten binnen te houden helaas. Ik zou het nog wel even melden bij je buren, mede omdat ze het al hebben genoemd.

De geur van kattenplas kan je misschien met wat citronella wegwerken. dat maskeert veel, en katten vinden het ook geen fijne lucht trouwens ;)

8. Katalaya

Katalaya Fanatiek lid

Jan 3, 2009
    4,937
    4
    38
    Pubertemmer
    In een vogelkooitje
    Misschien kunnen de buren bijdragen in de kosten van de horren?

9. evenstar

evenstar VIP lid

Jan 22, 2009
    9,809
    4
    38
    postdoc/docent universiteit
    import Noorderling
    Hier even een liefhebber en eigenaar van katten (die overigens altijd binnen zijn ;)):

Ik vind het de taak van elke huisdier-eigenaar om te zorgen dat een ander geen last heeft van dat dier. Er zijn veel 'hondenregels' zijn en (te) weinig 'kattenregels' (katten poepen bv. in andermans tuin, en niemand die daarvoor opdraait behalve degene die daar wil tuinieren, en achter een hond moet je met een zakje lopen).

Als je besluit om katten buiten te laten, dan kan je klachten verwachten van buren die de kat zijn behoefte zien doen in hun tuin, of de kat in hun huis aantreffen. Ik vind dat jij redelijkerwijs wel je raampje open moet kunnen laten staan- zij hadden gewoon voor een versperring moeten zorgen.

Gewoon langsgaan, en vriendelijk uitleggen dat je hoopt dat ze een manier kunnen vinden dat die kat er niet in kan van HUN kant. Doen ze dat niet, dan kan je zelf een hor plaatsen (zo'n ding met magneetjes, daar kunnen ze niet makkelijk doorheen).

10. Manuela79

Manuela79 VIP lid

Aug 7, 2006
    10,145
    0
    0
    Hilversum

De buren zouden kunnen aanbieden de horren te betalen. Dat zou ik in ieder geval doen.

11. Nikki88

Nikki88 VIP lid

Jul 29, 2008
    11,656
    230
    63
    Dat lijkt mij iig niet meer dan logisch. De buren zijn ook verplicht er zorg voor te dragen dat hun dieren geen overlast/schade veroorzaken bij derden. En aangezien je precies weet van wie de katten zijn is het in dit geval wat makkelijker je recht te halen. Nogmaals, ik hoop dat het geen hele toestand wordt met je buren. Als het fatsoenlijke redelijke mensen zijn zullen ze de kosten voor de horren of andere doeltreffende oplossing wel op zich nemen. :)

12. Mijkeltje

Mijkeltje Fanatiek lid

Jun 7, 2009
    3,029
    1
    0
    Nou, volgens mij kunnen de buren de schade opgeven bij hun verzekeraar (zijn ze verplicht de schade veroorzaakt door hun huisdier te compenseren), maar zijn zij niet verplicht de horren te betalen hoor...

Maar goed, misschien zit ik er naast...

13. Female24

Female24 Fanatiek lid

Mar 15, 2008
    2,595
    0
    0
    te gek voor woorden dat jij horren moet aanschaffen om HUN beesten buiten de deur te houden!!!! Hun zoeken maar voor n oplossing het zijn hun beesten! nee ik zou het gewoon aangeven en desnoods houden ze die beesten inderdaad binnenshuis dat moeten ze zelf maar oplossen.

14. Manuela79

Manuela79 VIP lid

Aug 7, 2006
    10,145
    0
    0
    Hilversum

Het heeft ook niks te maken met verplichtingen maar met goed fatsoen. IK zou dus aanbieden de horren te betalen omdat IK katten heb maar het natuurlijk niet nodig is dat andere mensen er last van hebben. Schade die het dier veroorzaakt bij een ander kun je inderdaad opgeven bij de verzekering maar er moet juist voorkomen worden dat ze uberhaupt naar binnen kunnen komen.

15. Mijkeltje

Mijkeltje Fanatiek lid

Jun 7, 2009
    3,029
    1
    0
    Ik vind het nogal overtrokken allemaal hoor... Als je er last van hebt, dan zoek je een oplossing, klaar. Als mijn kat op de matras van de buren pist, dan zorg ik dat mijn verzekering ingeschakeld wordt uiteraard, maar ik ga echt mijn katten niet binnenhouden of de horren van de buren betalen.

Toen hier de kat van de buren binnenkwam en onze kat over de zeik hielp, heb ik ook niet de buren lastig gevallen met dat feit en al helemaal niet de kosten van mijn kattenluik (kosten 60 euro voor 'n speciaal luik) of de dierenarts te berde gebracht. Een beetje onderlinge verdraagzaamheid is wel zo prettig lijkt me...

16. anouk31

anouk31 Bekend lid

Nov 22, 2006
    590
    0
    0
    Leerkracht basisonderwijs
    Zuid Limburg
    Wij hebben ook veel last van katten! Ik kon iedere morgen mijn tuin doorlopen, om de kattenpoep van andermans mensen op te ruimen. Ik heb nu een kattenalarm. Het helpt gelukkig wel, maar ik blijf het vervelend vinden. Wij moeten geld uitgeven, omdat anderen hun katten dag en nacht buiten laten. Ik vraag me dan af waarom je een huisdier neemt, als je het dag en nacht buiten laat.

Begrijp me niet verkeerd, ik ben een dierenvriend en heb zowel katten als honden gehad. De katten die ik had, kwamen als ik thuis was buiten in de tuin en 's nachts altijd binnen!! Je kunt een kat leren om in je eigen tuin te blijven. En ja dat kost tijd en energie.. Maar dan heb je wel het gevoel dat het jouw katten zijn en niet de katten van "de buurt"

17. Mijkeltje

Mijkeltje Fanatiek lid

Jun 7, 2009
    3,029
    1
    0
    Ik laat mijn katten niet dag en nacht buiten, ze kunnen naar buiten als ze dat verkiezen. Meestal zitten ze binnen, waar ze op de bak ook gewoon hun behoefte doen... De ene kat gaat liever overdag naar buiten, de andere liever 's nachts.

Gelukkig hebben wij geen tuin. De buren ook niet trouwens... :D

18. esther78

esther78 Bekend lid

Nov 23, 2007
    584
    0
    0
    randstad
    @Mijkeltje, ik bedoel het ook niet lullig hoor maar ik ben het niet met je stelling eens dat niet iedereen ervoor kan zorgen dat een terras wordt afgezet.
    Als je huisdieren neemt dan moet je daar je verantwoordelijkheid voor nemen en anderen niet met de problemen opzadelen. Kan of wil je dit niet dan moet je gewoon geen huisdieren nemen.
    Echt elk balkon, tuin of terras kan afgezet worden.

Horren kunnen de oplossing zijn maar denk eraan dat katten dit ook kapot kunnen krabben om binnen te komen of gewoon omdat het een leuk alternatief is voor een krabpaal.
    Tuurlijk hoeven de buren de horren niet te betalen. Ze kunnen moeilijk voor alle buren waar het lieve poezebeest naar binnen wandeld horren kopen.
    Dan kopen ze toch lekker horren voor hun eigen ramen zodat poezebeest lekker bij het baasje binnen blijft? Is het probleem ook opgelost.

Gelukkig zijn wij geen buren!;)

19. anouk31

anouk31 Bekend lid

Nov 22, 2006
    590
    0
    0
    Leerkracht basisonderwijs
    Zuid Limburg
    Ik liet mijn katten ook naar buiten gaan, maar dan wel alleen in onze tuin.
    Een kat kun je niet de schuld geven van hun instinct. Maar je kunt als baasje er wel voor zorgen dat jouw huisdier blijft en niet dat van de buurt. Je hebt zelf geen tuin... maar je kunt me echt niet wijs maken dat jouw kat alles op de eigen kattenbak doet!

20. Mijkeltje

Mijkeltje Fanatiek lid

Jun 7, 2009
    3,029
    1
    0
    Zo gauw er kinderen in en uit rennen heb je gewoon weinig meer aan je afgezette stukje is mijn ervaring... Wij hebben namelijk heel lang dat balkonnetje afgezet gehad. Werkte uitstekend, tot de kinderen uit zichzelf buiten gingen spelen... Nog tijdenlang gepoogd die dieren binnen te houden, maar ééntje was gewoon niet meer te houden.

Weet je, bij ons in de buurt heeft zowat iederéén een kat, dus iedereen heeft dezelfde 'problemen'. Niemand die erover zeurt en iedereen zoekt gewoon z'n eigen oplossingen...

Ik wil best m'n buren meehelpen horretjes te maken en ze te plaatsen, best meedenken voor 'n oplossing of in geval van schade de verzekering inschakelen, ik ben geen onmens... Kopje koffie erbij en je komt vaak 'n heel end...

Ja, kijk, misschien heb je toevallig heel schuldbewuste buren die gelijk de portomonaie trekken en hun huis volledig afzetten met gaas, maar de kans dat dat niet zo is is vrij groot en dan zul je toch echt zelf naar alternatieven moeten zoeken... Dus nog een tipje: touwtje spannen tussen raam en kozijn, waardoor er geen kat meer naar binnen kan.
    En natuurlijk de eeuwenoude plantenspuit, voor als er één naar binnen glipt en je 't ziet...

Share This Page