geweven draagdoek 50% katoen 50% hennep

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Nacho, 28 aug 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nacho

Nacho Fanatiek lid

3 jun 2015
    2.369
    9
    38
    Vrouw
    Baby & Mama Coach
    Houten
    Ik heb een vraagje over een prachtige draagdoek die ik voor de geboorte van mijn zoontje heb gekregen.

Het is een geweven doek van 50% katoen en 50% hennep. Ik heb erop gezeten, hem in de wasmachine gedaan met tennisballen, mijn hond erin gedragen, allerlei knopen geoefend, etc. Hij bleef stug. Toen mijn zoontje er eenmaal was heb ik hem ook bijna niet gebruikt, omdat het voor eeuwig duurde om hem goed te knopen, zeker met zo'n kleintje erin. Ook vond ik hem erg warm, ondanks dat het buiten maar zo'n 20 graden was. Wat ook niet meehielp was dat mijn zoontje echt 20 seconden geduld had en vervolgens ging huilen tot hij er weer uit mocht. Uiteindelijk heb ik na een half jaar een Babybjorn draagzak gekocht, zodat ik af en toe als de kinderwagen niet mee kon toch mijn handen vrij had. Voordat ik reacties krijg uit het niet-ergonomische kamp: het ging echt om korte stukjes (30 minuten ofzo) en ik gebruikte hem hooguit eens per 2 weken.

Nu ben ik weer zwanger en vraag ik mij af: kan ik beter een nieuwe doek kopen of heeft iemand nog tips voor mijn huidige draagdoek? Ik ben wederom in april uitgerekend, dus het moet een doek/drager zijn die geschikt is voor warmer weer. Ik wil de kleine veel gaan dragen, zodat ik geen duowagen hoef aan te schaffen.

2. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Ik zou je doek via bijvoorbeeld draagpraat op reis sturen!

3. Zobaby

Zobaby Lid

24 apr 2016
    7
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik zou hem ook op reis sturen via de fb pagina, reisdraagdoeken.
    Daar zitten mama's die veel dragen en die hem wel zacht voor je willen maken door hem veel te dragen.
    Geen idee hoe dat zit met warmte van een doek, maar er zijn vast anderen hier die daar antwoord op kunnen geven.

4. Jughi

Jughi Bekend lid

28 okt 2014
    710
    1
    0
    Via Facebook heb je ook de groep tweedehands draagdoekenmarkt. Je kunt daar deze doek verkopen omdat je er geen vriendjes mee wordt, en dan via dezelfde pagina een doek kopen die beter bij je past... :)

5. Nacho

Nacho Fanatiek lid

3 jun 2015
    2.369
    9
    38
    Vrouw
    Baby & Mama Coach
    Houten
    Bedankt voor de tips!

Zijn er ook alternatieven voor facebook? Heb zelf (bewust) geen facebook namelijk. Anders moet ik even op het account van mijn man.

6. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Via dragen en voeden zou ook kunnen maar dan heb je weer een extra forum erbij 😊

7. fee90

fee90 Fanatiek lid

21 mei 2015
    1.679
    39
    48
    Ik zou hem voor 1 keer voor de helft aan de lucht laten drogen en dan op laag programma in de droger. Het zacht maken van een doek heeft met het slijten van de vezels te maken. Een ingedragen zachte doek is dus een gesleten doek.
    Om te voorkomen dat het een versleten doek wordt zeggen de meeste fabrikanten dat je de doek niet in de droger mag doen , als je dat te vaak doet slijten de vezels te veel waardoor de doek niet meer veilig is.
    Doeken van katoen/linnen/hennep kunnen prima in de droger , zeker eenmalig om zacht te maken. om Krimpen te voorkomen zou ik wel laag programma gebruiken dus.

Helaas heb je doeken die stug blijven, of dikker zijn. Als je hennep zegt zijn dat vaak meer peuter doeken. Wat dikker en meer draagkracht. Welke doek is het precies?

Voor een newborn zou ik eerder een dunne 100% katoen of zijde gebruiken.

8. Nacho

Nacho Fanatiek lid

3 jun 2015
    2.369
    9
    38
    Vrouw
    Baby & Mama Coach
    Houten
    Deze is het: UITVERKOCHT Vivaldi

Zou die mooi blijven in een koud programma in de droger?

Ik kan er inderdaad zonder bang te zijn dat hij stuk gaat een volwassen hangmat van maken ;)

9. mjs

mjs Fanatiek lid

14 mei 2009
    2.128
    2
    0
    ik heb zelf ook een natibaby met hennep gehad en ik kan echt wel goed knopen maar een draak van een doek !!! ik heb mijn doeken toen verkocht en er een linuscka voor gekocht , wat een verademing . ik zou hem verkopen en een lekker zacht baby doekje kopen voor die kleintjes heb je niet zoveel power nodig :)

10. Nacho

Nacho Fanatiek lid

3 jun 2015
    2.369
    9
    38
    Vrouw
    Baby & Mama Coach
    Houten
    Jammer dat het voor jou ook geen fijne doek was! Het is een cadeau en er zijn er maar een paar van gemaakt, dus ik durf hem niet te verkopen. Hij is anders ook mooi als tafelloper :p

Zou een draagconsult nog wat uithalen of denken jullie dat deze doek gewoon niet voor een beginner is zoals ik?

11. Tulp21

Tulp21 Niet meer actief

Kijk eens naar een Yaro draagdoek. Die moeten voor beginners erg fijn en zacht zijn. Of eventueel een Mei Tai. Dan heb je de comfort van een draagdoek en het gemak van een draagzak.

12. mjs

mjs Fanatiek lid

14 mei 2009
    2.128
    2
    0

ik zou lig nooit een hennep doek voor een beginner pakken maar misschien kan je idd een yaro of liittle frog erbij kopen dan zal je waarschijnlijk snel merken dat deze fijner knopen . een draagconsult is altijd fijn natuurlijk maar ik denk ivm de hennep dat zij hetzelfde zal zeggen

13. Beckje

Beckje VIP lid

12 jul 2010
    8.652
    4
    36
    eventueel is ruilen natuurlijk ook een idee, scheelt toch weer. of toch voor een ergonomische draagzak gaan, als je dat toch fijner lijkt. zelf gebruik ik een ringsling, is net wat sneller.

14. Nacho

Nacho Fanatiek lid

3 jun 2015
    2.369
    9
    38
    Vrouw
    Baby & Mama Coach
    Houten
    Ik heb inmiddels contact met iemand voor een consult en we gaan proberen de hennep doek onder de knie te krijgen (als hij eenmaal zacht genoeg is) voor mijn zoontje van anderhalf en een nieuwe doek of drager zoeken voor de nieuwe baby. Ik ga al jullie suggesties onthouden. Bedankt!

15. fee90

fee90 Fanatiek lid

21 mei 2015
    1.679
    39
    48
    Ah een Natibaby. Die blends zijn vaak spijkerhard, zeker als ze nieuw zijn. Ik heb een blend wol/linnen katoen van Natibaby en die is compleet ingedragen en alsnog mijn stugste en dikste doek. Aanhouden wellicht voor een dreumes en op zoek naar een dunne doek voor de baby.

Yaro Ivy zijn erg dunne katoenen doeken, zeer zacht , ook voor de portemonnee;)

16. mjs

mjs Fanatiek lid

14 mei 2009
    2.128
    2
    0
    de doeken van pure baby love zijn echt heerlijk voor een beebje

17. taliaa

taliaa VIP lid

2 mrt 2007
    16.045
    2.181
    113
    Brabant
    Ik heb ook een hennep liggen, dat is echt een beest;)
    Ik kan echt wel knopem, maar mai... Dat is spierballenwerk.
    Maar het was ook bedoeld voor mijn dreumespeuter van 15 kg.
    Dat zit als een huis.

Ik zou voor een newbie gaan voorneen zachte beginnersdoek, liefst tweedehands.
    Als je in omg ehvn woont hebbik er wel een te leen.

18. Nacho

Nacho Fanatiek lid

3 jun 2015
    2.369
    9
    38
    Vrouw
    Baby & Mama Coach
    Houten
    Lief aangeboden Taliaa! Helaas woon ik niet bij je in de buurt. Ik ga alvast eens op marktplaats kijken!

Deel Deze Pagina