Worden jullie er ook zo geschift van dat er mafkezen zijn op MP die bijna de prijs van een nieuwe bieden voor een tweedehandse Bugaboo Donkey? Ik snap dat echt niet. De twin versie is de duurste en die kun je momenteel voor 1459 bij de Prenatal kopen. Waarom geven mensen dan 1250 voor een tweedehands exemplaar? Soms gaat men zelfs dat bieden op de duo versie terwijl die nieuw dus nog goedkoper is... Grrrr, zolang er mensen zijn die dat doen kan ik hem niet voor een normale tweedehands prijs kopen. Dus... Zullen we met zn allen afspreken niet meer zulke belachelijke biedingen te doen??
Ja echt idioot! Mede daarom gaan we maar voor een andere wagen. vind 1000+ echt veel te veel! En dat is nog vaak zonder voetenzakken ofzo 😰
Volgens mij bieden die mensen zelf vaak onder een ander account om de prijs op te drijven om te zien of je eroverheen gaat. Of ze laten t een vriend doen. Niet overbieden dus!
Oh ook mijn frustratie. Wilde de wagen zo graag dat ik bijna 1100 euro ervoor wilde geven, maar gelukkig werd ik bijtijds verstandig. Tja jammer, maar ik vind het belachelijk dat de verkopers dan met een nieuwe wagen hebben gelopen voor een paar honderd euro. Ik vind gewoon minstens de helft voor een tweedehands wagen. Maar goed, ik vind wel meer . Hier uiteindelijk een urban jungle voor 150 euro via mp. En pas een nieuwe Kees tandem deluxe gekocht, is iets compacter en makkelijker mee te nemen in de auto. Twee wagens voor nog niet de helft van de 1100 euro voor de bugaboo.
Wellicht omdat er allerlei accessoires bij zitten? Voorbeeld, een voetenzak nieuw is 120 euro per stuk, voor een duo zit je dan al aan 240 euro. Dan nog een MC adapter etc. Wij hebben onze donkey incl. veel extra's en in hele mooie staat (geen krasjes en vlekken) verkocht voor 1250 alles nieuw was 1700 euro dus tja..
Yep belachelijke bedragen Maar goed alle dure merken zijn behoorlijk waardevast. Vooral als de wagen niet oud is. (onze wagen hebben we na 1,5 jaar alweer verkocht en dat zie je veel bij de donkey).
Fijn dat jullie de ergernis herkennen! Ik ben ook zeker niet van plan om er over heen te gaan bieden. Ik vind dat 800 of 850 echt de max moet zijn voor zo'n wagen als je hem tweedehands koopt. Naw zijn er ook echt wel mensen bij die voor vrienden ff gaan overbieden... Maar daardoor zijn er wel een hoop serieuze bieders die er over heen bieden. Ik heb al meerdere verkopers een mailtje gestuurd met een bod (doe ik liever dan via het bieden systeem bieden omdat je dan de prijs met elkaar omhoog schopt) maar niemand is akkoord gegaan met mijn bod ('dan kunnen we hem vandaag nog komen ophalen' )terwijl ik laatst op een hele mooie onbeschadigde inclusief voetenzakken 1000 euro bood... Deze was zo mooi dat ik dacht 'vooruit, dan maar 1000 euro...' Uiteindelijk is deze voor 1350 eruit gegaan :S Haha voor een verkopende partij is het natuurlijk hartstikke fijn dat er idioten tussen zitten die 1250 ervoor betalen, maar belachelijk is het nog steeds wel. Op vrijwel geen enkel tweedehands product verlies je slechts 30 procent van de nieuwprijs na intensief gebruik. En een voetenzak kost trouwens geen 120 euro, maar 90 euro. Bovendien krijg je bij vrijwel alle babywinkels een tegoed wat je mag uitgeven in de winkel als je een Bugaboo Donkey kost. Bijv. dat je voor 200 euro aan spullen mag uitgeven in de winkel zonder dat je daar voor hoeft te betalen. Dus in dat soort gevallen heb je eigenlijk maar 1500 euro betaald en heb je slechts 250 euro verlies. Bizar!
Idd ik bied ook wel eens privé of vraag wat hun rp is als er bieden staat. dan zeggen ze ja maar hij heeft ... gekost dus ik wil er 1100/1200 voor terug. Vaak met 1 voetenzak of zonder. Vind het belachelijk veel geld voor een 2e hands.
Volgens mij is de duo al 1400 en de twin 1600 euro nieuw bij prenatal en baby dump. Heb het net nog opgeteld op de website. Dan vind ik het wel meevallen als de duo voor circa 1000 verkocht wordt via mp. En als je hem voor 1000 tweedehands koopt kun je hem zonder verlies daar weer voor kwijt. Maar veel geld is het wel. Eigenlijk zijn ze ook nieuw belachelijk duur. Maar een fijne wagen is het wel!
Ik vond het bij elkaar optellen zo onduidelijk dat ik maar ff gebeld heb met de Prenatal. Daar vertelden zij mij dat de wagen daar 1459 koste. Bij een lokale babywinkel koste hij 100 euro duurder. De Babydump heb ik niet gebeld omdat je daar niet met een winkel zelf wordt verbonden maar met een hoofdkantoor. Maar Babydump schijnt altijd voordeliger te zijn.
Ik heb gisteren via mp een mooie in super nette staat donkey duo gekocht voor 850 euro!! Het kan dus wel... zonder vlekken en 2.5 jaar oud! Zat ook nog een maxi cosi adapter bij.. Je moet soms net geluk hebben!
Ik had in 2013 op marktplaats een donkey gekocht geheel compleet voor een tweeling en slechts 10x mee gewandeld voor 1200 euro. Nieuwwaarde van alle spullen bij elkaar was 2000 euro. Ik vind het dan een hele mooie deal. Tot ons grote verdriet hebben we de wagen nooit mogen gebruiken en hebben we hem weer verkocht voor 1200 euro, daar schaam ik mij echt niet voor, dat was hij ook gewoon waard, ik wilde er niets aan verdienen maar hetzelfde bedrag krijgen en binnen 24 uur was hij opgehaald door een gelukkige nieuwe eigenaar. (Compleet met voetenzakken, seatliners, dekentjes, meerijdplankje) Vergeet niet dat als jij hem weer verkoopt, je er ook nog een mooi bedrag voor kunt krijgen, zolang je zuinig met je spullen om gaat.
Ik snap je frustratie helemaal. Ik heb voor de buffalo ook eerst op MP gekeken en toen maar nieuw gekocht. Scheelde heel weinig. Hoop dat die prijzen zo blijven als ik ooit m'n spullen verkoop . Wat ik ook zo duur vind is de Stokke newborn..