Heeft iemand ervaring met geboortekaartjes die je zelf nog in elkaar moet zetten? Het lijkt wel of alle kaartjes die ik leuk vind van die knutselpakketten zijn. Nu lijkt het mij dat je daar zo vlak na je bevalling niet op zit te wachten. Is het iemand meegevallen? Of juist tegen gevallen zo'n knutselpakket met bijvoorbeeld strikjes en plakkers?
Wij hebben ze zelf gemaakt, maar eigenlijk was t heel simpel.. zonder knutsel erbij. Gewoon een leuk ontwerpje gezocht op internet, wat tekst er bij.. en op de achterkant de rusttijden en adres etc.. Ik wilde het niet zo bijzonder hebben, gewoon een leuk simpel gemaakt kaartje Succes iig!
Ik heb zelf 50 pakjes zitten maken / naaien op de naaimachine haha dus een paar strikjes zullen wel meevallen alhoewel ik dat wel zwanger heb gedaan eenmaal bevallen had ik daar geen zin meer in gehad denk ik zo....
wij hadden een kaartje waarbij we alleen dingen eruit hoefde te drukken en de vouwlijnen moesten vouwen, heel simpel en snel klaar, de enveloppen had ik van te voren al klaar liggen,geschreven en al, en postzegels waren ook al erop geplakt.
bij de eerste moest. ik allemaal stencils uitdrukken en met plakkertjes op de kaart plakken. zat ik daar savonds op de bank 2 dagen na de bevalling om die kaarten maar de deur uit te krijgen. dat was niet leuk. nu bewust gekozen voor een kaart zonder gedoe, vouwen en in de envelop. enveloppen heb ik al geschreven en zegels geplakt dus zal nu zo klaar zijn.
Ik weet nog toen ik heel kort in de kraamzorg gewerkt heb dat ik ook een keer tijdens rust uur van moeder een uurtje kaartjes heb zitten vouwen en doen. Kleine lag te slapen in de box. En moeder vond het fijn als het gebeurd was. Dus heb ik dat even gedaan. Dus als je kraamzorg hebt, en er is verder geen ander dringend werk kan je altijd vragen of zij even een beetje wil helpen. En bovendien kan je man ook wat kaartjes doen dan toch? Dus ik denk als jullie echt een mooi kaartje vinden en je moet er wat voor doen, dat je het daarom niet moet laten. Je kan altijd mensen vragen die je willen helpen als het zelf niet gaat of er geen behoefte aan hebt.
Je kan de kaartjes toch ook al maken tijdens je zwangerschap? Ik heb de geboortekaartjes van mijn zoontje toen gemaakt met serviettechniek, tegen dat hij geboren was waren al de kaartjes en enveloppen klaar, ik moest er alleen nog de datum, uur, gewicht en lengte opschrijven. Maar dat was vlug klaar.
Hoe doen jullie dit dan met geboortekaartjes die je online besteld? Die kun je vantevoren toch niet in elkaar vouwen? En de enveloppen kun je dan ook niet vantevoren schrijven.. Of bestellen jullie de kaartjes zonder enveloppen en kopen jullie die ergens anders apart?
Ik ontvang ze gevouwen en heb de enveloppen van te voren ontvangen, zonder dat ik nog iets betaald heb! Bij kaartmix. Dus geven we straks alleen de gegevens nog door en dan stguren ze het een dag later op, dan nog een dag door het in enveloppen doen... dus vrij snel lijkt me.
Wij hadden het helemaal simpel: geen kaartje Voor een eventuele tweede hoeft dat voor mij ook niet....
Bij onze dochter hadden we ook kaartjes waar we toen ze eenmaal gedrukt waren, nog een stuk gekleurd papier doorheen moesten rijgen en vouwen. We hadden zo'n 80 kaartjes, en hebben er met z'n tweeën toch nog wel een aantal uurtjes werk aan gehad. Nu wilden we dat niet meer. In eerste instantie hadden we echter weer een kaartje uitgekozen met een lintje waar ook nog een labeltje aan geregen moest worden. Gelukkig op het laatste moment nog een ander kaartje gevonden waar niets meer aan gedaan hoefde te worden, dus dit uiteindelijk gekozen. Ik raad het je in ieder geval niet aan (al ligt het er natuurlijk ook aan hoeveel kaartjes je hebt). Wij hebben onze kaartjes bij een drukker vandaan, en hadden de enveloppen dus van te voren al in huis. Maar volgens mij krijg je ze ook bij een online drukker al van te voren, tenminste, ik meen dat ergens gelezen te hebben.
Wij hadden bij onze dochter ook bewerkelijke kaartjes (maar zo leuk). Ook via internet. Enveloppen kregen we al eerder, dus die waren al geschreven. Toen de kaartjes binnen waren, 2 oma's geregeld en in een paar uur zaten ze op de post. Wat hulptroepen inschakelen, dat valt het echt wel mee.
Bedankt voor jullie reacties Ik dacht dat ik eruit was en voor het leukste kaartje zou gaan (desnoods een knutselpakket). Zie ik net op Kaartmix een superleuk simpel kaartje. Enveloppen komen gewoon eerder dus wordt een makkie dit keer!