Weinig leeftijdsverschil! Welke kinderwagen?

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Besco, 31 mei 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Besco

Besco Fanatiek lid

2 jun 2016
    1.154
    999
    113
    Aaaaaaah dilemma! Straks een kindje van 1,5 jaar en een baby’tje. Eerste idee was om een tweeling wagen van iemand te lenen maar dit gaat helaas niet door.
    Een draagzak kan, en dochtertje in de wagen maar wat nou als we ergens zijn en de baby even lekker wil slapen? Dan kan dat niet. Had ik dus totaal nog niet aan gedacht dus nu heb ik een groot dilemma.

Ik heb een (supermooie) bugaboo waar ik vreselijk blij mee ben en emotioneel erg aan verbonden ben. Ik ga al janken bij t idee dat ik m moet verkopen. Fijne hormonen! Nu sta ik er best voor open om een tweedehands ergens op de kop te tikken, maar wat dan? Hebben jullie ervaring met een wagen, of gewoon een super goed idee is ook welkom natuurlijk!

2. Happygolucky

Happygolucky Bekend lid

10 sep 2017
    544
    322
    63
    Vrouw
    Deze Bugaboo verkopen en een nieuwe bugaboo terugkopen met duo zit?

Baby slapen in draagzak kan prima hoor :) je kan ook de dreumes op je rug nemen en baby in de wagen? Onze peuter slaapt wel op de rug, zelden in de buggy. Wel bij mijn man hoor, met 2,5 jaar zit er lood in de kont ;)

Besco en kleinepien vinden dit leuk.
  3. kleinepien

kleinepien Fanatiek lid

1 mrt 2013
    1.363
    1.416
    113
    Vrouw
    Oost-Groningen
    Ik wilde ook net zeggen: dan gooi je de oudste toch op je rug?
    Dochter hier heeft amper in de kinderwagen gelegen, en ook toen ze kon zitten, was wandelwagen/buggy een strijd. Ik heb haar heel veel gedragen, en ze heeft als dreumes/ peuter flink wat uren geslapen op mijn rug.

4. bonita09

bonita09 Actief lid

23 jan 2013
    392
    229
    43
    Vrouw
    Zeeuws-Vlaanderen
    Mijn kindjes schelen 1jr en 4mnd. Ik had een duo wagen (cees?) te leen van een vriendin. Ik denk dat ik 'm 3x heb gebruikt. Ik gebruikte veel liever draagdoek, soms in combi met buggy (quinny zapp) voor de oudste. Tegen de tijd dat de oudste bijna 2 was reed hij veelal mee op z'n loopfiets. De kleinste in de doek op m'n rug. Soms gebruikte ik ook wel de buggy, maar vooral als we echt ver moesten, of wanneer ik het handig vond om spullen mee te nemen.

5. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

1 aug 2016
    38.191
    45.331
    113
    Hier ook een mooie Bugaboo die ik niet zomaar weg zou doen. Nieuwe baby in de wagen en dreumes in de buggy?die zijn tegenwoordig zo compact. Hier net een Koelstra Simba t4 gekocht. Zo mooi

6. Zonnestralen

Zonnestralen VIP lid

22 apr 2017
    12.627
    8.365
    113
    Vrouw
  7. spruitje80

spruitje80 Fanatiek lid

5 jul 2016
    4.697
    4.306
    113
    noord holland
    Wij hadden een duo-buggy via mp met babynestje naast onze gewone wandelwagen (en ook een losse buggy, maar die hadden we al). En een meerijdplankje aan onze gewone wagen.
    Als ik alleen op pad was en geen tijd voor een langzame meelopen dreumes van 1,5 of een dreinende dreumes in de winkel dan nam ik de duo-buggy.
    Als ik wat meer tijd had of man en ik waren samen dan nam ik de gewone wagen met z.n. de dreumes op t plankje óf man de dreumes in de buggy .
    Al vrij snel liep de oudste steeds meer of kon ze op een fietsje.

Besco vindt dit leuk.
  8. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw
    Met stipt op nr 1, de Bugaboo donkey!

Echt een geweldige wagen

9. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw
    Dat is toch geen optie als je alleen de deur uit gaat....?

10. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

1 aug 2016
    38.191
    45.331
    113
    Oh alleen nee dan zou ik Vd draagzak gaan!!

11. Besco

Besco Fanatiek lid

2 jun 2016
    1.154
    999
    113
    Dank jullie wel voor de ideetjes! Dreumes in de draagzak gaat helaas niet. Al sinds mijn 15e rugklachten en helaas kan ik dus niet zoveel tillen. Heb inderdaad ook gedacht aan een extra wagen gedeelte kopen zodat ik de wagen voor dochter kan gebruiken en t bakje voor de baby. Dan kan dochter mee op een meerijdplankje naar de winkel enzo en de langere stukken baby in de draagzak/doek en dochter in de wagen.
    Bugaboo donkey van mp is inderdaad ook een goede optie. Dilemma’s dilemma’s!
    @spruitje80 had je dan een gewoon babynestje in de buggy liggen? Dat is ook een goede optie!

12. Besco

Besco Fanatiek lid

2 jun 2016
    1.154
    999
    113
    Oh, als mijn man er is is er geen probleem. Dan hebben we buggy voor ons dochtertje!

13. spruitje80

spruitje80 Fanatiek lid

5 jul 2016
    4.697
    4.306
    113
    noord holland
    Ja ik had een duo buggy waarin het achterste zitje helemaal plat kon en dan kon daar een babynestje in waarin ze lag. Dreumes zat in het voorste zitje.
    Het was een hele simpele duo buggy. Maar erg praktisch op te vouwen en ook prima mee in de winkel die de gangpaden te manoevreren.
    Gekocht via mp en ook weer doorverkocht erna. Ik vond het fijn om, naar gelang de situatie, te kunnen kiezen.

14. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw
    Wat mij betreft echt de beste optie :p
    Je kunt m ook mono gebruiken.

Heb er echt heel veel plezier van gehad en rijd ontzettend lekker!

15. Jiseb

Jiseb Fanatiek lid

4 mrt 2015
    2.054
    955
    113
  16. San987

San987 Fanatiek lid

21 okt 2012
    1.516
    98
    48
    Wij hebben een duo langs onze enkele wagen gekocht.
    Ideaal vond ik dat. Als ik langere stukken op pad ging dan pakte ik de duo wagen. Als ik korte stukjes deed pakte ik de enkele en de oudste op de loopfiets.

Ik heb overigens een duo te koop, ik weet niet waar je woont??

17. Tuttebella

Tuttebella Niet meer actief

Wij hadden ook weinig leeftijdsverschil, wij zijn voor een bugaboo donkey gegaan.

18. Madeliefje06

Madeliefje06 VIP lid

26 mrt 2015
    11.884
    5.137
    113
    Eens!

19. Pinkblossom

Pinkblossom Fanatiek lid

29 jun 2016
    2.042
    907
    113
    We hebben hetzelfde leeftijdsverschil en een Joolz duo geo, ideaal!

20. Vitamientjuh

Vitamientjuh Fanatiek lid

3 dec 2011
    3.069
    1.124
    113
    Vrouw
    Bugaboo donkey. Echt, je krijgt er geen spijt van.

Deel Deze Pagina