Gratis bril?

Discussie in 'Gratis en aanbiedingen' gestart door valhalla, 22 sep 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. valhalla

valhalla Niet meer actief

Zie dit artikel:

http://www.geldenrecht.nl/belastingen/2 ... t_dat.html

Aangezien ik ook lenzen heb (en soms een bril draag) vond ik dit wel een leuk artikel, misschien hebben meer mensen er iets aan!

Ga morgen even bij onze accountant navragen of er nog verdere regels aan verbonden zijn, zo ja laat ik dat weten en zo niet: nou das mooi meegenomen dan :D

2. angela80

angela80 Fanatiek lid

8 jan 2006
    1.488
    0
    0
    hmmm lijkt me ook wel wat.
    vraag het ff na en laat het dan weten..ben wel benieuwd

3. Loeki2

Loeki2 VIP lid

3 jun 2006
    16.265
    1
    0
    Mag ik dan de 500 euro voor mijn lenzen + de 450 euro voor mijn bril aftrekken, zou niet verkeerd zijn :)

4. Lientje

Lientje Fanatiek lid

24 nov 2005
    4.063
    0
    0
    Financieel advies
    Zeeland
    Dit klopt, je mag zowel voor lenzen als voor de bril een aftrekpost opvoeren. Er zijn geen verdere voorwaarden, behalve die in het artikel (eigen bijdrage kraamzorg is trouwens thuishulp en ook een specifieke uitgave, dus dat kun je ook meetellen)

5. Loeki2

Loeki2 VIP lid

3 jun 2006
    16.265
    1
    0
    Neem aan dat als ze vergoed worden door je verzekeraar ze niet meer aftrekbaar zijn.

6. lief649

lief649 Actief lid

3 okt 2007
    449
    0
    0
    nee, dan zijn ze niet meer aftrekbaar. Dit is trouwens het laatste jaar dat je ze via de belasting vergoed kunt krijgen, volgend jaar kun je ze niet meer onder buitengewone uitgave indienen.

7. Loeki2

Loeki2 VIP lid

3 jun 2006
    16.265
    1
    0
    En het eerste jaar dat mijn zorgverzekeraar het niet meer (helemaal) vergoed, dus bedankt voor de tip.

8. valhalla

Ik krijg wel € 25 terug voor brillen per 2 jaar ofzo, dus het is best de moeite!

Zoiets schijnt overigens ook te gelden voor zaken als kronen (kwa gebit) maar daarvan ben ik verder niet op de hoogte, maar wellicht ook handig om ff na te vragen als je op het punt staat er wel of een te nemen....

9. valhalla

Zit nu op mijn werk, dus heb geen tijd om het te lezen, maar onderstaand bericht kreeg ik van de accountant (ja, hij is breedsprakig ;))

10. angela80

angela80 Fanatiek lid

8 jan 2006
    1.488
    0
    0
    jeetje, kan het nog uitgebreider :)
    hij houdt van typen zeker.

11. Loeki2

Loeki2 VIP lid

3 jun 2006
    16.265
    1
    0
    Ik kreeg alles terug, nu nog 'maar' 300 euro per jaar.

12. valhalla

Ja joh een drama, ik snap hem vaak niet. Ja of nee zijn twee woorden die niet voorkomen in zijn toch uitgebreide vocabulaire.

13. Loeki2

Loeki2 VIP lid

3 jun 2006
    16.265
    1
    0
    Nou hier adverteren de opticiëns met enorme posters dat je je bril idd helemaal terug kan krijgen, ze helpen je zelfs met je belastingaangifte.

Deel Deze Pagina