Zie dit artikel: http://www.geldenrecht.nl/belastingen/2 ... t_dat.html Aangezien ik ook lenzen heb (en soms een bril draag) vond ik dit wel een leuk artikel, misschien hebben meer mensen er iets aan! Ga morgen even bij onze accountant navragen of er nog verdere regels aan verbonden zijn, zo ja laat ik dat weten en zo niet: nou das mooi meegenomen dan
Mag ik dan de 500 euro voor mijn lenzen + de 450 euro voor mijn bril aftrekken, zou niet verkeerd zijn
Dit klopt, je mag zowel voor lenzen als voor de bril een aftrekpost opvoeren. Er zijn geen verdere voorwaarden, behalve die in het artikel (eigen bijdrage kraamzorg is trouwens thuishulp en ook een specifieke uitgave, dus dat kun je ook meetellen)
nee, dan zijn ze niet meer aftrekbaar. Dit is trouwens het laatste jaar dat je ze via de belasting vergoed kunt krijgen, volgend jaar kun je ze niet meer onder buitengewone uitgave indienen.
En het eerste jaar dat mijn zorgverzekeraar het niet meer (helemaal) vergoed, dus bedankt voor de tip.
Ik krijg wel 25 terug voor brillen per 2 jaar ofzo, dus het is best de moeite! Zoiets schijnt overigens ook te gelden voor zaken als kronen (kwa gebit) maar daarvan ben ik verder niet op de hoogte, maar wellicht ook handig om ff na te vragen als je op het punt staat er wel of een te nemen....
Zit nu op mijn werk, dus heb geen tijd om het te lezen, maar onderstaand bericht kreeg ik van de accountant (ja, hij is breedsprakig )
Ja joh een drama, ik snap hem vaak niet. Ja of nee zijn twee woorden die niet voorkomen in zijn toch uitgebreide vocabulaire.
Nou hier adverteren de opticiëns met enorme posters dat je je bril idd helemaal terug kan krijgen, ze helpen je zelfs met je belastingaangifte.