Steeds vaker krijgen wij de vraag of er nog dingen zijn die we graag willen voor de baby. Op dit moment heb ik echt het idee dat we alles al in huis hebben. Wat nog op ons lijstje staat is een draagdoek en een wipstoeltje. Misschien nog een echt mooi voorleesboek, maar ook dat plankje staat al behoorlijk vol. Wat vragen jullie als je dit gevraagd wordt? Knuffels, muziekdoosjes etc. hebben we al heel veel gekregen toen ik in het ziekenhuis lag.
Kleertjes in maat 62 en groter. Al weet je niet wat het wordt denk ik hè? Of evt een cadeaubon van een winkel waar je de wipstoel of draagdoek zou willen kopen.
Ik wou zelf liever geen kleding. Nogal smaak gevoelig. Als mensen er echt om vragen zou ik voor een cadeaubon gaan. Daar kun je dan geld bij leggen en een wipstoel of draagzak van kopen. Een houten babygym is ook leuk als je die nog niet hebt.
Cadeaubonnen van HEMA (als het je smaak is) of Kruidvat (altijd top). Ik heb tot een jaar gratis kunnen shoppen bij de HEMA, heerlijk. En als het mensen zijn die kort na de bevalling op bezoek komen, vraag eten ipv een cadeau. Ik vond het ideaal als mensen rond lunch of avondeten op bezoek kwamen met een maaltijd.
Ik zou ook kadobonnen vragen. Als je bv een tripp trapp stoel hebt, daar evt al wat uitbreidingen, zoals een kussentje. Of de wipstoel die jullie graag willen doorgeven. Ook al is die misschien wat duurder, dan kan men deze evt samen kopen. Je kan ook al dingen vragen voor de toekomst zoals duplo, zoefzoef/toettoet dingen. Een mooie opbergkist.
Als je echt niets weet te vragen, zou je kunnen overwegen mensen te vragen geld te doneren voor een goed doel. Wij hebben dit gedaan via een stichting die moeders in ontwikkelingslanden aan een kraampakket helpt. We zijn gekoppeld aan een moeder die rond dezelfde periode uitgerekend was. Zij heeft haar pakket inmiddels gekregen. Er is zo ruimhartig gedoneerd dat we inmiddels nog 2 andere moeders kunnen helpen.
Cadeaubon van de prenatal of h&m bijv. of iets wat ik écht nog graag wil of nodig heb voor de baby.. Speelgoed etc hebben we inmiddels genoeg, dat zou ik niet snel meer vragen. Luiertaarten vond ik ook wel fijn, nooit luiers genoeg haha. Kleding vind ik een smaak dingetje en lastig om te vragen.
Ik heb speelgoed gevraagd. Ook bijvoorbeeld Duplo. We hadden toen vrij veel speelgoed en dat heb ik aan de kant gezet en met Sinterklaas en haar verjaardag gerust nog eens ingepakt. Zoveel hebben die kleintjes echt niet nodig. Maar vond het een betere optie dan lelijke kleertjes. Ook veel kadobonnen gevraagd inderdaad. Ook tot een jaar gratis kunnen shoppen bij Hema. En punten sparen
Ik heb op het geboortekaartje en link naar lijstje.nl gedaan. En daar over de gehele zwangerschap dingen bij gezet die ik echt nosig had, graag wilde. Alhoewel er nu totaal geen kraamvisite komt, hoop ik echt dat ik er toch wat van ga krijgen. Idd kado bonnen van bv Kruidvat, prenatal ed
Thnx allemaal hoop goede ideeën. Ik heb een lijstje aangemaakt! Wij willen graag wasbare luiers gaan gebruiken. Voor de eerste 2 maanden huren we die, dus heb er luiers en benodigdheden op gezet. Ik zou het zelf dus vet leuk vinden om zo'n happy luier cadeau te doen verder inderdaad wat speelgoed opgezet en een mooi voorleesboek. Het is inderdaad maar de vraag of er kraamvisite gaat komen. Heb besloten het lijstje ook lekker te gebruiken voor mijn verjaardag (half mei) en die van mijn man (half juli). Niet dat we veel verwachten, maar familie wil in ieder geval een cadeautje sturen. Zoals het er nu uitziet komt ons kindje tussen 8juni en 1 juli, dus dat past mooi.
Mijn vriendin wil een babyshower plannen maar het is nog maar de vraag of dat gaat lukken.. weet überhaupt niet wanneer ik weer naar NL kan reizen en of dat gaat lukken voor de bevalling lol... maar ze vroeg een wenslijstje en heb haar toen dit gestuurd Philipps Avent flesjes+speentjes set starterset newborn Philipps Avent Flesjes droogrekje Melk opvang ding borstvoedinghttps://thebreastbud.com/collections/breastbud/products/breast-bud Baby verzorg setje (nagelvijl, snotzuigertje, thermometer, zacht borsteltje etc.) ALLES VAN ZWITSAL <3 Aankleedkussen(hoes) Luiertas Badcape Slaapzak Luiers verschillende maten Rompertjes/kleding verschillende maten, liever niet zoveel newborn ivm snel eruit groeien Hydrofieldoeken groot/klein Luieremmer Billendoekjes
nog wat ideeen: - babyboek - pyjamaatje (van Feetje zijn heerlijk zacht en warm) - oball is leuk als eerste speelgoed - wasbare zwemluier -zwembroekje/badpakje - laarsjes - zandbakspeelgoed - badspeelgoed enne... boeken heb je nooit genoeg