verhuizen shit

Discussie in 'De lounge' gestart door Jaimy en remco, 15 mei 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jaimy en remco

Jaimy en remco Bekend lid

14 mrt 2008
    588
    0
    0
    Bakker Bosman
    Rijswijk Zuid-Holland
    haj meiden, helaas moet ik verhuizen ik woon in een zomerhuis in noordwijk dat soort van tuinhuisje maar wel alles heb je daar in, wel heeeeel klein met zijn 3tjes, ik had urgentie 3 maanden gelededn aangevraagt op medich maar die werd dus gister afgekeurd. omdat zo`n zomerhuisje particulier is betaal ik 550 euro incl. en wij huren het van kennisen van mijn vriend (iets oudere mensen) met hun zoon is mijn vriend goed bevriend, maar nu is het zo ze willen ons er uit hebben omdat ze er wel 750 euro voor kunnen krijg belagelijk natuurlijk het is hier 1 bouwval, maar goed. dus zit met een probleem nu kom zelf uit den haag nu moet mijn vriend nieuw werk gaan zoeken in den haag in de criesis hij heeft hier een vast contract en onwijs naar zijn zin, maja we kunnen geen 200 euro in de maand missen aan benzine. dus moeten baan op spel zetten en balen we enorm van, en alles weer gaan regelen in den haag, ik weet gewoon even niet meer iemand tips hoe ik dit allemaal moet aanpakken

p.s. we hadden afgesproken dat we voor 550 mochten blijven zitten en nu heben we een maand de tijd met een kindje we zijn echt onwijs boos op die mensen

2. Assi

Assi Fanatiek lid

2 mrt 2008
    4.519
    46
    48
    Hebben jullie een soort van 'huurovereenkomst' met die mensen afgesloten?? Iets schriftelijks? Of staat er op jullie bankafrekeningen huuroverschrijvingen?

Allemaal dingen waardoor jullie misschien sterker in jullie schoenen staan en wat tijd te rekken. Binnen 1 maand is het bijna niet haalbaar om te verhuizen EN een nieuwe baan te vinden..

Het eerste waar ik nu aan denk... probeer particulier in die omgeving waar jullie nu wonen iets te vinden. Ook al is het krapjes, dan hebben jullie tenminste een dak boven jullie hoofd + je vriend kan zijn baan behouden.

3. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

ik sluit me aan bij Assi, binnen 1 maand kan gewoon niet dus misschien kun je een manier vinden om die tijd te rekken naar een wat redelijke termijn. volgens mij val je toch onder één of andere huurbescherming.

even off topic: bedoel je zo'n piepklein bakstenen huisje? in zo'n huisje ben ik geboren, mijn moeder werkte toen als verpleegkundige in noordwijk :D

4. draak86

draak86 VIP lid

7 mrt 2008
    5.427
    0
    0
    Thuisblijf mama
    Noord-holland
    Het meid

Ik zou kijken of je om wat voor reden dan ook daar in de buurt wat kan krijgen, en desnoods weer urgentie aanvragen met een nieuwe reden,en de oude reden ook meenemen.

5. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.265
    6.790
    113
    Als huurder ben je heel erg beschermd.

Als je kwaad wilt kun je blijven zitten.

En 750 euro kunnen ze alleen vragen als het aan verschillende zaken voldoet.

6. Maia

Maia Niet meer actief

inderdaad heb je als huurder bescherming en kunnen ze je er niet zomaar uitzetten. Ook al geven ze je een termijn.

7. Jaimy en remco

Jaimy en remco Bekend lid

14 mrt 2008
    588
    0
    0
    Bakker Bosman
    Rijswijk Zuid-Holland
    dankje wel allemaal voor julliej reacties idd ik weet wel als ik kwaad wil kan ik blijven maar als je al zo lang gezijk heb om zo maar even te zggen heb je niet eens zin meer in die mensen. pfffh, remco mijn vriend heeft met zijn baas gesproken net en gevraagt als iej 150 euro bij zijn salaris kan blijven krijgen dat iej heen en weer zou kunnen rijden maandag krijgt iej het te weten dus spanned, in den haag heb ik zo een woning en krijg ik binnen een week urgentie, dus zal snel een huis hebben daar. dus is nu puur afwachten wat zijn baas wild. ik laat julliej weten

8. ilseroc

ilseroc Fanatiek lid

19 apr 2009
    1.456
    0
    0
    Hoi Jaimy,

Heb je geen contract waarin staat hoe lang van te voren ze je het huis uit kunnen zetten?
    Daarnaast is het wettelijk gezien zo dat de huurverhoging voor dit jaar op 2,5% staat, voor jullie woning is dat dan 13,75 euro.
    Ik weet niet 100% zeker of het geldt bij jullie omdat jullie particulier huren maar een bedrag van 200 euro extra is belachelijk veel :confused:
    Daarnaast mag een huurverhoging doorgevoerd worden als het 2 maanden van te voren aangegeven is, dus niet nu zeggen en volgende maand in laten gaan.
    Kijk even op google naar huurverhoging 2009 dan vind je veel informatie!

Succes, groetjes Ilse

9. Chillin

Chillin VIP lid

22 mrt 2007
    68.601
    899
    113
    Zorgprofessional.
    Belgische grens.
    Is vrije sector(voorlopig)geen optie?

Deel Deze Pagina