Gratis echo in Eindhoven

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door MamaJ, 13 apr 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MamaJ

MamaJ Actief lid

22 mrt 2008
    115
    0
    0
    #1 MamaJ, 13 apr 2010
    Laatst bewerkt: 13 apr 2010
    Misschien hebben jullie hier wat aan! ;) Het is voor leerlingen van de opleiding voor echoscopist(e).

Fontys Paramedische Hogeschool zoekt zwangere vrijwilligsters voor hun cursisten Echografie. Vrouwen die een gratis echo willen laten maken van hun ongeboren kindje, kunnen zich daarvoor aanmelden bij de hogeschool aan de Fliednerstraat in Eindhoven.Iedereen die zich aanmeldt, mag maximaal twee familieleden meebrengen tijdens het onderzoek. De vrijwilligster dient tussen de 10 en 26 weken zwanger te zijn als de gratis echo gemaakt wordt. Op dit moment is er dringend behoefte aan vrouwen die tussen de 18 en 26 weken zwanger zijn.

Scholing
    Voordat de cursisten aan de slag gaan, zal een praktijkdocent de zwangere vrouw screenen. Vervolgens maken verschillende cursisten echo’s. Zij krijgen meestal een opdracht en kunnen daarom geen volledig echo-onderzoek uitvoeren. De echo heeft dan ook geen diagnostische waarde en is alleen bedoeld voor scholingsdoeleinden. Wel zullen er leuke plaatjes van het ongeboren kind gemaakt worden en krijgt elke vrouw na afloop een presentje mee. Het is ook mogelijk verschillende keren als vrijwilliger te fungeren.

Fontys Paramedische Hogeschool verzorgt diverse opleidingen en cursussen voor mensen die werkzaam zijn in de gezondheidszorg. De cursus Echografie wordt gegeven aan echoscopisten, verloskundigen en huisartsen.

Meer informatie
    Aanmelden voor de gratis echo kan bij Hanneke van Ballegooijen via e-mail: h.vanballegooijen@fontys.nl. In deze mail graag vermelden hoeveel weken u zwanger bent en op welk telefoonnummer u overdag te bereiken bent, zodat een afspraak gemaakt kan worden. Eventueel kunt u ook telefonisch contact opnemen met Hanneke van Ballegooijen. Zij is bereikbaar van maandag tot en met donderdag van 10.00 uur tot 11.00 uur op telefoonnummer: 0877 879 735.

Fontys | Nieuws

2. AstridDi

AstridDi Fanatiek lid

6 mei 2008
    2.068
    0
    0
    Goh, jammer dat het in Eindhoven is ;):D

3. Rammel

Rammel Fanatiek lid

29 nov 2009
    1.518
    0
    0
    Moeder zijn
    Drenthe
    Ja inderdaad! Echt te ver weg voor ons. Wel een ontzettend leuk initiatief!

4. Seth

Seth Niet meer actief

Deze Eindhovense woont tegenwoordig in omgeving Rotterdam... jammer genoeg....

5. Danoontje

Danoontje Bekend lid

4 jun 2006
    568
    1
    0
    Huisvrouw
    Eindhoven

:D hier omgedraaid .. van omgeving Rotterdam naar Eindhoven gegaan hihihi.

Maar ik had deze tip al van me schoonzus gehad maar was helaas 28 weken zwanger toen ze het vertelde en was ik dus niet meer geschikt voor hun. Had het wel leuk gevonden.

6. taliaa

taliaa VIP lid

2 mrt 2007
    16.059
    2.199
    113
    Brabant
    ik heb tijdens mijn vorige zwangerschap meegedaan, erg leuk! ik was tijdens een examen (en dus niet om te oefenen). Heb 4 mensen gehad en de juf zelf, dus heeeeeeeel lang van mn meisje kunnen genieten!!!!:)

een aanrader dus!! (alhoewel ik geen vertrouwen heb in de cursisten, ik wist het na 3 echo's beter, haha;))

7. muizz

muizz Actief lid

4 jan 2010
    447
    0
    0
    NULL
    NULL
    jammer dat ik nog geen 10 weken zwanger ben... anders had ik wel mee willen doen.. eindhoven is niet zo ver hier vandaan..

8. taliaa

taliaa VIP lid

2 mrt 2007
    16.059
    2.199
    113
    Brabant
    je kunt alvast een mailtje doen, dan word je uitgenodigd als ze je nodig hebben hoor! Is het hele jaar door namelijk!

Deel Deze Pagina