dubbel gevoel

Discussion in 'Onderzoeken en echo's' started by speentje2012, Oct 16, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. speentje2012

speentje2012 Actief lid

Oct 3, 2012
    474
    0
    16
    zeeland
    Vandaag was eindelijk mijn eerste echo.
    Helaas wel een week terug gezet en op de echo bleken het er 2 te zijn helaas is er eentje met 6 weken al overleden. Een beetje dubbel gevoel vind ik. Zoiets heet het vanishing twin syndroom. Heeft iemand daar ook ervaring mee gehad? Gelukkig gaat het met de andere baby wel goed en het hartje klopt netjes. Volgende week mag ik weer voor een echo.

2. birds86

birds86 VIP lid

May 13, 2013
    5,305
    2,002
    113
    Female
    Gefeliciteerd en sterkte!

Hoever ben je nu dan?
    Wat gaat er gebeuren met het verloren vruchtje?
    Is dit je eerste zwangerschap?

Heb er geen ervaring mee maar veel sterkte en geluk, ligt bij elkaar :(

3. speentje2012

speentje2012 Actief lid

Oct 3, 2012
    474
    0
    16
    zeeland
    Dit is mijn 2e zwangerschap. Volgends echo ben ik nu 9 weken zwanger. En het andere vruchtje is helaas al gestopt met 6 weken.
    de vk zei dat het vanzelf weg ging. Volgende week nog een echo om eventjes te kijken hoe het eruit ziet.

Ik ben blij dat het met de ene goed gaat maar toch ook wel verdrietig dat de andere het n iet gehaald heeft.

4. birds86

birds86 VIP lid

May 13, 2013
    5,305
    2,002
    113
    Female
    De andere gaat vanzelf weg :(:$
    Huh hoelang moet je daarop wachten dan?
    Meestal bij een ma kun je even wachten op de natuur, jij wacht dus al 3 weken, of pillen of curretage.
    Laten ze die dan gewoon zitten? Kan dat geen kwaad voor de ander?

Het is zeker dubbel meid maar ga van hey positieve uit!
    Maak een mooi plekje voor t vruchtje op de babykamer zodat je het ook echt een " plekje" hebt gegeven. Spulletjes, echo met zn tweetjes, speentje erbij...zoiets
    (Zijn maar ideeën, ieder coor zich natuurlijk)

5. speentje2012

speentje2012 Actief lid

Oct 3, 2012
    474
    0
    16
    zeeland
    Bedankt voor de ideeën. het is inderdaad wel een mooi gebaar om het zo te doen.
    Ja ze zei dat het lichaam het zelf oplost of zoiets. Ik heb niet helemaal doorgevraagd want was nog een beetje in shock dat het er 2 waren en dat er eentje niet leeft. Verder heb ik nog geen bloedingen of iets gehad.

6. Peetj

Peetj Bekend lid

May 28, 2013
    753
    0
    0
    Het lichaam neemt het zelf op inderdaad. Mocht je verder zwanger zijn geweest, kan het zijn dat ze naderhand nog wat 'terug vinden'.

Ik heb het bij de zwangerschap van mijn zoontje gehad. Tijdens een van de vroege echo's leek er nog een hartje te zijn, in de verte. Bij latere echo's niets meer gezien. Na de bevalling bleek er verder geen vruchtje te zijn, wel had ik een 'bij-placenta'. De placenta van het tweede kindje was nog wat door gegroeid en vergroeid met die van mijn zoontje.
    Dubbel gevoel hé, bij mij kwam het besef later pas.

7. emjee11

emjee11 Bekend lid

Dec 6, 2011
    856
    0
    0
    Gelderland
    Mooi idee hoor!

Share This Page