hallo, ik moet als ik negen weken ben naar de verloskundigen, en dan als het goed is 2 of 3 weken er na een echo doen maar is die echo inwendig of gewoon op de buik.
dan is hij gewoon op de buik. bij ons doen ze het voor de 10 weken inwendig en boven de 10 weken gewoon op de buik!
Grote kans dat ie uitwendig (op je buik) is. Inwendig doen ze inderdaad vaak eerder. Dit kan wel anders zijn als je zelf zeer stevig van bouw bent. Zorg je wel voor een volle blaas? Dan zien ze het eerder.
Tja dat werd bij mijn vriendin ook gezegd voor haar echo. Bij mij hoefde het niet met 11 weken. Wel bij uitwendig met 8 weken , omdat het kindje dan nog zo laag ligt. Maar het was absoluut geen pretje, omdat het zo moeilijk uit te kienen is. De echo is ook een stuk minder leuk als je een pijnlijke volle blaas hebt... Dus als ze het niet gezegd hebben, zou ik het persoonlijk niet doen. En met de echo met 8 weken (pretecho, vandaar uitwendig) , bleek de blaas het zicht juist een stuk slechter te hebben gemaakt, waardoor ik na 10 minuten zoeken, eindelijk mocht gaan plassen (zonder dat we ons kindje gezien hadden) en daarna werd het kindje wel gevonden. Nu is dat wel een uitzondering, meestal helpt een volle blaas wel bij zo'n vroege echo, maar ik vond het geen prettige ervaring.