Vriend is vandaag thuis gekomen met oorpijn, misselijk en lichte koorts. Hij zegt net dat zijn kies pijn begint te doen. Dit was vanmorgen nog niet. Gelukkig zei zijn werkgever dat hij morgen thuis moest blijven om uit te zieken.. Nu wilt mijn vriend zijn kies laten trekken morgen. Op internet, als ik bij praktijken kijk, zie ik door de bomen het bos niet meer kwa kosten. Heeft er iemand ervaring met een kies laten trekken met verdoving en wie weet wat de kosten ongeveer kunnen zijn? Wel een dag tarief, geen avond tarief want hij wilt morgen gaan. Hij heeft geen eigen tandarts omdat hij een hekel eraan heeft. Gelukkig zijn er wel praktijken in de buurt die mensen ook éénmaling willen helpen mits zij contant betalen. Dus om het verhaal even kort te houden Wie o wie weet wat de kosten kunnen zijn voor het trekken van een kies met verdoving, dagtarief?
Staat meestal op de website vermeldt van de tandarts. Bijvoorbeeld Tandartscentraal bij Westeinde. Daar staat trekken van tand/kies Eur 27,87. Verdoving is eur 85,00. Dan nog je consultkosten.
ik zou niet weten waarom niet, tis toch zijn keus, bij veel gebeurd het gewoon wel hoor, zeker als je financieel dekosten van vullen wortelkanaalbehandelingen enz niet kan betalen, en je hebt kiespijn, dan moet je toch wat.
Mijn verstandskies trekken kostte 33 euro. All-inn om het even zo uit te drukken. Halfjaarlijkse controle wn consult bij de mondhygieniste beide 20 euro.
Koala, dankje! Hij zegt nou geen spuiten in mijn mond, dus zonder verdoving Die gozer is echt gek!! Alijda, was dat incl verdoving enzo? Dat is wel goedkoop. Dobbel, klopt inderdaad. Soms moet je iets. Nu zal dit gelukkig geen wortelkanaal behandeling worden. Denk ik.... Hoop ik.....
Nou ik denk toch echt dat ie dat met verdoving gaat doen! hahahaha ik had 2 verdovingen en nog steeds had ik enorme pijn...dat ze erna nog 2erbij hebben gezet. Je kan beter een kies laten trekken dan een wortelkanaal behandeling want dat is een stuk duurder
Yep. Was inclusief verdoving. Zn snelwerkende. Spuit in je tandvlees en tien seconden later lag die kies eruit. Vond het ook wel goedkoop eigenlijk maar beter. Heb geen extra tandartsverzekering
Het veschild heel erg per tandarts, ik zou gewoon bellen en het vragen. De meeste tandartsen hebben hun prijslijst online staan. Volgens de vrije tarieven die nu nog gelden hoort de verdoving erbij in te zitten. Het gaat om code J311 of J315 en kost hier 32,- of 66,- de eerste code is voor gewoon trekken en de tweede voor moeizaam trekken. Volgens de NMA hoort hier alles in te zitten: Toelichting van Nederlandse Zorgautoriteit Het trekken van een element, het mechanisch reinigen en desinfecteren van de wond (wondtoilet) en het geven van instructie aan de patiënt.
Demie dat had ik inderdaad ook al gelezen maar daar staan de maximale tarieven op. Echter staat er op internet bij sommige tandartsen wel hogere prijzen. Daarom kwam ik er echt niet meer uit. Maar weet jij zeker dat de verdoving erbij inbegrepen hoort te zitten? Zie op sommige site's dit namelijk weer apart staan. Mamabeer ja een verdoving lijkt mij ook prettig maar hij is helemaal niet van de naalden. Komt doordat 3jr geleden in het buitenland 6 verdovingsprikken heeft gehad in zijn kleine teen Arme jongen.
Onze tandarts vertelde dat het er bij in zat met de nieuwe en vereenvoudigde prestatiecodes. Ik heb het ook niet apart hoeven te betalen, ook niet bij de ortho want daar hebben ze een schroef geplaatst en dat was ook 1 code. Dat de prijzen zo verschillen dat komt door de vrije tarieven, volgend jaar krijgen we weer vaste tarieven.
Ach de verdoving is even vervelend maar dat weegt niet op tegen geen verdoving hoor! Dan zit ie echt wel tegen het plafond!
Demie misschien moet die het maar een keer voelen. Kijken of die daarna nog zo'n grote mond heeft.. Mamabeer hahaha, het was echt heel sneu! Hij had zijn kleine teen opengehaald in een zwembad. Kreeg een rontgen, injectie tegen bacterien, 6 verdovingen en 4 hechtingen. Hij heeft die hechtingen na 2 weken er ook zelf uitgehaald. Was direct bang voor het ziekenhuis. Hij was al bang voor een tandarts dus dat gaat lekker
Nou dat moet dan een hele grote dikke kleine teen geweest zijn met zoveel hechtingen en 6 verdovingen dan is het idd heel zielig
Hier ervaring haha. Ik heb zelf geen tandarts dus in april en 6a7 weken terug bij de spoedtandarts geweest. April 1 kies getrokken de sterkste verdoving gehad en voelde nog alles. Ze is een anderhalf uur bezig geweest. Dus moeizaam trekken kostte 60.80euro. Paar weken terug 2 kiezen laten trekken. Totaal niks gevoeld maar ook hier weer moeizaam trekken. Per kies 60.80euro en dan nog 2 röntgenfoto's gemaakt in totaal moest ik 158euro betalen. Verdoving en instrumenten gebruiken zit in de prijs in begrepen. Wat helpt om ontsteking te voorkomen is een flesje waterstofperoxide 3% kopen bij de etos. 1.01euro kost het. Dat ene je een beetje in een beker en dan een beetje lauw water erbij en hem laten spoelen. Wens hem beterschap en succes morgen. Het is pijnlijk genoeg.
Lees ook dat sommige comsult kosten in rekening brengen. Echtergeeft hij dus niet een eigen tandarts.. Babyhope de kosten vielen dan opzich wel mee (tenminste kan niet in jouw porto kijken). Hopelijk is er morgen een tandarts die hem kan helpen. Ga morgen ochtend direct even bellen naar 3 tandartsen wat de kosten zijn en zal dan een keuze maken. Dankjulliewel!