Ik zou dat niet doen. Dat systeem is extreem fraude gevoelig, zeker als het gaat om het 'weggeven' (even oneerbiedig) van geld. Ik vind het persoonlijk wel prettig dat er meer ogen naar een aanvraag kijken. Het hoeven er geen 4 te zijn, maar op zijn minst 2.
Dat is ook verrot. Helaas al 2x meegemaakt in mn leven, vorig jaar nog. Al is iets al snel een sollicitatieactiviteit.
Maar je wilde toch maatwerk met individuele berekeningen? Dan zou een huurverhoging, alimentatieverlaging, energieverhoging e.d. Toch reden zijn voor een nieuwe berekeningen? Het nare is dat in het bestuursrecht ieder nieuw feit een reden kan zijn voor herziening en dat iedere toekenning, afwijzing en herziening vatbaar is voor bezwaar, beroep en hoger beroep. Al die factoren die je mee wil laten wegen hebben direct invloed op de hoeveelheid ambtenaren, commissies en rechters die zich met een zaak moeten bemoeien. Daar komt de controle nog bij om zeker te weten dat de maatwerk uitkering nog wel passend is, want wat als iemand gaat samenwonen, dan kan de uitkering toch omlaag?
Die 3000 is zonder tegenprestatie en belasting vrij??? Dus je krijgt als stel een inkomen van 3000 euro voor thuiszitten?? Ik denk dat 3/4 nl daar morgen voor tekent.
ja dat bedacht ik mij later...iedereen zou er mee akkoord gaan...werken kun je er altijd nog bij. Maar volgens mij kan dit nooit bekostigd worden.
dat lijkt me ook niet. een inkomen van 1100/1200 wel geloof ik. Het is uitgezocht hier in ned. en er is in Amerika een langdurige proef geweest waarbij bleek dat het heel veel voordelen had. Ook op gezondheid ( logisch stress vermindering, geen problemen met niet naar dokter/,tandarts gaan ivm eigen risico etc) . voor de nieuwsgierigen. Het was het stadje minecome. https://en.wikipedia.org/wiki/MINCOME
joh echt?? Ik vind 1100/1200 ook nog veel hoor. Als je samen 2200/2400 binnenbrengt is dat heel gemiddeld denk ik.
Ja dat is dus wat zoiets onrealistisch maakt. Het idee is dus fijn en leuk net als dat van TS want die wil heel de toeslagen kant belastingdienst en uwv schrappen want dat spaart geld. In theorie een leuk idee maar worden dr ook weer 1000den mensen werkloos. Net als bij mijn idee. Als je wil besparen kost dat banen.
Ik zie het verlies van banen niet als een belemmering. Als je vooruit wil komen zullen er dingen moeten veranderen. Er zullen weer nieuwe banen ontstaan, waarschijnlijk zelfs functies die we nu nog niet kennen. Zo is het in het verleden ook gegaan.
Ja dat is in ieder systeem. Alles heeft een fraude gevoelige kant. Op het moment dat iemand gaat samen wonen met iemand die geld verdiend zou de "uitkering" gewoon stoppen. Als 2 mensen met een uitkering gaan samen wonen moet je indd herbrekenen. Zoiets heeft ook verstrekkende gevolgen natuurlijk wat het ook niet realistisch maakt. Zo zou je het huursysteem dan om "moeten" gooien zodat iedereen standaard een percentage huurverhoging krijgt en je dat weer automatisch door kan berekenen. Zoiets als verhoging van stroom en water enzo zitten dan verwerkt in de procentuele verhoging ivm inflatie. Maar ik weet ook best dat mijn plan ook niet realistisch is. Maar ik vind het een eerlijker systeem dan dat van Ts omdat het meer op de persoon gebaseerd is. Iemand die leeft op een hoog salaris en daar hard voor gewerkt heeft en bijv 5000 bruto per maand verdiend leeft daar naar. Als diegene dan werkloos raakt en het maar moet doen met 500 euro dat is natuurlijk compleet niet realistisch.
Dat weet ik nog zo net niet..... voorlopig zie ik een hoop functies verdwijnen in de zorg. Maar goed om even te reageren op TS.... Nee ik vind het geen goed idee. Geef mij maar zoals het nu is. Werken moet juist beloond worden!
Ik vind het helemaal geen gek idee. Echter, als je zou zeggen 40 tot 50% belasting in plaats van 60 dan zou ik Ja zeggen. Als je slechts 40% overhoudt van je inkomsten dan werk je fulltime bijna voor niks. Werken moet wel lonen. Dan blijft er nog wel 1 groot punt over en dat is de kinderopvang. Die staat al bijna gelijk aan je inkomen en dan blijft er niets over.
Ik vind het geen goed idee. Werk zelf als verpleegkundige in het ziekenhuis. De enige reden waarom ik wisseldiensten wil draaien is omdat dat goed gecompenseerd wordt. Als ik straks 60% van m'n loon moet inleveren ga ik echt niet nog nachtdiensten, weekenddiensten en feestdagen werken. Dan sta ik met oud & nieuw liever naast m'n familie dan in het ziekenhuis. Zo zijn er meer beroepen waar afwijkende werktijden worden gecompenseerd. En ik zou het niet oké vinden dat ik die diensten wel werk maar dan 60% moet inleveren zodat de buurvrouw thuis kan blijven met dr basisloon voor niks. En daarnaast inderdaad zoals al genoemd is hoe zit het met de zieken, mensen met een zorgenkind enz enz