Waar zoek jij naar werk?

Discussie in 'De lounge' gestart door Yuk, 13 aug 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Yuk

Yuk Actief lid

30 mei 2013
    105
    6
    18
    Vrouw
    Nederland
    #1 Yuk, 13 aug 2015
    Laatst bewerkt: 13 aug 2015
    En de topic-titel slaat niet op het feit dat ik zelf werk zoek...
    Maar we hebben zelf een onderneming en nu 1 vrouw personeel. We moeten er nog iemand bij hebben, want de werkdruk begint voor ons te hoog te worden.

Een administratieve part-time functie, ik had werkelijk verwacht dat we misschien wel honderden sollicitaties binnen zouden krijgen. Het tegendeel is waar.
    We hebben de vacature op onze eigen website staan, binnen ons netwerk uitgezet, op 1 vacaturesite geplaatst en nu ook een tussenbureau laten zoeken. De reacties: ongeveer op twee handen te tellen, waarvan zeker driekwart niet eens half in het profiel past.

Dus ik ben benieuwd, waar zoek jij naar werk? Of misschien nog mooier: waar heb jij jouw werk gevonden?

2. Jdk

Jdk Actief lid

28 jul 2015
    288
    16
    18
    Misschien op linkedin eens kijken? Geen idee waarover het gaat uiteraard he.. maar facebook, twitter kan ook helpen.
    Mijn nieuw werk heb ik gevonden via mijn eigen netwerk (eigenlijk werd ik gecontacteerd door hun, maar ik kende ze al langer :D )

3. Yuk

Yuk Actief lid

30 mei 2013
    105
    6
    18
    Vrouw
    Nederland
    Oja, Facebook ook al geprobeerd inderdaad.

Linkedin nog niet, ik zal eens uitzoeken hoe dat werkt, vanuit de zakelijke kant gezien...
    Bedankt voor de tip!

4. MamavC

MamavC Niet meer actief

Op Indeed.nl
    Daar zou ik hem neerzetten, mijn werk heeft daardoor ook meer mensen erbij waaronder ikzelf :D

5. jada73

jada73 Actief lid

6 apr 2010
    172
    0
    16
    NULL
    NULL
    Hier lukt het juist niet om vacatures te vinden, ik kijk overal, facebook, alle vacaturesites, uitzendbureau's en heb aan iedereen die het horen wil verteld dat ik op zoek ben naar werk.

6. Yuk

Yuk Actief lid

30 mei 2013
    105
    6
    18
    Vrouw
    Nederland
    Indeed is nog gratis ook!
    Die gaat ook op de lijst, bedankt!

7. Bouwjaar1979

Bouwjaar1979 VIP lid

20 apr 2011
    8.087
    2
    36
    onderzoek in de gezondheidszorg
    Noord-Holland
    Huh dat verbaas me wel.

Ik zocht naar werk (inmiddels alweer onder de pannen) op/ via:
    *volkskrantbanen
    *linkedin
    *bedrijven waar ik wel zou willen werken
    *specifiekere vacature sites
    * div algemene vacature sites (bv nationalevacaturebank, jobbird, monsterboard, enz)
    *uwv maar dat was meestal niks (vacature al vervuld, klopte niet enz)
    *ingeschreven bij wat bureau's
    *netwerken

Vreemd dat dat tussenbureau ook niet veel kon betekenen. Ik denk dat het afhangt van je doelgroep waar je naar zoekt.
    Optie zou nog kunnen zijn het op een school hangen mits je een pas afgestudeerde wilt (al is dit wsl niet de beste optie ah begin vh schooljaar)

8. Yuk

Yuk Actief lid

30 mei 2013
    105
    6
    18
    Vrouw
    Nederland
    @Jada73, erg eigenlijk toch? Er zou gewoon iets moeten zijn waar iedereen terecht kan, van beide kanten. Dan vinden werkgevers en werknemers elkaar tenminste...

9. mamameer

mamameer VIP lid

21 jan 2014
    8.174
    4.485
    113
    Misschien zijn hier nog wel dames geintresseerd in een parttime administratieve baan!!!

zelf heb ik mijn huidige baan via een recruitmentbureau(dus een tussenbureau) gekregen en verder weet ik dat veel mensen via monsterboard en dat soort sites zoeken (maar het is afhankelijk van je werkveld)

10. Bouwjaar1979

Bouwjaar1979 VIP lid

20 apr 2011
    8.087
    2
    36
    Noord-Holland
    Nouja het kan ook juist een strategie zijn van een werkgever om het niet overal of in 1 grote vergaarbak te plaatsen. Bv als je het alleen op eigen site zet dan heeft de siollicitant iig de moeite genomen om specifiek bij jouw bedrijf te kijken

11. Yuk

Yuk Actief lid

30 mei 2013
    105
    6
    18
    Vrouw
    Nederland
    Maar dat is het rare, ik zoek helemaal geen specifieke doelgroep.
    Of tenminste, ik vind dat we niet moeilijk zijn in onze eisen.
    Enige is dat we juist niet iemand net van school willen, maar zeg maar vanaf 25 jaar tot aan 60 jaar.
    Verder hebben we ook geen specifieke werkervaringen vereisten, maar wel iemand die al iets van ervaring heeft opgedaan in een administratieve óf ondersteunende functie. Dus dat kan ook alles zijn....

12. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.158
    35.818
    113
    Welke regio zit je?

Ik woon in het Noorden en hier zijn functies zoals dat echt ontzettend snel bezet, soms gaan vacatures eerder dicht omdat er teveel reacties binnenkomen.

Edit: mijn eigen baan heb ik via via gevonden.

13. Zomerrr

Zomerrr VIP lid

5 jun 2011
    5.097
    503
    113
    In welke regio zit het bedrijf?

Misschien is er nog een zp lid wat graag wil solliciteren:D

14. Yuk

Yuk Actief lid

30 mei 2013
    105
    6
    18
    Vrouw
    Nederland
    Regio Rotterdam.

Ik had eerlijk gezegd ook verwacht dat het ontzettend veel zou zijn. Wat ook weer nadelen heeft hoor....maar dit is nog vervelender.

Ik heb wel meer verhalen gehoord dat er wel 600 reacties op dit soort vacatures komen, maar misschien komen die verhalen bij de uitzendbureaus vandaan om hun eigen diensten te kunnen verkopen. Want 600 CV's beoordelen en netjes terug reageren verminderd de werkdruk op korte termijn zeker niet....

15. Yuk

Yuk Actief lid

30 mei 2013
    105
    6
    18
    Vrouw
    Nederland
    Daarom ben ik zo benieuwd waar die solliciterende zp leden (en uiteraard niet zp leden) allemaal zoeken.
    Er moeten toch nog genoeg mensen op zoek zijn naar een baan, zou je denken?

16. Gizje

Gizje Fanatiek lid

11 feb 2010
    1.661
    0
    0
    Ik kijk veel op indeed.

Maareh, ik zoek nog een (het liefst parttime) functie ;)

17. Bouwjaar1979

Bouwjaar1979 VIP lid

20 apr 2011
    8.087
    2
    36
    Noord-Holland
    NOu dan zou ik inderdaad honderden reacties verwachten

Nou wie weet zit op ZP iemand geschikts.

18. Prins03

Prins03 Fanatiek lid

13 nov 2012
    3.695
    2
    0
    Ik heb mijn nieuwe baan via LinkedIn gevonden..
    Verder veel gekeken op Monsterboard, nationalevacaturebank en Indeed.

19. Yuk

Yuk Actief lid

30 mei 2013
    105
    6
    18
    Vrouw
    Nederland
    Ok, indeed was helemaal niet bekend bij me, maar ik heb zojuist de aanmelding gedaan. Ik ben erg benieuwd.

En tussen haakjes; ze mogen wel eens wat aan het uiterlijk doen van die site. Ik vind het erg onaantrekkelijk tonen..

@Gizje, ik zet hier liever niet onze bedrijfsnaam neer, ik vind dat te veel op reclame lijken.

20. Eppo82

Eppo82 VIP lid

25 jun 2007
    15.230
    6.091
    113
    Mogen mensen van hier je pb-en? Dan hoef je hier je bedrijfsnaam niet neer te zetten.

Ik heb m'n werk via vakinhoudelijke sites, dus daar kan ik je verder niet mee helpen.

Succes met het vinden van een geschikte kandidaat!

Deel Deze Pagina