ben vandaag weer naar de vk geweest.a lles was goed en ze heeft de baby geschat op 3200 gram bij de geboorte. snap dat dit een schatting is hoor maar ben ook helemaal niet echt dik en ben zelfs 2 kg afgevallen ivm twee weken geleden. ik eet gewoon normaal dus weet niet waar dit aanligt verder. zou mijn beeb toch wel genoeg voedingsstoffen binnen krijgen? vk zei verder niets maar vind het toch een beetje eng. is 3200 gram niet te licht?
Valt volgens mij wel mee hoor Mijn collega is vorige week bevallen van een meisje. 2400gram! Moet 1 nachtje in het zkh blijven. (zal bij jou dan niet nodig zijn) En is nu helemaal gezond thuis. Maak je niet te druk. Als het echt te licht is hoor je het wel!
Mijn zoontje was 3120gram bij de geboorte. Maak je geen zorgen, het is geen zwaargewicht maar een prima gewicht hoor!
ok gelukkig! ja ik weet wel het is zes pond maar omdat ik ook afval dacht ik dalijk groeit beebje niet goed. snap er echt niks van... zal dalijk nog es een extra cracker pakken. wil niet dat me beebje honger lijdt! nee ze zei al dat ie niet echt supergroot zal zijn maar verder niet dat het kwaad kon. maar ja moet me toch weer druk maken hahaha
henkie bij ons wordt de kleine ook op 3200-3400 gram geschat als geboortegewicht. Volgens de VK geen zwaargewicht maar wel heel normaal hoor!
Ruim 6 pond is toch gewoon goed? Wat ik mij altijd afvraag is hoe ze dat schatten? De lengte kunnen ze opmeten, maar hoe schatten ze nou het gewicht?
oohh ik wordt weer helemaal blij van jullie! ja lees nu dat tussen tussen de 2800 en 4500 gram normaal is... kan de beeb in ieder geval wel de leuke kleine kleertjes waarschijnlijk aan die ik heb gekocht... maat 50 enzo...
Ze kunnen schatten dmv aan je buik te zitten (buitenkant), maar als ze echt een goede schatting willen doen, dan moeten ze een groeiecho doen, dan meten ze alles. En een groeiecho geven ze niet standaard helaas.
ik heb een echo gehad daar kunnen ze alles mee meten en dan zitten ze er hooguit 3 ons naast. verder ik heb voelen en schatten door ervaring voelen ze het aardig nauwkeurig
weet ook niet hoe ze dat meten... ik moest wel een keer diep in en uit ademen en toen voelde ze.... maar ik dacht dat het misschien erg klein was omdat ik vaak hoor van 7 of 8 pond of zelfs nog meer. en omdat ik helemaal niet superdik ben en dus nu zelfs wer afval dacht ik meteen van help!
en ja nu alleen nog bevallen.... misschien scheelt het ook een heel klein beetje met bevallen dat de beeb niet supergroot is? nee voel nog niet echt iets. beetje ongipijn af en toe. kleine ligt wel heel diep ook zei ze dus wel startklaar denk ik. maar volgens mij vind ie het nog wel lekker daarbinnen! van mij mag ie komen hoor... ben zo benieuwd! helemaal hyper eigenlijk hahaha
Ik vind dat ook een mooi gewicht hoor, mijn baby zou na de volle 40 weken volgens schatting maar op 3kg komen.
3200 gr is perfect. kindjes zijn gemiddeld 7 pond maar tussen de 6 en 8 pond is prima. daaronder wat te ligt en daarboven te zwaar. gewicht wil niet altijd veel zeggen. mijn dochter was 3160 gr en maar 47cm.
In het ziekenhuis een dag voor de bevalling zeiden ze dat ons dochtertje net de 3200 gram zou halen. De eerste reactie van de verloskundige toen ze geboren werd was :Wat een bolle wangen!,die weegt iets meer dan ingeschat. Ze woog 3790 gram Helaas blijft het een schatting en zul je het pas zeker weten wanneer je je kindje in de armen kan sluiten.