Combisleeper vs slaapzak

Discussion in 'De babyuitzet' started by DeeLighT, Oct 19, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. DeeLighT

DeeLighT VIP lid

Jan 9, 2007
    8,722
    628
    113
    Ik zie bij de prenatal een combisleeper maar ook gewone slaapzakjes.
    Nu zijn wij op zoek naar een slaapzak voor als ons meisje uit logeren gaat of gewoon voor thuis als ze de dekens van zich af blijft schoppen.

Wat is handig, met of zonder mouwtjes? En wat is er zo geweldig aan de combisleeper dat hij zo duur is?

2. vruchtje24

vruchtje24 VIP lid

Jan 2, 2007
    13,206
    432
    83
    Female
    home sweet home
    Ik zou eentje nemen met lange mouwen waar je ook de mouwen van kunt afritsen. Zo heb je lekker 2 in 1. Geen idee waarom die combisleeper duurder is, volgens mij meen ik ergens gelezen te hebben dat net zo iets is als een vierseizoenen dekbed.

3. DeeLighT

DeeLighT VIP lid

Jan 9, 2007
    8,722
    628
    113
    ja vierzeisoenen, dat snap ik dus niet, want tegen de lente is dat kleine moppie er toch haast uit gegroeid?

4. vruchtje24

vruchtje24 VIP lid

Jan 2, 2007
    13,206
    432
    83
    Female
    home sweet home
    Ja zo heb ik het nog niet bekeken inderdaad raar! Of eentje kopen die aan de grote kant is, maar mag ook weer niet te groot pffff lastig ja.

5. pinguin72

pinguin72 VIP lid

Jan 7, 2006
    7,832
    1
    38
    Ik heb de combisleeper.
    Bij een combisleeper hoef je inderdaad geen dekentjes te gebruiken.
    In de winter gebruik je de buiten en de fleece binnenzak.
    In de zomer haal je de binnenzak eruit.
    Ik gebruik hem zelf altijd zonder mouwen. Ik vind die mouwen op iedere slaapzak zo'n beperkende factor hebben.
    Ik had hem voor mijn zoon en nu voor mijn dochter gebruik ik hem ook nog.
    Op de site van littlecompany zijn ze op dit moment verkrijgbaar voor € 45.00 in de outlet sectie ;)

6. pinguin72

pinguin72 VIP lid

Jan 7, 2006
    7,832
    1
    38
    oh ja mijn zoon heeft er van 6 maand tot aan 1,5 jaar in geslapen.

7. Bri

Bri Niet meer actief

Ik gebruik gewone slaapzakjes, van heel dikke met (afritsbare) mouwtjes voor in de winter tot heel dunne voor in de zomer. Je hebt er minimaal 2 nodig (er wordt er nog wel eens één vies) dus ik vond het erg zonde om zo'n heel dure te kopen.

8. Yolanthe

Yolanthe VIP lid

Ik vind de combissleeper ideaal ook als je gaat kamperen. Ene avond 6 graden, andere avond 20 graden. Geen gedoe met 3 slaapzakken en pyjama`s of juist niet, dochter ligt erin met een romper lange mouw binnenzak erin of eruit en klaar.

Het is trouwens geen goed idee om nu al de grote te kopen, want die is echt enorm groot!

9. consider

consider VIP lid

Jan 24, 2008
    14,036
    1,857
    113
    Provincie Groningen
    Ik heb onlangs de grote combisleeper gekocht, ideaal!

Eerst gebruikte ik slaapzakjes, maar daar moest je zoveel van hebben:
    - 2x maat 50/62
    - maat 70
    - 2x maat 80
    - 1 zomerslaapzak maat 80

Nu heb ik gewoon de combisleeper waar ze zeker tot 2,5 jaar in past.
    Daarnaast heb ik nog een slaapzak van de hema gekocht voor als de combisleeper in de was is.

10. Bluesky

Bluesky VIP lid

Oct 1, 2007
    5,941
    0
    36
    Verzorgende-IG
    Heerewaarden
    Idd, de grote is echt enorm.... Ik heb een kleine maat gekocht vorig jaar voor Jelle omdat ik dacht dat het handig zou zijn in de auto als we op vakantie gingen... Niet dus... Er zit een gat in waar je de gordel van de autostoel doorheen moet doen, maar doordat er een rits inzit, zit dat gat eigenlijk iets te laag. Met als gevolg dat het stuk met de rits helemaal opfrommeld op de buik.

En zelfs de kleine maat vind ik vrij grote armsgaten hebben. Jitte heeft hem aangehad toen we dit jaar op vakantie gingen, maar elke keer verdwenen haar armpjes is de zak...

Ik moet eerlijk zeggen dat het niet mijn allerbeste koop is geweest... Zou ik er nog een keer 1 moeten kopen, koop ik geen combisleeper meer.

ik ben nu rond aan het kijken voor iets anders voor in de auto, ik heb deze al gevonden: Prémaxx - NL - Easy-Move - algemeen Alleen heeft deze geen mouwen....

11. Ise

Ise VIP lid

Oct 28, 2007
    5,163
    436
    83
    Ik vind de grote ook vrij groot, voor mijn mannetje van 2. Hij wil niet slapen onder een deken en met een gewone slaapzak werd hij 's winters altijd koud wakker. Ben benieuwd hoe dat is met de combisleeper. Hij wil 'm zelf 's ochtends niet meer uit dus zal vast lekker zijn.. ;) In de zomerzak blijft hij nu nog lekker warm.

12. Jo79

Jo79 VIP lid

May 6, 2007
    25,074
    3,863
    113
    Ik heb nu voor mijn zoontje ook die kleine combisleeper (ook voor 45 Euro gekocht) in gebruik. Hij slaapt er pas een paar nachten in nu, want daarvoor was hij veel te groot (terwijl ik een babyreus heb ;)). Die armsgaten en het gat voor het hoofd vind ik ook erg ruim. Ik heb het bij de nek wat ingenomen, zodat hij niet met zijn hoofd in die slaapzak kan.
    Verder is het wel een heerlijk warm ding.
    Voor mijn dochter had ik vorig jaar deze winterslaapzak van Prénatal: Prenatal | Echt een aanrader, past goed, sluit mooi aan, heeft een rits rondom i.p.v. in het midden en doordat je het midden kunt openritsen kun je ze zo in de auto zetten of bijv. 's ochtends gewoon met slaapzak en al in de kinderstoel doen.

13. DeeLighT

DeeLighT VIP lid

Jan 9, 2007
    8,722
    628
    113
    Kijk, deze tips daar heb ik wat aan!
    Wat is dit forum toch geweldig!

Ik denk dat ik toch voor een prenatal winterslaapzak ga. Ons meisje is wel lang, maar smal gebouwd en ik denk dat ze voorlopig nog gaat verzuipen in een combisleeper. Maar ik denk ook dat een combisleeper een geweldige oplossing is als ze straks wat groter/steviger is.

Bedankt dames!

14. Bluesky

Bluesky VIP lid

Oct 1, 2007
    5,941
    0
    36
    Verzorgende-IG
    Heerewaarden
    Als je die rits in het midden opendoet, dan krijg je een soort beentjes in de slaapzak? Zijn die dan ook allebei nog dicht? Want dit zou ideaal zijn voor in de auto...

15. Ise

Ise VIP lid

Oct 28, 2007
    5,163
    436
    83
    die van prenatal zijn fijn ja, alleen erg jammer dat die maar tot 90 cm gaan..

16. Loesjuh

Loesjuh Niet meer actief

Ik heb onlangs de grote combisleeper gehaald maar die is nog wel errug groot. Mn meisje verzuipt er in. Hij lijkt me wel erg fijn moet ik zeggen aangezien het 's winters behoorlijk koud is boven.

17. pinguin72

pinguin72 VIP lid

Jan 7, 2006
    7,832
    1
    38
    Welke heb je loes? De grootste?
    Ik heb ze allebei maar de grootste eigenlijk nooit gebruikt nog.

18. Loesjuh

Loesjuh Niet meer actief

Ja heb idd de grootste. Ze verzuipt er echt nog in, maar ik las laatst ergens dat Combisleeper adviseerd de grootste pas te gebruiken bij 1 jaar.

19. Jo79

Jo79 VIP lid

May 6, 2007
    25,074
    3,863
    113
    Nee, aan de binnenzijde van de beentjes is hij dan open, maar ze had er vaak al een dun pyjamabroekje onder. Hoewel, nu zit ik me te bedenken, wie weet kon je die ritsen dan wel weer dichtdoen, maar heb ik dat nooit geprobeerd :(. Heb ook geen flauw idee waar die slaapzak nu is, ergens op zolder, anders zou ik even gaan kijken.

20. Ise

Ise VIP lid

Oct 28, 2007
    5,163
    436
    83
    jo, die ritsen kan je inderdaad dichtdoen zodat je 2 beentjes/pijpen krijgt.

Share This Page