Trip Trapp newborn

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Ennas86, 20 dec 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ennas86

    Ennas86 VIP lid

    19 jul 2008
    5.468
    1
    36
    Ik wil voor ons meisje straks de newborn set van trip Trapp halen. De stoep heb ik zelf nog van m'n zoon, dus gaat alleen om het wiegje zelf. Maar kun je die ook gebruiken als wipstoeltje?
     
  2. fluitekruid

    fluitekruid Fanatiek lid

    5 okt 2011
    1.748
    0
    0
    NULL
    NULL
    Het stoeltje is in feite een soort wippertje als je hem aan de trip trap hangt. Je kunt hem niet zo op de grond zetten want dan is hij niet in balans en kiept je kindje teveel achterover.
     
  3. Ennas86

    Ennas86 VIP lid

    19 jul 2008
    5.468
    1
    36
    Bedankt voor je reactie! Dat wilde ik even weten! 😊
     
  4. Myself82

    Myself82 Actief lid

    27 feb 2012
    336
    0
    0
    Maar hij wipt niet!
     
  5. Molensteen

    Molensteen Fanatiek lid

    17 nov 2014
    4.059
    21
    38
    Vrouw
    Let op niet alle stoelen van tripp trapp zijn geschikt voor de new born set.
    Ze hebben op een moment een nieuwere versie gemaakt, verschil zit hem in maat van de rugleuning.
     
  6. Ennas86

    Ennas86 VIP lid

    19 jul 2008
    5.468
    1
    36
    Ik las op internet dat ze passen op de stoelen die ná 2003 gemaakt zijn! Die van mij komt uit 2009, dus dan mag ik er vanuit gaan, dat dat wel past, lijkt me toch?!
     
  7. Molensteen

    Molensteen Fanatiek lid

    17 nov 2014
    4.059
    21
    38
    Vrouw
    Als het serienr wat erop staat met een 3 start dan weet je het zeker...
     
  8. Chiaraa

    Chiaraa Fanatiek lid

    27 apr 2008
    1.561
    1
    0
  9. Ntje

    Ntje Fanatiek lid

    11 nov 2012
    3.689
    76
    48
    Almere
    Maar dit geldt toch net zo goed voor gewone wippers:(? Ik zie het verschil niet tussen een gewone wipper en de newborn van stokke.

    Zolang je ze er geen uren achter elkaar inlaat is het prima en beter voor je eigen rug met eten als een wipper die je op de grond hebt staan.
     
  10. Suusjeuh

    Suusjeuh VIP lid

    4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Een wipper is ook niet genaakt voor babies maar voor ouders. En je hoort je kindje niet in de wipper eten te geven hè maar pas als ze zelf kunnen zitten blijven in hun kinderstoel of anders op schoot. In de wipper of maxi cosi is gevaarlijk en bovendien, een kindje dat nog niet kan zitten met steun van een kussentje oid is echt nog niet toe aan bijvoeding.
     
  11. Zonnetje3

    Zonnetje3 Niet meer actief


    En dat baseer je op.....:(:(

    Je kunt prima in een wippertje eten geven hoor, helemaal als die vastgezet kan worden of je ervoor zorgt dat je baby niet kan wippen tijdens het eten. Hier ook gedaan... Dochter was met 4 maanden al toe aan eerste hapjes, had niets met zitten te maken maar met interesse in eten.

    Is nu 2 en nog steeds een heel goede eter, maar goed das een andere discussie.

    Denk idd als je die babyset normaal en logisch gebruikt en baby er niet de hele dag in laat zitten dat het echt een kwaad kan.
     
  12. DeeDeeBowtie

    DeeDeeBowtie Fanatiek lid

    20 jan 2011
    3.890
    0
    36
    Ik heb voor de oudste in 2011 een tripp trapp gekocht. Toen geen newbornset gekocht. De tweede is op komst dus via mp nog een tripp trapp gekocht uit 2007. Op die van 2007 past de newbornset niet. Op de 2011 wel.
     
  13. Baby 2

    Baby 2 Actief lid

    12 nov 2014
    235
    1
    16
    Urenlang latenzitten is vast niet goed, maar hier was het een uitkomst voor onze derde en toch kunnen eten met de andere 2, alternatief was in shiften eten. Vond ik dit toch fijner.
     
  14. Patty86

    Patty86 Fanatiek lid

    8 okt 2012
    3.262
    2.437
    113
    Vrouw
    Mijn dochter ging met 10 maanden zelfstandig zitten. Lijkt me een beetje laat om dan pas met hapjes te starten. Waar ik me nou aan erger is het massale gebruik van de maxicosi buiten de auto. Het is een autostoel die bij ons zelden uit de auto is geweest. Alleen voor een hele snelle boodschap gebruikte ik de mc met adapters. En voorderest altijd de kinderwagen. Laatst een dagje roermond en ik zie alleen maar MC op het onderstel geklikt. Ik weet zeker dat die kinderen er dan uren in liggen. Hier trouwens ook een newborn set. Gebruikt voor de hapjes en voor af en toe. Dochter vond het niet eens heel leuk. Lekker op een boxkleed op de grond of in de box.
     
  15. Molensteen

    Molensteen Fanatiek lid

    17 nov 2014
    4.059
    21
    38
    Vrouw

    Hekemaal mee eens... Mc is voor vervoer van a naar b niet om dagje shoppen of efteling oid.
     
  16. Suusjeuh

    Suusjeuh VIP lid

    4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Absoluut eens qua maxi cosi! Maar qua zitten bedoel ik, vanaf 6 maanden kunnen de meeste kindjes wel even (kwartiertje) met steun van kussentje in de kinderstoel zitten en anders op schoot. Zelf gaan zitten is idd vaak na de 6 maanden, als ze goed kunnen kruipen en bewegen.
     
  17. kleineM

    kleineM Fanatiek lid

    7 okt 2014
    3.215
    1.516
    113
    weet iemand een site waar je een leuke textielset voor de newborn set kan kopen behalve ukje?
     
  18. Gupperdegup

    Gupperdegup Actief lid

    2 mei 2013
    166
    0
    0
    Ik ben ergotherapeut in de kinderrevalidatie
    Delft
    Iemand nog een newborn kuipje tweedehands over te nemen? 😇
     

Deel Deze Pagina