waar vind ik verlichting voor aan de leiband van de hond?

Discussie in 'De lounge' gestart door nijntje1984, 15 okt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

15 sep 2008
    15.693
    1
    0
    Dag meiden

Gisteren met de hond gaan wandelen in het open veld, kan je verzekeren dat het donker was! :D Had zelfs moeite om de hond terug te vinden, want ze liep los (maar komt wel flink terug als we roepen, oef!)

Ik heb nu eens gegoogled naar verlichting om aan de halsband vast te maken, maar blijkbaar bestaat dat niet. Wel van die fluohalsbanden of andere halsbanden met ledverlichting.

Die fluohalsbanden zie ik nog wel zitten, maar zou het liefst een verlichting vastmaken op de halsband. Weet iemand of dit bestaat en waar ik dat kan vinden. Ik woon in Belgisch Limburg, vlakbij Maastricht. Er zijn wel internetshops, maar ik shop liever in een gewone winkel (kan ik ondertussen ook nog fijn rondsnuiteren naar toffe dingen :D )...

Ben benieuwd naar de reacties!

2. ik heb gewoon een ledlampje gekocht speciaal voor aan de halsband.

heel fel blauw licht. en heeft ook een knipperstand.

voor 2.49 bij de dierenspeciaalzaak.

3. mimi83

mimi83 Niet meer actief

Ik zou gewoon bij een dieren speciaalzaak naar binnen lopen en kijken, ze hebben vrij veel op dit gebied en anders (ligt aan grote van de hond) zo'n fietslampje (action) vast tapen als je niets kunt vinden.

Wij hebben zo'n fluorhalsband, heeft ze zoiezo altijd om als het iest schemert, maar op een donker veld zie je die dus niet! fluoriseert alleen als er licht op schijnt he. vergeet dat niet, in de winkel zie je het dus wel want daar is licht.

4. novmama

novmama Fanatiek lid

6 mei 2008
    1.801
    0
    0
    gelderland
    Zo'n bandje wat hardlopers s'avonds ook om hebben... Geel met rode lampjes ... Die led lichtjes voor aan de halsband ben je zo kwijt... Om ik heb te ruige hondjes ;) haha

5. zo kwijt :( .....ik heb een duitse herder, toch ook geen schoothondje.

Maar het ledlampje heb ik ondertussen al bijna 2 jaar.

6. Ranjeewha18

Ranjeewha18 Niet meer actief

whahah..
    wij konden onze hond ook altijd moeilijk terug vinden in de avond,.,
    BEhalve als er sneeuw lag :)

maar wij hebebn zo'n ding gekocht bij de dierenwinkel!

7. draak86

draak86 VIP lid

7 mrt 2008
    5.427
    0
    0
    Thuisblijf mama
    Noord-holland
    ik heb bij de gamma eens zoiets gekocht. Het was gewoon een verstelbare band voor hardlopers om hun boven arm... was rood, en hijkan gewoon aan en knipperen, en liet die nu toevallig om de nek van mij hond passen :) zijn net twee wandelende kerstbomen was 1.50 ofzo

8. MamaUk

MamaUk Niet meer actief

ben ik blij, met een witte hond ;)

ik zou in een sportzaak kijken voor een band met klittenband, of bij halfords voor een fietslampje.
    in een dierenwinkel ben je vaak meer kwijt omdat het "speciaal voor dieren is"!

9. schaapie123

schaapie123 Niet meer actief

ik heb een harige hond (grote poedel) en daarbij vielen alle ledverlichtings halbanden of andere verlichte halsbanden weg in zijn vacht.

ik heb gewoon 2 fiets lampjes gehaald, beide aan 1 kant van de halsband (zijkanten) en nu zie ik hem wel lopen in de verte, zelfs met veel vacht zie ik hem nog.
    mijn toy poedel draagt altijd jasjes (koukleumpje) en die plak ik er 1 boven op zijn jas, ideaal hahahahahahha

10. Amfy

Amfy Niet meer actief

hier doe ik onze smurf een van de lichtjes van de mountenbike om de halsband.zijn van de ledjes van die kleintje zie je er goed op een knappe afstand

11. Trees

Trees Niet meer actief

Ik zag ze twee weken geleden speciaal voor aan de halsband bij de hema liggen. Ze hebben daar trouwens nu ook hele leuke halsbanden :D

12. loca

loca Bekend lid

18 mrt 2006
    544
    1
    0
    Flevoland
    Wilde ik net zeggen van de Hema, daar zag ik i.d.d. leuke dingen liggen voor honden. Ook de lampjes hebben ze daar.

13. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

15 sep 2008
    15.693
    1
    0
    Da's waar, heb in de zomer ook hondendingen bij Hema zien liggen! Maar heb er toen niet echt bij stilgestaan, omdat ik toen eigenlijk niets nodig had... Heb ondertussen wel al een fluobandje gehaald voor rond de halsband te doen, dan valt ze op straat toch al wat meer op (had er inderdaad aan gedacht dat fluo alleen met licht opvalt, vandaar dat ik op zoek ben naar een lichtje voor in het veld).

Ik denk dat voor onze hond zo'n fietslampjes ook beter gaat zijn. Wij hebben een basset hound en heeft aan de nek veel vel te veel. Zo'n ledlampje gaat dan tussen het vel zitten en nog niet opvallen vermits de ring waar de riem inhangt, naar beneden draait als we haar losmaken :D

Als jullie fietslampjes opdoen, komen die dan niet los? Ik ken de lampjes met schuifsysteem (of misschien zijn er ook kliksystemen), maar vermits de halsband draait tijdens het loslopen...

14. Evanthe

Evanthe Niet meer actief

Ik heb voor mijn hond ook een band van de bouwmarkt. Is fluoriserend en er zitten lampjes in.

15. limmeke

limmeke VIP lid

28 mei 2008
    17.318
    0
    0
    had voor mijn hond zon fietslampje met gesp.. die kon ik dan vastmaken aan zijn halsband. bleef goed zitten.. tijdens rennen, ravotten.

16. Sammie88

Sammie88 VIP lid

12 jun 2008
    11.287
    0
    36
    Emmen
    Bij de kijkshop hebben ze een halsband helemaal verlicht met lampjes.

Is met led/neon lampjes.

Ook bij de Gamma en Karwei hebben ze die liggen.

17. Sammie88

Sammie88 VIP lid

12 jun 2008
    11.287
    0
    36
    Emmen
  18. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

15 sep 2008
    15.693
    1
    0
    Bedoel je met kijkshop de gewone kijkshop.nl? Ben eens op hun website gaan kijken, maar daar zie ik het niet opstaan.

't Is wel iets zeer handig! In België is de dichtsbijzijnde winkel in Bree, in Nederland is het Maastricht. Keuze is dan snel gemaakt! :D Straks thuis eens overleggen en anders eens even bellen naar Maastricht of ze daar op voorraad zijn, dan kan ik morgen eens gaan kijken.

19. toerist18

toerist18 VIP lid

23 okt 2005
    8.317
    1
    0
    ik maak babymutsjes met naam
    Nederland
    Gewoon naar een fietsenwinkel gaan,
    m'n vader had voor z'n hond altijd een rood knipperend lampje,
    wat je ook op je mountainbike kunt gebruiken.

20. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

15 sep 2008
    15.693
    1
    0
    Heb er ondertussen eentje gevonden! Deze mag dus op slot.

Deel Deze Pagina