Ik ben heel benieuwd hoe de Corona bij jou is verlopen. Ik weet dat het heel verschillend is per persoon. Het is vooral lastig omdat ik geen idee heb wat ik kan verwachten hoe het verloop zal zijn. Bij mij gaat het echt namelijk een beetje op en af. Gister dacht ik dat het echt beter ging maar in de middag ging het weer net zo slecht. Ik heb vooral veel last van hoofdpijn en heel erg vermoeid en snel buiten adem. En 15 weken zwanger. Dat zal ook niet helpen. Afgelopen zaterdag ben ik positief getest. Dat was ook de dag dat ik klachten kreeg.
Beterschap. Ik hoop dat het verloop voor jou ook mild blijft. Ik kreeg dit voorjaar (kort voor pasen) "milde klachten". Iets meer dan een week grieperig. Heel moe en kortademig. Verder van alles een beetje. Beetje verhoging, beetje keelpijn, beetje hoesten, beetje hoofdpijn, beetje benauwd en druk op de borst. Na een week of 2 voelde ik me weer goed. Daarna heeft het wel nog 2 maanden geduurd voor ik weer de energie kreeg om bijv. Hardlopen opnieuw te gaan opbouwen. Dat opbouwen ging ook zeer moeizaam. Hele zomer trainen voor een krappe 4 km in ruim een half uur (in januari liep ik er nog makkelijk 10) Nu sinds eind september zijn de klachten weer terug. Heel moe. En weer van alles een beetje. Negatieve test, maar positief op antistoffen. En een doorverwijzing naar de covid poli voor mensen met na-klachten.
Hier het zelfde, gaat op en aan. Gister avond vreselijk benauwd. Dat gaat nu wel, vanmorgen wel opgestaan met fikse hoofdpijn. Maar dat zakt nu wel. Nog steeds geen smaak en geur. Bij mijn vriend ook het zelfde eigenlijk. Mijn kinderen, beide twaalf gaan wel goed. 1 knapt goed op. En mijn andere zoon hoest nog veel. In maart hebben wij het ook gehad, toen was het veel heftiger voor mij. Zat tegen ziekenhuis opname aan toen. Hoge hartslag, snakken naar adem.
Ik was 2 weken geleden op zondagochtend niet lekker opgestaan en was heel moe en voelde mij gewoon niet echt 100%. S'avonds kreeg ik rug en nekpijn. Maandag en dinsdag ben ik grieperig geweest, zonder koorts dan wel. Maar wel nog steeds met rug en nekpijn, heb 2 dagen met kruik op mijn nek en rug gelegen en gezeten. Had een heel klein beetje keelpijn, heb moeten hoesten en af en toe wat gesnotter. Woensdag voelde ik mij al een stuk beter en was het hoesten al een heel stuk minder en ook de andere klachten. Ben wel heel erg moe geweest. Verder had ik van die vage klachten, had een stoned gevoel in mijn hoofd, niet zoveel eetlust, eten smaakte ook niet echt denderend. Werd met vlagen misselijk en moest dan echt gaan zitten of liggen. En ik kon ook niet op mijn zij of buik liggen zonder misselijk te worden. Deze "vage" klachten zijn sinds een dag of 3 pas weg. Gisteren was het de derde avond dat ik gewone eetlust had bij het avondeten en het eten ook gewoon smaakte. Alleen ben ik nog erg snel moe. Mijn vriend heeft helemaal geen klachten gehad. Mijn schoonmoeder is een hele week goed ziek geweest. Pas na dag 7 koortsvrij en gaat langzaamaan vooruit. Mijn moeder is eergisteren positief getest, heeft 2 dagen koorts gehad en een zwaar hoofd. Nu is ze nog wat aan het hoesten, met vlagen misselijk en weinig eetlust. Ze voelt zich redelijk goed. Mijn vader heeft zich gisteren laten testen want heeft nu ook al 2 dagen koorts, hoofdpijn en is wat aan het hoesten. Bij mijn vader vind ik het wel spannend aangezien hij medicijnen slikt voor zijn hart. (15 jaar geleden hartinfarct gehad)
Hier gaat het ook op en af maar de laatste dagen gaan goed. Corona begon bij mij met koorts, overal spierpijn, vreselijke hoofdpijn en diarree. Later kwam daar benauwdheid bij. Soms leek het beter te gaan maar paar uur later juist weer slechter. Nu ben ik vooral nog erg moe. Ik werd trouwens 3 weken geleden ziek.
Hier eind maart ziek geweest. Ik had last van benauwdheid, branderig gevoel in mijn longen, moe, moe en nog eens moe, hoofdpijn, spierpijn (vooral mijn nek en schouders), keelpijn, licht hoestje, verstopte neus, geen eetlust, diarree en hartritmestoornissen. Nu maanden later nog steeds niet de oude, ik heb nu dus voortdurend hartritmestoornissen en uit het niets astma (had ik hiervoor nooit, ik neem hier medicatie voor maar doet niet veel voor mijn gevoel), ik ben ook nog snel uitgeput en zo nu en dan nog steken in mijn borst.
Mijn man voelde zich 2 dagen niet fit, hij was moe en had spier- en hoofdpijn. Daarna een hele lichte verkoudheid. Na 1,5 week was de verkoudheid over. Mijn oudste zoon is 2 weken neusverkouden geweest met hoesten. Mijn jongste had 2 weken alleen wat snot. Ik had 2 dagen een beetje spierpijn in mijn nek en had 1,5 week geen geur en smaak meer. Af en toe een verstopte neus. Weinig last van gehad dus, maar ben er nog wel erg moe van en als ik naar school fiets ben ik buiten adem (is maar 800 m ofzo). Beterschap!
Ik heb tijdens corona alleen een lichte keelpijn en wat druk op de borst gevoeld. Nu, 8 weken verder, nog altijd last van vermoeidheid. Schijnt een veel voorkomende langdurige klacht te zijn.
Woensdag: in de avond beetje futloos Donderdag: halve dag bed, futloos, spierpijn, moe Vrijdag: hele dag op bed, spierpijn, hoofdpijn, lichte verhoging, moe, heel moe Zaterdag: getest, moe, verkouden, lichte hoest Zondag: positieve uitslag, moe, verkouden, hoest Maandag: moe, licht verkouden, hoest Dinsdag: moe, lichte verkouden, hoest Woensdag: moe, hoest Donderdag: beetje moe, beetje hoest Vrijdag: beetje moe en minimale hoest. Morgen nog 1 dagje denk ik zonder contact met man en kids en vanaf zondag weer echt samen De ggd zegt alleen de hoest moet eraf, moeheid kan je wel nog 6 maanden last van hebben.
Ik had klachten; hoofdpijn en overal pijn, hoesten en verhoging. De dagen erna werd dat heel erg, vooral de spierpijn, niet normaal. Toen op dag 5 werd het minder en minder. Als laatste was ik enorm verkouden en hoofdpijn. Alleen die vermoeidheid en alles kost je zoveel kracht. Mijn man had koorts, hoesten, spierpijn en later ook hoofdpijn, vanaf dag 7 benauwd, niets willen eten en drinken, saturatie 91, hoge koorts. Antibiotica gehad, 3 dgn later sterkere antibotica, saturatie als hij ligt 91 en als hij zit 95 (ook bijzonder). Benauwd en hoesten, zo erg dat hij moet overgeven en hoge koorts. Drinken is ong 3 glazen per dag. Inmiddels ben ik zover dat ik vind dat hij opgenomen mag worden, hij kan amper naar de wc lopen (als hij al moet 1x per dag), heeft droge mond van de uitdroging, maar zijn saturatie is nog te 'goed' en hij heeft nog steeds hoge koorts (39.5/40) En wanneer bel je weer? De hap is gisteren bij ons thuis geweest...
Wij zijn nooit getest, hadden het vermoedelijk in het voorjaar, wel telefonisch met een longarts contact gehad. Bij mijn man begon het met een lichte verkoudheid, beetje keelpijn, daarna benauwdheid, geen koorts gehad. Ik kreeg plots flinke koorts en daarna pas meer klachten. Ik heb nooit echt verkoudheidsklachten gehad, enkel (hoge) koorts, benauwdheid en hoofdpijn. Ook geen keelpijn, geen echte hoest (meer een ‘benauwdheids-kuchje’ zeg maar), wel smaak- en reukverlies. Al met al een dag of 4 koorts, daarna nog een aantal dagen verhoging, benauwdheid duurde zeker twee weken. Ik sliep half zittend, dan was de benauwdheid beter te doen. Saturatiemeter hadden we niet, dus geen idee hoe die was.
En bv ORS geven? Hij moet wel goed vocht binnen krijgen met koorts natuurlijk, en 1x per dag naar de wc lijkt me dat hij echt veel te weinig vocht binnen krijgt... 3 glazen is zonder koorts al weinig natuurlijk...
Jeetje wat een nare berichten of je vriend. Ik zou zeker weer bellen. Op deze manier gaat uitdroging erg snel.
Dat kan hij nauwelijk binnenhouden, omdat hij als hij veel drinkt, nog erger moet hoesten, en dan moet hij spugen.. het is echt een cirkel
Het klopt dat je saturatie hoger is als je zit, dan hebben je longen meer ruimte. Maar ik begrijp niet waarom hij antibiotica heeft gekregen? Dat heeft weinig zin bij corona, aangezien dit een virale infectie is. Ik begrijp niet waarom de arts geen hydroxychloroquine gecombineerd met zink heeft voorgeschreven? Maar afgezien daarvan, is je man inderdaad aan het uitdrogen. Hebben ze zijn hartslag ook opgemeten? Ik vermoed dat deze ook torenhoog is. Als ik jou was zou ik dus gewoon nogmaals bellen. Jij kent je man het beste en vaak klopt een onderbuikgevoel wel.
Ok dat wist ik niet, dat als je zit je meer ruimte hebt. Dan is 92 nog niet veel. De koorts is wel weggeweest namelijk en dat is de reden waarom hij antibiotica heeft gekregen en gisteren heeft ze wellicht wel gehoord dat er iets zit? Dat ben ik vergeten te vragen. Mijn man heeft in rust 55 hartslag (als hij slaapt, is het zo laag dat ik gewoon check of hij nog leeft... hahahaha) zijn hartslag ligt nu rond de 80, dus dat is voor zijn doen wel hoger. Hij heeft nu weer 28 ademhalingen per minuut ondanks dat hij niet benauwd niet. Ik heb gebeld om hem opnieuw te laten beoordelen.