Ik ben nu gastouder bij een gezin in huis per juli hebben hun opgezecht. Nu heb ik besloten bij ons thuis kindjes op te willen gaan vangen. Over anderhalve week komt er iemand van het bureau het een en ander doornemen en hier kijken wat we moeten aanpassen. Nu wil ik de gordijnkoordjes hooghangen stopcontacten voorzover ze nog niet beveiligt zijn beveiligen en de brandalarmen ophangen, Traphekjes wil ik echt pas doen als er kindjes komen. (Voor mijn zoontje hebben we er 1 in zijn slaapkamer deur en beneden zit de deur altijd dicht dus vinden wij voor zoon nu nog niet nodig) Zou dat goed zijn? En wou nog wat vragen maar dat weet ik nu ff niet meer.
Ik heb niks geregeld. Denk dat dat best wel duur is. Ik ben gastouder omdat ik het5 leuk vind en er bij doen. In mijn pensioen zit toch een een super groot gat.
Traphekjes moet je hebben, maar zolang je nog geen gastkindjes hebt, doen ze vast niet moeilijk. Je krijgt wel controle van de GGD als je het dan maar voorelkaar hebt. Ik heb geen pensioen, wel een verzekering voor als ik bijvoorbeeld mijn been oid breek en een tijdje uit de running ben. Dan krijg ik gewoon een bepaald bedrag in de maand.
Het GOB neemt altijd een risico inventarisatie af om te kijken of alles in en om het huis veilig is. De GGD kijkt hiernaar, dus het is handig als alles op orde is. Zelf had ik het hele huis in orde voordat deze inventarisatie werd afgenomen, anders blijven er toch punten die je aan moet passen. Niet erg natuurlijk, maar het moet toch een keer gebeuren, dus waarom niet gelijk. Als je echt nog geen traphekjes wilt kan je eventueel nog wel de afspraak laten vastleggen dat de kamerdeur altijd dicht is en kinderen niet zonder toezicht op de gang mogen. Wat betreft pensioen, dat moet je inderdaad zelf regelen. Mensen kunnen wel bedragen vertellen van wat ze per maand eventueel opzij zetten, maar dit zal je toch voor jezelf moeten beslissen. Factoren die daarbij mee (kunnen) spelen zijn of je partner voldoende pensioen krijgt, of jij zelf al pensioen hebt opgebouwd of nog gaat opbouwen vanuit een vaste baan, hoe lang je dit werk gaat doen, hoeveel geld denk je nodig te hebben na je pensioen, hoeveel kan je missen per maand.