Pfff, even mijn frustratie van me afschrijven. Vorig jaar december al een reis geboekt naar Mallorca voor aankomende zomer. Ongeveer een week na het boeken kregen we een e-mail dat de tijden van de terugvlucht gewijzigd waren in ons nadeel. Kan gebeuren dachten we. Dat heb je met chartervluchten. Maar nu hadden we er wel heel bewust voor gekozen om vanaf Eindhoven airport te vliegen. Krijgen we net weer een e-mail dat de heenvlucht ipv vanaf Eindhoven nu vanaf Amsterdam gaat zijn. Maar terug landen we wel op Eindhoven! Logistiek gezien niet te doen voor ons natuurlijk. Voel me zo gefrustreerd nu. Morgen maar weer eens bellen met de reisorganisatie.....
Hebben wij ook eens gehad, zouden vanaf en naar Groningen Eelde vliegen, werd Schiphol. Reisorganisatie had wel busvervoer geregeld.
Inderdaad irritant. Op zich vind ik het niet eens zo erg om vanaf Schiphol te vliegen, maar dan wil ik ook bij terugkomst op Schiphol aankomen.
Dat is het vervelende van die Chartervluchten, die kunnen tot op de dag van vertrek nog gewijzigd worden. En wat betreft het wijzigen van de luchthavens, netjes is het niet maar hoogstwaarschijnlijk zullen ze dan het vliegtuig nog niet voldoende vol hebben en er dus vanuit gaan dat dat ook niet zal lukken op het moment dat jullie vertrekken. Wel zou het inderdaad zo netjes zijn van de organisatie als ze voor passend vervoer regelen tussen de twee luchthaven in. Maar of ze dit verplicht zijn? Dat weet ik niet zeker.
ik had alleen een ticket gekocht. toen de tijden veranderden kreeg ik de mogelijkheid om kosteloos te annuleren. dit was bij transavia
De terugvlucht is omgeboekt en we landen nu ook op Schiphol. Al met al netjes en snel opgelost door de reisorganisator!
Wat fijn dat het zo snel opgelost is. Hier ook een tijdswijziging. Helaas verplaatst naar zo vroeg in de ochtend dat ik maar snel een hotel overnachting heb geboekt naast Schiphol, met airport shuttle. Voor mij op zich niet zo erg, wel jammer van de extra kosten op deze manier. Had een redelijk voordelige vlucht (Transavia) maar nu is ie alsnog duur door de hotelovernachting. Maar... we hebben wel meer tijd op de plaats van bestemming, dat dan weer wel
Ik hoop stiekem dat onze tijden ook nog veranderen Komen heen rond middernacht aan en terug midden in de nacht. Ook niet best.
Onze heenvlucht mag ook wel vervroegd worden (we vliegen om 15.30 en landen rond 18 uur, incl transfer verwacht ik rond 20 uur op het resort te zijn, dus dag 1 is al "verdwenen"). Maar de terugvlucht mag wel zo blijven We vliegen dan om 18.30 uur en komen om 23 uur aan
Wij vliegen ook zo laat terug en ik heb daar dus echt een hekel aan. Lopen we heel de dag op het complex op de klok te kijken, je moet je kamer uit, ergens omkleden en hopelijk douchen, door de zon verrot de bus in naar het vliegveld en als we dan om 23 uur op schiphol landen kan je nog op je koffers wachten en vervolgens een marathon lopen naar de auto. Eer dat we thuis zijn is het 3 uur 's nachts, heeft mijn zoon waarschijnlijk genoeg geslapen en zit ik met wallen tot op mijn enkels en ben ik weer aan vakantie toe Als we dan toch naar huis moeten ga ik het liefst gelijk in de ochtend
Vaak kun je voor een kleine vergoeding je kamer een paar uur extra "huren" dat je dus een latere check-out hebt. Heb ik ook wel eens gedaan, is heerlijk. Kun je je nog even opfrissen voordat je naar het vliegveld vertrekt.
Ik hoor daar ontzettend veel verhalen over, vooral Corendon schijnt daar een handje van te hebben. Hebben alleen chartermaatschappijen dat?