Niet zo toeristische plaatsen

Discussie in 'Vakantie en vrije tijd' gestart door RAppel, 6 mei 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. RAppel

RAppel Fanatiek lid

2 mei 2014
    1.157
    192
    63
    Hoi,

Wij willen dit jaar graag weer op vakantie, maar zijn niet zo voor van die heel toeristische plaatsen. Liever gaan wij naar de rust en natuur, waar er wel mogelijkheden zijn in de omgeving voor de kinderen. Dit kan een zwembad zijn, of een riviertje/meertje om in te spetteren en misschien een paar steden/dorpen verder op een waterpark of pretpark. Echter weet ik niet goed waar te beginnen met zoeken. Alle grote onlineboekingssites gaan natuurlijk over heel toeristische plaatsen.

Weten jullie leuke plaatsen waar er niet te veel toeristen zullen zijn? Mag in heel Europa zijn.

2. Lanalanalana

Lanalanalana Fanatiek lid

21 okt 2016
    1.220
    4
    38
    NULL
    NULL
    Kijk anders even op zoover en dan bij de kleinere plaatsen...

3. Mupke10

Mupke10 Actief lid

20 jun 2011
    136
    8
    18
    NULL
    twente
    Weet niet hoever je wilt reizen, wij komen net terug van Saltztal paradies in Duitsland. Klein park van Landal, met een mooi zwembad en indoor park op loopafstand, speeltuin in het park en broodjesservice. Verder is er niet veel te doen op het park, maar in het aangrenzende plaatsje kun je bv lekker wandelen of uit eten gaan, ook met kleinere kinderen. Ligt in de Harz van Duitsland, rustige, groene omgeving.
    Groetjes Mupke.

4. Molensteen

Molensteen Fanatiek lid

17 nov 2014
    4.059
    21
    38
    Vrouw
    Check es rondom Gardameer

5. rijo

rijo VIP lid

5 mrt 2014
    5.272
    2.034
    113
    Slovenie! Echt een prachtig land en niet overladen met toeristen. Mocht je willen weten wat er zoal te doen is, mag je me wel een pb sturen :)

6. cowgirl80

cowgirl80 VIP lid

28 jul 2010
    7.990
    6.742
    113
    zuid-holland zuid
    Euhm als je niet toeristisch wilt zou ik niet naar het Gardameer gaan. Als je italie zou willen kiezen dan eerder de kleine meertjes, iseomeer, idromeer. Maar ook daar is het in het hoogseizoen best druk.
    Als je wilt kamperen kun je zoeken op charmecampings of hier bijv:
    https://www.kleinenfijncampings.nl/

Wij vinden de dolomieten erg mooi om te wandelen. Maar in het hoofdseizoen is het daar ook al druk. Dit is een fijne site voor overnachten bij de boer http://www.rodehaan.it/nl/vakantie-in-zuid-tirol/vakantieparadijs-zuid-tirol/dolomieten/?a=1&forceversion=1

7. VBJ82

VBJ82 Niet meer actief

Noorwegen! Daar is heel veel rust en natuur.
    Meren, fjorden zijn er ook. Wel wat koud misschien om er te zwemmen :)

8. zigzag

zigzag Fanatiek lid

21 okt 2015
    1.970
    686
    113
    Vrouw
    Mag ik deze tips ook horen? Ik heb zelf ook al een en ander uitgezocht, maar twee weten meer dan één ;) Wij gaan in juni :D

9. zigzag

zigzag Fanatiek lid

21 okt 2015
    1.970
    686
    113
    Vrouw
  10. rijo

rijo VIP lid

5 mrt 2014
    5.272
    2.034
    113
    @zigzag Ja hoor, stuur maar een pb!

nelta vindt dit leuk.
  11. Mama&Go

Mama&Go Actief lid

5 mei 2017
    305
    107
    43
    Vrouw
    Als je in Nederland blijft zou je bij stichting natuurkampeertereinen kunnen kijken op de site.
    Zitten hele mooie bij.

Ik geloof ook dat ze in Frankrijk en België van dit soort campings hebben.

Scandinavië is ook een stuk rustiger, wij zijn afgelopen jaren in Denemarken en Zweden geweest.
    Mooi weer en behalve prachtig ook lekker rustig.

12. Jessi79

Jessi79 Fanatiek lid

4 jan 2012
    4.815
    2.674
    113
    Wij zijn o.a. in Zweden, Estland en Letland geweest met kind. Natuur, mooie steden, meren, zee: heerlijk!

13. disaro

disaro Fanatiek lid

18 aug 2014
    2.036
    251
    83
    Kan je het niet gewoon hier neer zetten in plaats van pb's te doen naar iedereen.

14. sjorsje

sjorsje VIP lid

17 aug 2007
    11.361
    266
    83
    Noord-Brabant
    Albanië is een ontzettend mooi land en nog niet toeristisch.

15. rijo

rijo VIP lid

5 mrt 2014
    5.272
    2.034
    113
    Ik wil niet het topic van to overnemen, vandaar even via pb. Tenzij to geen bezwaar heeft.

16. Do1981

Do1981 VIP lid

9 dec 2016
    5.483
    3.341
    113
    Polen! Niet ver, niet duur, landklimaat (meestal lekker weer), veelzijdige natuur (strand, bergen, meren, vlaktes), veel historie (paleizen, kastelen). Jeugd spreekt allemaal Engels en vriendelijke mensen. Wij zijn er regelmatig geweest en zullen nog vaak gaan, want nog zoveel meer te ontdekken!

17. dds

dds Fanatiek lid

1 jan 2009
    3.936
    752
    113
    Leerkracht
    Drenthe
    macedonie!

18. pippa26

pippa26 Fanatiek lid

14 mrt 2015
    3.030
    2.030
    113
    Qua tips om te zoeken: kijk ook eens op eliza was here, karin's choice en nog zoiets van sunweb. Daar zijn kleine accommodaties te boeken en geeft je misschien inspiratie voor kleinere plaatsen / natuur in wel de traditionele vakantielanden bijv.

Of zoek en zoom ook op Google maps, zoals de andere meren rondom Gardameer etc idd!

19. RAppel

RAppel Fanatiek lid

2 mei 2014
    1.157
    192
    63
    Nee hoor geen bezwaar doe maar!

20. RAppel

RAppel Fanatiek lid

2 mei 2014
    1.157
    192
    63
    Heel erg bedankt allemaal voor jullie reacties. De meeste landen die genoemd zijn, hadden wij ook in gedachten, dus fijn om te lezen dat deze landen idd nog niet te toeristisch zijn.
    Ik ga alle landen een keer op m'n gemak bekijken naar welke mogelijkheden ze bieden. Waarschijnlijk zullen we de meeste landen de komende jaren wel een keer bezoeken. We willen echt weg uit het typische spanje, Frankrijk vakantiegebied.

Deel Deze Pagina