Zenuwachtig of ze slapen

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door kissie, 23 feb 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. kissie

kissie Fanatiek lid

18 apr 2006
    1.494
    1
    0
    Hebben jullie ook dat je na de fles alweer bang bent voor de volgende slaapuurtjes? Ik heb het idee dat ik van fles naar fles leef en hiertussen probeer mijn kleine meid in slaap te krijgen. Het wordt zo langzamerhand helemaal een obsessie voor mij en ben bang dat het na de fles niet lukt en dat ik met een huilend kindje zit. Herkenbaar?
    Ik denk dat dit door mijn slechte start komt, zware bevalling, bv kwam niet op gang met als gevolg een hongerig kindje die dit alleen kon laten weten door te huilen. Nachten over de vloer met een kindje aan de borst, ik heb hier wel wat aan overgehouden volgens mij..

2. Moesje78

Moesje78 Fanatiek lid

26 apr 2006
    2.177
    1
    0
    ach meid toch, maar heb je er nu met de fles ook nog reden voor dat ze niet in slaap komt?
    Als ze nu wel redelijk slaapt na elke fles (wat ze misschien bij de BV niet deed ?)denk ik dat je er vanzelf vertrouwen in krijgt en dat je 'angst' snel verdwijnt.
    Probeer je haar zelf in slaap te krijgen op je schoot? Anders zou je misschien eens kunnen beginnen met haar weg te leggen in haar bedje zodat ze 'zelf' in slaap kan vallen.

Succes :thumup:

3. Kiz

Kiz Bekend lid

21 nov 2005
    973
    0
    0
    Hier herken ik wel wat in. Sibel heeft ontzettend veel gehuild de 1e 3 maanden (ik zie dat jouw kleintje daar nog volop in zit, wil je niet ontmoedigen, maar wel mijn ervaring delen).
    Ik leefde ook van fles naar fles (want met de fles in de mond was ze tenminste stil :confused: :( ). Slapen deed ze echt heel slecht, ik heb veel geprobeerd, maar het werd pas beter toen ik haar overdag bij me liet slapen in een draagdoek. Daar ben ik nooit een voorstander van geweest (voelde me ook een beetje mama kangoeroe ;) ), maar het meisje kreeg wel rust...en niet onbelangrijk: ik ook! Ik kon gewoon stofzuigen met de doek of wat anders in huis doen, ze sliep er wel doorheen. Hoe meer slaap ze kreeg, hoe beter ze ging slapen (klinkt ongelofelijk, maar zo werkt het wel, kindjes die weinig slapen zijn zo oververmoeid, dat ze niet meer kunnen slapen. Als je slaperig wordt wordt er een bepaald hormoon aangemaakt in de hersenen, maar als je over je slaap heen gaat, komt er te veel van dit hormoon, wat er juist weer voor zorgt dat je niet kunt slapen...jaja, ik heb er een studie van gemaakt ;) ).
    Pas toen zij op deze manier de rust en het vertrouwen weer had gevonden, ben ik begonnen met haar in bed te leggen. Eerst 1 slaapje per dag, en dan sliep ze slechts een half uur (de slaapcyclus van zo'n kleintje duurt ongeveer een half uur)...Maar ze sliep wel! Dan een 2e slaapje op bed, en zo heb ik het uitgebouwd (de stand van zaken nu ze 7,5 maanden is: 7.30u wakker->fles, weer naar bed tot 8.45u, wakker, spelen, naar bed rond 11.00u tot 12.30u, wakker tot 14.30u slapen tot 16.30u, wakker tot 19.30u slapen tot de volgende ochtend, dus het is niet bij halve uurtjes gebleven!).
    's Nachts lag ze wel in haar eigen bed, en dat ging ook goed. Daar had ik geluk bij.

Wat het belangrijkste is, is dat jij en je kindje zich happy voelen bij een oplossing. Ook al zegt de rest van de wereld dat het zo niet moet (tegen mij werd gezegd dat ik d'r verwende, en dat zo zo nooit op bed zou leren slapen, blablabla), als jullie er happy bij zijn en de rust weer kunnen hervinden, dan is het goed!

4. kissie

kissie Fanatiek lid

18 apr 2006
    1.494
    1
    0
    Ik leg haar altijd wakker in bed, soms valt ze na de fles met het boertje al in slaap en slaapt ze verder in bed. Als ze wakker in bed komt te liggen valt ze soms gewoon niet in slaap. Ook als ik haar in de kinderwagen leg beneden en ga schudden enzo lukt het soms niet. Ze is sinds een paar weekjes ook elke avond van 19.00 tot 23 uur wakker en ligt dan in de kinderwagen te sabbelen op haar speen. Ik hoop dat ze snel haar ritme vindt en tussen alle voedingen door slaapt. Het is echt stressen anders hier! :(

5. Allahinkulu

Allahinkulu Fanatiek lid

16 jan 2006
    3.608
    4
    38
    Vrouw
    Turkije
    kissie..voor mij was de eerste maand ook zo moeilijk..
    In het begin is het gewoon zo dat je van voeding tot voeding leeft zeg maar. Ik dacht in het begin dat ik zelfs wat fout deed..ze werd wakker..gevoed en daarna sliep ze weer..maar dat is hardstikke normaal. Mijn dochtertje heeft nooit gehuild..dus dat herken ik niet maar ook ik heb het moeilijk gehad omdat ik niet wist wat ik moest doen en wat normaal was etc. Had ook geen hulp ofzo.
    Heb je een bedje dat wiegt?
    Eslem slaapt in een ledikantje die kan wiegen zeg maar..en dat vindt ze heel lekker om zo wiegend in slaap te vallen..

6. kissie

kissie Fanatiek lid

18 apr 2006
    1.494
    1
    0
    Nee ik heb gewoon een ledikantje. Als ze echt niet kan slapen schudden we met de kinderwagen. Maar ze komt vaak niet in een diepe slaap, maar maakt veel kleine slaapjes.

7. MarionM

MarionM Bekend lid

2 aug 2006
    761
    0
    0
    Breda
    Misschien heeft ze niet zoveel slaap nodig en moet je haar na de fles wat langer bij je houden om te knuffelen?

8. MarionM

MarionM Bekend lid

2 aug 2006
    761
    0
    0
    Breda
    Of iets meer in de fles geven zodat ze echt knock out gaat na de fles?

9. noura

noura VIP lid

27 apr 2006
    8.819
    0
    0
    het is heel normaal dat ze nog haar ritme moet vinden, hoewel dat voor jou natuurlijk niet zo leuk is, maar bijna alle kindjes hebben dat in de eerste maanden. en savonds onrustig zijn en niet willen slapen, vooral niet in bed is ook een heel normaal verschijnsel. ze gaat vanzelf haar ritme vinden. je onzeker voelen moet je niet doen, dat voelt ze dan ook weer.
    ga maar eens kijken bij de mamas, daar zie je dat heel veel met het zelfde zitten hoor

succes

Deel Deze Pagina