5 jarige met slaap probleem

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Quincy23, 3 jan 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Quincy23

Quincy23 Actief lid

10 jan 2008
    142
    0
    0
    Hallo allemaal,

Mijn zoontje van 5 jaar heeft sinds een aantal weken een slaap probleem.
    Hij durft niet meer in zijn eigen bed te slapen. Hij heeft de film piet piraat en de mummie gezien en is nu bang voor een mummie. Hij is helemaal niet bang voor andere dingen kijkt jurassic park en world maar de mummie uit piet piraat is super eng. We hebben hem uitgelegd dat het nep is en verder alles geprobeerd van praten, gerust stellen, kamer controleren echt alles. Als wij hem savonds in bed leggen staat hij binnen 10 seconden weer beneden. Als hij beneden is slaapt hij zo. Als we hem dan in bed leggen is hij zo weer wakker en komt hij weer. Ook in de nacht kruipt hij gewoon tussen ons in. Nu is het voor gekomen dat zijn broer een paar daagjes bij hem op zijn kamer moest vanwege een verbouwing. We hebben die dagen helemaal geen last gehad van hem. Het licht mocht zelfs uit en ze sliepen ook langer. Mijn oudste vindt het niet erg om bij hem te slapen maar wij vinden zelf dat ze op hun eigen kamer moeten. Hebben jullie tips om dit probleem aan te pakken of zouden jullie gewoon de oudste nog even bij hem laten slapen en hopen dat het vanzelf een beetje over gaat.

Alvast bedankt

2. AnneThamar

AnneThamar Niet meer actief

Ik zou ze lekker even bij elkaar laten eigenlijk. Het gaat dan ws het snelste weer over.

3. mama201

mama201 Bekend lid

25 feb 2015
    973
    1
    16
    Hier ook een zoon van 8 en 5 en die slapen samen kunnen niet eens alleen slapen want dan zijn de bang

Heb een uitschuif lade bed en vind het prima zo hoor

Waarom persé eigen kamer ?

4. misa

misa Niet meer actief

Tja als samen slapen wel goed ging, zou ik dat voorlopig nog lekker zo laten.

En qua de mummie film: proberen uitleggen wat wel en niet bestaat. Misschien iets op de kamer hangen of zetten wat voor hem helpt om zich veilig te voelen. En jurassic park e.d. kijken.... Tja daar ben ik al helemaal niet voor. Het advies is vaak niet voor niets. Daarnaast wordt het besef alleen maar groter als ze ouder worden en worden de kijkwijzer adviezen nog belangrijker denk ik.

Deel Deze Pagina