Wij vieren het samen met schoonzus, man,kids en de schoonouders. altijd lootjes getrokken voor volwassenen en kids kregen natuurlijk kadootjes. Nu heeft schoonzus vorig jaar gezegd dat ze geen lootjes meer wil doen want haar kids snappen het niet.....ze vinden het alleen een feest voor kinderen en dat zij alleen kadootjes horen te krijgen. Behoorlijke ruzie over gehad en toen bleek met Sinterklaas dat schoonouders kadootjes hadden gekocht. Dat mocht wel? Onze kids vinden het raar als wij niks krijgen. Nu jaar verder en de discussie is er weer. Wat zouden jullie hier mee doen?
Als een jaar later weer dezelfde discussie oplaait zou ik zeggen:'Wij vieren het als gezin zelf'. Doei, niet ieder jaar eenzelfde discussie. Tenzij je daar zin in hebt natuurlijk
Geen idee hoe oud die kinderen zijn, maar zo moeilijk is het toch niet om dat even uit te leggen? "Sinterklaas geeft kinderen kadootjes, papa's en mama's vinden het leuk om kadootjes aan elkaar te geven. Zo heeft iedereen kadootjes". Wanneer ze nog heel jong zijn is het ook een optie om het niet uit te leggen, gewoon als volwassenen onder elkaar een loodje te trekken en een kadootje voor elkaar te kopen. Hup in de zak en klaar. Klinkt eigenlijk alsof er iets anders speelt (ze wil het niet omdat....?), maar dat ze daar niet voor uit durft te komen.
Wij trekken hier lootjes, maar dat weten de kinderen helemaal niet. Dat hoeven ze toch ook niet te weten? Wij maken geen surprises, alleen een gedicht uit naam van Sinterklaas. En anders zou je misschien af kunnen spreken dat iedereen voor zichzelf een kleinigheidje koopt, uiteraard zonder dat de kinderen dit weten. Zodat iedereen toch wat krijgt.
Tsja lootjes trekken en in de zak doen is toch ook prima? Dan hoeven de kinderen het niet te weten. Hier was mijn dochter juist van streek omdat ze zag dat wij als ouders geen cadeaus kregen, en wij hebben toen wel gezegd dat sinterklaas voor de kinderen was, maar toch was ze verdrietig omdat wij blijkbaar niet lief genoeg waren.
Wij trekken ook lootjes en doen alles in de zak, wat is dan t punt alles komt van sinterklaas, maakt toch niet uit dat he niet weet wie wie heeft getrokken
Hoe oud zijn de kinderen, geloven ze nog, hoe laat gaan ze naar bed, worden er surprises / gedichten gemaakt, wat snappen de kinderen niet en idd (zoals al eerder gezegd) zit er misschien iets anders achter? Ik vind het idd wel lullig dat je schoonouders wel cadeautjes hadden gedaan zonder dat je het wist.
Mijn partner vindt ook dag kadootjes voor ouders etc niet horen bij Sinterklaas. Maar hij is ook opgegroeid met kerstkadoos Dus gezeg dat we voor elkaar gewoon een kleinigheidje doen.... Heb hem nu wel zo ver, maar heeft ff geduurd
Wij doen altijd lootjes voor de volwassene, daar koop je dan 2 kadotjes voor. maar ze gaan we mee in de zak met kado's voor de kids. Anders vinden mijn nichtjes het ook wel wat raar!
Hier al jaren surprise en nu dochter twee is en het meekrijgt doen we het in de avond s'middags later in de middag cadeaus voor de kids dan gezellig bij mijn ouders eten en na het eten de kids naar bed en wij de surprise avond in. De dochter van mijn broer is net een paar maand oud dus die zal misschien wel wakker zijn s'avonds maar das niet erg die krijgt het nog niet mee
Hier ook lootjes (cadeautje met gedicht, geen surprise) voor de groten, maar die gaan mee in de zak en oma heeft er een traditie van gemaakt om dan voor elk kind ook nog een gedicht te maken, zodat zij er ook 1 hebben. Arme oma zit zich helemaal suf te dichten met 8 kleinkinderen en 1 lootje...
Mijn schoonzus heeft haar dochter gewoon uitgelegd dat sinterklaas er voor de kinderen is en dat de grote mensen kadootjes voor elkaar kopen. Vind ik een perfecte oplossing, ik zou het als kind juist niet begrepen hebben als de grote mensen helemaal niks kregen
Dat is toch geen discussie waard? Ik zou het lekker samen met je eigen gezin vieren en vraag of de schoonouders het erg vinden om het dan 2x te vieren. Wel even de dag afstemmen met schoonzus dan, dat het niet op dezelfde dag is.