hoi dames, ik ben op zoek naar ervaringen. ik wil graag borstvoeding gaan geven en evt kolven ivm allergiën. Nou hoor ik veel goede dingen over avent en over medela... waar gaat jullie voorkeur naar uit en waarom. en hand of elektrisch?? alvast mijn dank voor de reacties.
hoi ik heb gestemt op de onderste, denk dat dat medela elektr. moet zijn ipv avent elektr. Heb ook een tijd de avent handkolf gehad en deze vond ik wel fijn om erbij te hebben. Tijdens het werk vond ik de medela super had wel een dubbele. Maar wil je al een kolf aanschaffen voor de geboorte.
Ik weet het nog niet,.. denk dat ik voor een elektrische ga.. Maar schaf er niet meteen 1 aan, voor hetzelfde geld loopt de bv niet..
ik weet het niet, haha hormonen he, maar heb nogal last van nesteldrang!!! dus alles moet in huis zijn voor mijn gevoel. en klopt moet inderaad medela zijn.
Omdat ons kindje 6 weken te vroeg is geboren en ik borstvoeding wou geven moest ik wel direct gaan kolven. In het ziekenhuis de Medela Symphony gebruikt en deze thuis nog enige tijd gehuurd. Maar omdat ik nog wel enige tijd zal moeten kolven heb ik de Medela Freestyle elektrisch dubbelzijdig aangeschaft (de medela symphony is niet te koop). Bevalt me heel goed! Maar misschien ook vooral geschikt voor vrij intensief gebruik, ook redelijk prijzig ding.
Ik neem aan dat je met de onderste Medela elektrisch bedoelt? Ik heb zelf een dubbelzijdige - de Pumping in Style Advanced (PISA). Ideaal ding, heb er ruim 18 maanden mee gekolfd en hij kan denk ik nog mee voor het volgende kindje. Ik heb voor een dure en 'luxe' kolf gekozen omdat ik hem lang en intensief gebruikte. Voor mijn dochter gekolfd tot ze 1 was, daarna nog voor een kindje van iemand anders die geen produktie had. Geen spijt van gehad, is een super investering geweest. Sowieso zou ik niet voor handmatig kiezen. Bij PISA krijg je een handkolfje erbij, ideaal voor als je ergens snel wat druk uit de borsten moet kolven, of echt niet elektrisch kunt kolven.
Ik heb een elektrische enkelzijdige kolf van Medela (de Swing), super handig ding! Als je dagelijks moet kolven, zou ik zeker dubbelzijdig aanraden, maar bij mij is het maar voor af en toe.
de onderste is neem ik aan medela elektrisch daar heb ik op gestemd. hele fijne kolf! (een enkele overigens die ik heb...)
Ik had zowel Medela dubbele elektrische kolf als een Avent handkolf. Die handkolf was erg handig om mee te nemen. (al piept hij wel...) Ik vond de dubbele erg fijn omdat het dan wat sneller gaat, maar de cup van de Avent voelde veel prettiger aan.
heb een handpomp gehad van Avent, maar het ligt er vooral aan hoe vaak je hem denkt gaan te gaan gebruiken (werk bijv?). Hier had ik alleen even een kolf nodig om de voeding op gang te krijgen en verder sporadisch aangezien ik thuis ben met de kinderen.
Ik zou een kolf niet aanschaffen voor de geboorte. Kraamzorg kan je er meestal ook wel 1 huren / lenen als het echt nodig is. Mischien heb je helemaal geen kolf nodig en dan is het zonde.
Ik zou ook nog geen kolf aanschaffen vooraf, maar als je persé wil (heb hem zelf ook al in huis, maar dochtertje ook 26 maanden gevoed), zou ik voor een elektrische medela (freestyle) gaan als je ook gaat werken en anders voor een Avent handkolf. Beiden zijn heel goed en heb hier dus ook beiden in huis haha.
Qua merk heb ik geen voorkeur. Ik heb pos. ervaring met medela en ameda. Wel zou ik zeker kiezen voor elektrisch (en in mijn geval ook een dubbele).
heb verschillende gebruikt. De avent handmatig werkte bij mij het beste. Ik vond hem erg fijn ook in gebruik.
Tijdens mijn zwangerschapsverlof had ik een Medela Symphony (dubbele kolf) bij de thuiszorgwinkel gehuurd. En ik heb toen een Medela Swing aangeschaft om op mijn werk te kunnen kolven. Zijn beiden elektrisch. Ik vond ze ook allebei prettig.