gratis trouwen, hoe zit dat nou?

Discussie in 'De lounge' gestart door baby90, 6 jan 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. moonymuppet

moonymuppet Niet meer actief

hier vandaag in ondertrouw gegaan voor ger. parnterschap. wij hechten er ook niet zoveel waarde aan maar nu is alle voor de kleine en gezag (als we getekend hebben) wel geregeld.
    als het niet gratis had gekund dan hadden wij het niet kunnen doen aangezien ik werkloos ben en we nu daar echt geen geld voor hebben dus ik ben blij dat de gemeentes dat nog doen.
    hier word het ook heel simpel geen poespas met alleen de getuigen. we hoeven alleen 8,00 voor het trouwboekje te betalen omdat ik het zelf wel erg leuk vind.

je hoeft na mijn weten alleen een geboorte ding te halen als je niet trouwt/ger partnerschap in de gemeente waar je bent geboren.

2. het heeft mij 55 ( trouwboekje uitreksels) euro gekost
    op maandagmorgen om 9.30, in de trouwzaal met ambtenaar en een aantal getuigen en gasten.

wij zijn getrouwd in kasteel neerijnen

Bijgevoegde bestanden:

3. Roozjuh

Roozjuh VIP lid

1 okt 2007
    18.389
    1.292
    113
    Flevoland
    ook wij zijn op de maandagochtend *gratis getrouwd. je betaald alleen de administratiekosten, denk aan trouwboekje en geboorteakte enzo. Je moet in je eigen gemeente trouwen waar je woonachtig bent(is hier wel zo) is trouwens wel een lange wachtlijst in sommige gemeente. kzou gewoon even bellen en informeren voor duidelijke informatie, ze kunnen je dan goed helpen.

wij waren totaal incl kleding (geen trouwjurk, wel avond jurk. was 9maanden zwanger) 300,- kwijt. geen groot feest, gewoon lekekr belegde broodjes thuis en stukkie taart. savonds zijn we met onze ouders uiteten geweest. verder ook geen poespas. houden we beide niet van. wilden wel heel simpel trouwen maar niet alleen ringen en thats it, want wie weet zouden we daar ooit spijt van krijgen dat we t niet iets leuker hadden aangepakt. dus gewoon klein met alleen ouders broers en zussen bij elkaar. mooie dag ervan maken en geen heisa en gestress.

4. Samarinde

Samarinde Fanatiek lid

15 dec 2010
    1.485
    0
    0
    Wij zijn ook "gratis" getrouwd, op een dinsdagochtend (om 9 uur, pfff, moeilijk om een stralende bruid te zijn om dat tijdstip!). Overigens niet in de gemeente waar we wonen, hoewel we daar wel nog woonden toen we in ondertrouw gingen.

Wij hebben 42,50 betaald (manlief grapt weleens dat ik een goedkope aanschaf was :D ), maar waar dat precies voor was weet ik eerlijk gezegd niet meer. We hebben iig geen trouwboekje.

Deel Deze Pagina