Gratis trouwen nu, dan ben je getrouwd, veel goedkoper dan bij partnerschapen erkennen van kind. Groot feest geef je als jullie afgestudeerd zijn of zo.
mijn keus zou zijn nu gratis trouwen Ik ben zoiezo niet van het hele uitbundige qua een bruiloft, ik zou absoluut geen duizenden euro's eraan uitgeven voor 1 dag. voor mij is die dag net zo bijzonder als het niets of weinig kost
Ik zou wel gaan voor gratis trouwen. Wij hebben dit ook gedaan. Hebben die dag wel hele dag feest gehad met onze familie.. Wij vonden het trouwen zelf belangrijker dan het feest.
Wij hebben het ook niet heel groot gehouden, zodat we daarna een extra leuke huwelijksreis konden gaan doen. Die trouwdag is zo voorbij en niemand weet er meer iets van. Echt zonde van je geld om het heel groots te houden als je het mij vraagt. Maar sommigen vinden dat juist weer belangrijk. Waar jij het beste bij voelt!
Wij trouwen in juni gratis en geven ooit dan nog een bruiloft met een (groter) feest. Dus hier gaan we eigenlijk beide doen
wij wilden ook heel graag trouwen, groot feest zou wel heel leuk zijn maar financieel was t voor ons gewoon niet mogelijk. Belangrijkste voor ons was dat onze familie er was en dat we mooie dag hadden. Wij zijn dus op 'gratis maandag' getrouwd om 9u. Ik was overigens wel 9maanden zwanger maar het was een super dag! Ouders broers en zussen waren er en dat was genoeg. Erna met zn alle naar huis van mn vader(dies stuk groter dan die van ons) en hebben daar getoost met champagne(ik kinder champagne ) lekkere broodjes gemaakt en een stukkie taart gegeten. Savonds zijn we met onze ouders uiteten geweest om de dag af te sluiten. In 1 woord: perfect! Als ik t overnieuw zou moeten doen is t enige dat ik zou veranderen: eerder trouwen 9maanden zwanger doet niet veel goeds voor je voeten en de jurk ahahha. Had overigens een avondjurk, geen trouwjurk.
Wij gaan ook trouwen. Maar we hebben geen geld om er een groot feest en alles bij te geven en we willen het ook intiem houden. Wij hebben daarom besloten ''gratis'' te trouwen (zitten altijd wel kosten aan zoals trouwboekje bv) en verder gewoon de dag van onze trouwerij met de kinderen wat leuks te gaan doen zoals een dagje Efteling of iets en dan lekker ergens te gaan eten. Gewoon een gezinsdagje eigenlijk met een extra feestelijk tintje er aan. We hebben nog geen idee wanneer we dit gaan doen maar mijn wens is om te trouwen nu ik zwanger ben. Trouwt de baby in de buik lekker mee,vind ik wel bijzonder Je moet doen waar je je goed bij voelt. Als je groots wilt trouwen dan is het even flink door sparen en wachten. Het zou zonde zijn als je nu gratis gaat trouwen en achteraf toch soort van spijt hebt omdat je toch liever groots had willen trouwen met feest en alles erbij.
Wij hebben 2 trouwdagen haha. Ons wettelijk huwelijk was vlug vlug. Ik had een prachtige tweedehandse jurk (ex-debutante) dus toch feestelijk. Waren niet veel gasten, maar wel getrouwd dus. Hebben toen bijna een jaar later ons kerkelijk huwelijk gehad. Dat was met feest, andere jurk laten maken etc. Ik moet zeggen dat beide heel speciaal waren. Het hoeft ook echt niet duur en groot te zijn. Ons kerkelijk stuk was op een donderdag, de kosten kelderen dan ineens, want iedereen wil op vrijdag en zaterdag en dat weten ze. Misschien ken je handige mensen? Dat iemand een mooie uitnodiging kan maken voor je? De ex display trouwjurken gaan waarschijnlijk ook ergens naartoe en kun je zo een prachtige jurk halen voor stukken minder. Heeft een vriendin van ons gedaan (hier in de uk bij een charity shop). Prachtige trouwjurk hoor! Misschien eens vragen bij winkels. Maar zoals al gezegd het ligt eraan wat willen jullie zelf? Misschien kun je elke maand 10euro of een ander bedrag opzij zetten op een spaar ervoor? Wat je evt kunt missen. Zoiets groeit meestal ook sneller dan je denkt.
volg je gevoel (en die van je vriend) Als je eigenlijk een groot feest wil maar nu het geld er niet voor heb, moet je bedenken of je er geen spijt van krijgt als je het nu klein doet omdat dat t enige is wat je op t moment kan betalen. of dat je het liever toch nog even uitstelt en je gaat sparen voor een grotere bruiloft die meer naar je hart ligt. je trouwt(vaak) maar 1x en je moet het wel doen zoals jullie beiden willen. heb hier heel vaak de vraag gekregen of ik er geen spijt van had dat we het zo klein hebben gehouden. maar heb nooit de droom gehad van een groot feest en alle poespas eraan. hou er ook niet van om in het middelpunt te staan, wat je toch al gauw bent op je bruiloft
Ik heb voor dezelfde keus gestaan. De trouw wens was er maar pas over een poosje (als we gespaard hadden) maar door de komst van de baby, een koophuis samen wilde mijn vriend eerder trouwen (dit zou alles makkelijker maken). We hebben ervoor gekozen nu te trouwen(zijn 8 april getrouwd) al hoewel ik het graag groots had aangepakt is het ergens wel een geruststelling dat alles geregeld is en ik hem mijn man kan noemen (we hebben wel een mooie ring haha). Een feest hebben we niet gegeven maar we zijn wel van plan om over een paar jaar bij een beachclub een groots feest te geven alsnog en dan onder het mom van een paar jaar huwelijk. Ook geven we straks een geboortefeestje, housewarming en nog een klein trouwfeestje bij ons thuis omdat dalijk alles tegelijk komt. Succes met jullie beslissing!
wij zaten voor deze keuze en wij trouwen 5 augustus heel klein en vieren het met de mensen die belangrijk voor ons zijn en daarna gaan we gewoon lekker als gezinnetje weg.
Wij zijn gratis getrouwd en hebben 2 dagen erna feest gegeven een bbq in februari met sneeuw vorig jaar! Meest originele feest ooit! Waren bij elkaar 1000 kwijt hadden wel trouwkleren nouja ml een net pak en ik een cocktail trouwjurk
Wij zijn ook gratis getrouwd. Zagen allebei echt niet de meerwaarde van een groot feest. We hadden allebei nieuwe kleding gekocht en ringen (Die wel duurder waren, maar dat geeft niet). Voor de rest hebben we gezorgd voor koffie/vlaai en taart (zelf gemaakt) en broodjes. Tegen 14.00 uur ging iedereen naar huis, zijn wij foto's gaan maken (ook zelf gedaan, wel dure camera in bezit) en als afsluiter uiteten met zn twee. Zou het zo weer doen op deze manier. Een feest hou je meer voor anderen en echt niet voor jezelf.
Voor ons wordt het nu een notarieel samenlevingscontract en wie weet met ons 15 jarig jubileum een huwelijk. Liever in een keer op de manier die wij allebei voor ogen hebben. Al vieren we het samenlevingscontract evengoed wel met een gezellige borrel den ik zo
Nee hoor, dat kost iets van 250 euro. Of ze moeten het pas veranderd hebben. Anders hadden wij dat namelijk gedaan ipv trouwen.
Mijn man en ik wilden ook graag trouwen, en omdat we een huis zouden kopen was ons budget erg laag.. wij zijn gratis getrouwd op een woensdag morgen in het gemeentehuis, en hebben een feestje gegeven in een zaaltje ( mochten we gratis in). samen met de familie en naaste vrienden. We hebben zelf broodjes en drinken en lekkers gehaald, en soep gemaakt. we hebben daar heerlijk gezeten met koffie, taart, hapjes, chippies. de mensen waren vanaf 10 uur welkom, en om 2 uur waren de laatsten weg. wij hebben ervoor gekozen geen alcohol erbij te doen.. vonden we niet nodig overdag, en dit scheelde ook in de kosten. De ringen doen we als we over een aantal jaren in de kerk gaan trouwen. dus het hoeft niet duur te zijn. We hebben foto's laten maken door een aantal mensen die er bij waren. Het boeketje was nep. (trouwden in de bouwvak, alle bloemisten zaten dicht..) De jurk bij een trouw winkel in zwolle gekocht, voor in totaal 400 euro (incl coupeuse kosten, zak, op maat maken enz, pak van manlief bij de C&A gehaald )