Haha als mijn man het niet erg had gevonden was ik in t stadhuis gratis getrouwd hoor... De kerk en t feest vond ik belangrijker..... de jurk en t pak. Wij waren uit eindelijk nog niet duur uit en hebben echt een gigantische dag gehad!!! Als of t duizenden euro's gekost had... Maar t gaat uit eindelijk om het huwelijk, wat jij en je man samen willen. Zolang je er maar zeker van bent en niet dat je er later spijt van krijgt.
Zoals meerdere al aangeven, waarom niet nu gratis en tzt een feest geven. Kun je net zolang sparen als je wilt (5, 10 of 12,5 jr enz)
ik heb op een dinsdagochtend 5 minuten in een kamertje van het gemeentehuis gezeten en was alleen een 10tje kwijt voor het boekje, meer niet! er is wel een mogelijkheid om het uitgebreid te doen, met een hele toespraak en bepaalde lokatie dat kost idd wel iets meer ja, maar dat is ook met trouwen, je kan het zo gek maken als je wilt.
Ik heb er ook over nagedacht om gratis te trouwen maar ik wilde er toch iets moois van maken en voor alleen het jawoord met een paar familieleden vond ik toch niet erg bijzonder. Nu gaan we bij een andere gemeente trouwen omdat dit een paar honderd euro scheelde.
Wij willen ook trouwen maar een wedding met alles erop en eraan gaat gewoo. Niet lukken dat is gewoon te duur. Jammer?? Ja beetje wel maar ik kan me er niet zo druk over maken. Dan maar gewoon een uitbundig bbq feest thuis in de tuin. Ook supergezellig en stukken goedkoper
Trouwen doe je maar 1x dan moet het perfect zijn. Als je wel de middelen zou hebben was je waarschijnlijk voor ALLES gegaan. Ik zou wachten tot het wel perfect mogelijk is (wat perfect voor jullie ook mag zijn).
Dit hebben wij ook gedaan. Ik wilde niet zwanger trouwen en dus zijn we later nog getrouwd. onze dochter was toen net geen twee.
Ik ben in 2005 gratis getrouwd, wel 2 mooie gouden ringen, met het idee 10 jaar later een echt huwelijksfeest te geven, helaas ben ik in 2011 gescheiden dus dat is er niet meer van gekomen. Maar je moet doen waar jullie je prettig bij voelen en niet denken wat andere mensen ervan vinden, is toch geen schande om naar het financiële plaatje te kijken? Als jullie maar gelukkig zijn.
Geregistreerd partnerschap is even duur / goedkoop als trouwen. Erkennen van kinderen en aanvragen van gezag kost niets. Dus waarschijnlijk heb je je partnerschap laten registreren op een niet-gratis dag (op de dagen waarop je voor trouwen ook zo 250 euro kunt neertellen). Eén dag(deel) in de week is trouwen én partnerschap registreren 'gratis'. Je betaalt dan alleen de leges en that's it.