gratis trouwen

Discussie in 'De lounge' gestart door djellybelly, 16 feb 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MissFlower

MissFlower Fanatiek lid

17 nov 2008
    4.166
    397
    83
    ik ben augustus 2008 getrouwd dus hier is het nog steeds zo uitgebreid

2. djellybelly

djellybelly Niet meer actief

nou ik heb het eindelijk gevonden op internet hoe het zit hiier in den haag maar dat word m echt niet dinsdag om 9 uur nou nee thanx!

is er misschien iemand toevallig in den haag betaald getrouwd met wie ik ff ken pben heb even een paar vragen maar kom er niet uit op internet!

zie echt bedragen staan niet nnormaal gewoon trouwen in loosduinen bijv, is 389 euro ongeveer is dat nou ech veel of stel ik me aan hahahha

3. woops

woops Niet meer actief

M`n broer heeft voor de kleinste zaal waar 25 man ik kan 250 euro betaald, dus ik ben bang dat het niet een abnormaal bedrag is.
    Weet niet met hoevele je in die zaal kan.
    Maar trouwen is wel duur. :(

4. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.848
    3.364
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    Ik weet dat er zelfs bedragen zijn -als je op zaterdagmiddag ofzo trouwt of op zondag, in 1 of ander kasteeltje ofzo, dat je dan gerust over de 1000 euro kwijt kan zijn.
    Hoe verderop in de week, hoe duurder en dat geld ook voor de locatie: hoe luxer of aparter, hoe duurder. Er worden echt abnormale prijzen gevraagd.

5. MissFlower

MissFlower Fanatiek lid

17 nov 2008
    4.166
    397
    83
    wij hadden 2 opties.. idd donderdag om 9 uur al en wij zijn op een maandag getrouwd om half 2

6. djellybelly

wij willen graag op maandag trouwen en dan in juli volgend jaar

7. daphne78

daphne78 VIP lid

10 mei 2006
    7.311
    0
    0
    Nijmegen
    In Wijchen is het gratis trouwen hetzelfde als het betaald trouwen, alleen het tijdstip niet....

In Nijmegen is het alleen met getuigen erbij en duurt het hooguit een kwartiertje.

8. wonderteam

wonderteam Niet meer actief

@ anstefay, die bedragen zijn niet abnormaal hoor. Wij zijn op een vrijdag getrouwd en wij waren iets van 360 euro kwijt.

9. penelopea

penelopea Bekend lid

31 jul 2008
    993
    1
    0
    twente
    Wij zijn op vrijdagmiddag getrouwd. We hebben in 2006 daar 350 euro voor betaald. Dat was inclusief trouwboekje (die je zelf uit mocht zoeken) gegraveerde pen, en trouw certificaat. Het duurde rond de 3 kwartier.
    Onze buurtjes zijn een paar maandjes eerder gratis getrouwd. Dat was op dinsdagmorgen, ze kregen een standaard trouwboekje, geen pen, en geen certificaat. Ook mochten zij niet zelf de ambtenaar uitzoeken. het verhaaltje was korter en onpersoonlijker en ik vond zelf het hele gebeuren gewoon niet zo leuk als het bij ons gegaan was. maar goed, het scheelt je wel een hap geld! Maar ook hier alleen op maandag en dinsdagmorgen gratis.

10. penelopea

penelopea Bekend lid

31 jul 2008
    993
    1
    0
    twente
    Nog even, als je gratis trouwt moet je wel op tijd zijn, bij onze gemeente kan je kijken welke tijden bezet zijn, en de gratis tijden zijn maaaanden van te voren al geboekt.

Verder verschillen de prijzen inderdaad per gemeente en locatie, maar sowieso, alles waar trouwen voor staat is duuur!

11. djellybelly

ik hoop dat iemand mij nog ff wilt helpen bij de kosten van het trouwen zit daar dan ook al de ambtenaar bij? staat niet op internet, ambtenaar staat wel apart voor 150 euro

xxx

12. tinke

tinke Actief lid

25 jul 2008
    170
    0
    0
    Abcoude
    Nou, ik ga dus de 24e gratis trouwen. En dat is hier alleen met de getuigen erbij. Een kwartiertje praten, geen gesprek gehad met een ambtenaar. Ondertrouw was alleen even handtekeningetje zetten en je stond weer buiten. Maar goed, het feest komt later nog wel!

13. hemeltje83

hemeltje83 Actief lid

9 nov 2008
    443
    0
    0
    N-Brabant
    Tja dat was bij ons ook: wij zijn op dinsdagochtend (gratis) om 9:00 getrouwd: geen gesprek van te voren, wel zoveel mensen als je zelf wilt en geen persoonlijk praatje.. Nou ik vond het prima want we waren geen 450 euri lichter en het persoonlijke gedeelte hebben wij tijdens de ceremonie voor het feest gedaan. Vrienden van ons zijn een maand voor ons wel betaald getrouwd en daar vond ik het verhaaltje alles behalve geweldig: ik was blij dat dat bij ons niet gedaan werd! (scheelt wel wie je hebt als ambtenaar) (dat half uurtje was me echt geen 450 euro waard!)

14. schaapie123

schaapie123 Niet meer actief

hier in assen kan je niet meer gratis trouwen
    dat was altijd op de woensdag, maar tegen woordig begint het bij de 360 en dat is in ons lelijk stadhuis, wil je in het oude gemeente huis trouwen (mooie zalen) begint het bij de 600

15. Miepie80

Miepie80 VIP lid

6 mei 2007
    8.101
    4
    0
    Anstefay, heb het even voor je nagekeken; in DH is het op de meeste vaste locaties idd 398 euro (all-in, enige wat daarbij komt zijn de uittreksels die je voor de ondertrouw al moet aanvragen + trouwboekje). Enige mogelijkheid om gratis te trouwen is op dinsdag 9.00.
    Als je een andere locatie wilt dan de standaard locaties, betaal je verschillende lossen bedragen; je betaalt zelf voor de huur van die locatie + kosten voor het aanvragen van goedkeuring voor die locatie + voor de ambtenaar.

Succes met plannen!

16. Marjannn

Marjannn Bekend lid

31 dec 2008
    500
    0
    0
    (Sport)masseur
    Ik ben 3 jaar geleden ook gratis getrouwd, om half 9 's ochtends. Het duurde nog geen kwartier. Er is van tevoren geen gesprek geweest, de ambtenaar hield gewoon een standaard praatje en toen mochten we elkaar het ja-woord geven. Mijn en zijn ouders waren erbij en het heeft ons niks gekost. We wilden alleen een trouwboekje (maar dat is niet verplicht) en dat heeft een paar tientjes gekost.

17. MissFlower

MissFlower Fanatiek lid

17 nov 2008
    4.166
    397
    83
    nou die hoefden wij niet apart te betalen hoor.. wij waren rond de 40,- kwijt voor alles

18. morgaine

morgaine Bekend lid

22 sep 2006
    894
    0
    0
    Arnhem
    Ik heb het gister nog na gekeken, hier in Arnhem kan je nog gratis trouwen op de maandag tussen 9 en half 10. Ik heb het aan mijn vriend door geven. Hopelijk snapt hij de hint :)

Ik ben al eerder getrouwd geweest en de ambtenaar hield toen een speech van geloof ik dik een uur. Van alles vertelde hij waar wij op school zaten tot wat ik keek op de televisie. Ik dag nog wat boeit de mensen dit nou. Ook vertelde hij dat we verleden week zo verliefd bij hem zaten koffie te drinken. Ook onzin, ik zat daar met een vette kater en ik dag alleen, vent schiet op ik wil naar bed. Dus voor mij hoeft dit allemaal niet meer.

19. chaya

chaya Bekend lid

27 okt 2006
    607
    0
    0
    den-haag
    @anstefay wij gaan 14 augustus trouwen(op een vrijdag) en wij trouwen op een buitenlocatie in Rijswijk.
    wij betalen voor die locatie 800 euro, dus dat is ons ceremonie.
    daar betalen we 432,00 ambtenaar kosten bij inclusief alle papieren en trouwboekje.

dus in princiepe koste het trouwen 432,00 maar alw je op het gemeente huis trouwt zijn de kosten aanzienelijk lager want bij die 432,00 zit ook reiskosten van de ambtenaar bj.

20. chaya

chaya Bekend lid

27 okt 2006
    607
    0
    0
    den-haag
    ik heb nog even voor je gekeken
    dit is de prijslijst voor locatie Groenmarkt

- maandag t/m donderdag 09.00 - 17.15 uur €552,90
    - donderdag 18.00, 19.00 en 20.00 uur €672,65
    - vrijdag 9.00 - 17.00 uur €591,80