gratis trouwen

Discussie in 'De lounge' gestart door djellybelly, 16 feb 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. chaya

chaya Bekend lid

27 okt 2006
    607
    0
    0
    den-haag
    dit is in loosduinen

- dinsdag 10.00 -17.00 uur, maandag, woensdag en donderdag 09.00 - 17.00 uur €398,30
    - vrijdag 09.00 - 17.00 uur €484,70

en dit het spui

maandag t/m donderdag 09.00 tot 17.00 uur: €398,30
    vrijdag 09.00 - 17.00 uur: €484,70

2. Toevallig heb ik vanmorgen geinformeerd wat het bij ons zou gaan kosten.
    Gemeente waar we wonen kost €412,50 en een gemeente verder(waar ik in de trouwzaal ten huwelijk ben gevraagd) kost het de helft minder € 206.

Vind het een erg groot verschil.Dus misschien dat een gemeente verder bij jullie in de buurt goedkoper is.

3. Sarah84

Sarah84 VIP lid

21 jul 2008
    6.665
    1
    0
    Student en moeder
    Dordrecht
    Wij gaan 16 maart trouwen...dat is de goedkoopste dag om te trouwen...
    eerst wilde we gratis trouwen op dinsdag ochtend...maar dat zat al vol tm 30 juli..dus dat ging niet.
    Hier in Dordrecht mag je in twee getuigen meenemen en verder niemand...(en nou niet zeggen dat dat niet zo is...kijk maar op www.dordrecht.nl)
    Nu gaan we dus op de maandag trouwen en dan mag je maximaal 4 getuigen en afhankelijk van de zaal 18 mensen meenemen of meer...

gratis trouwen is hier gewoon in de stadswinkel/gemeente en betaald trouwen is op het Stadhuis in een mooie trouwzaal...
    bij gratis trouwen gaat het meer om de formaliteit en betaald trouwen kan met een toespraak en met ringen geven e.d.

kijk anders even of je gemeente een site heeft...op die van Dordrecht staat echt heel veel info over dit alles...dus misschien bij jou ook!

4. djellybelly

djellybelly Niet meer actief

heey meiden super bedankt voor de reacties, ik moest vandaag werken, en mijn vriend belde naar de gemeente.
    die vrouw aan de lijn zei dat die alles op internet kon zoeken dus dat dat duidelijk zat was hahahahah nou ja goed ik snap er niks van, maar ik ga morgen ff bellen :D

5. Sarah84

Sarah84 VIP lid

21 jul 2008
    6.665
    1
    0
    Student en moeder
    Dordrecht
    anders even kijken of je een informatief gesprek kan hebben...dat doen ze hier wel als je dat wil...dan leggen ze alle opties uit en kan je meteen al je vragen stellen...
    het is niet verplicht natuurlijk...maar als je het nog niet zeker weet allemaal kan je het doen.

6. djellybelly

nou dat wil ik ook graag maar goed als zon miep zo raar doet ken ik moeilijk een afspraak maken hahahaha

7. guppie81

guppie81 VIP lid

13 sep 2006
    12.334
    1
    0
    wij hebben bijna 3 jaar geleden 650 euro betaald voor trouwen, echt belachelijk eigenlijk!
    Maar was wel op een kasteeltje en de babs hield echt een heel mooie toespraak. Was zeker een mooi randje aan de dag!

8. kiannes

kiannes Lid

15 feb 2009
    10
    0
    0
    \

volgens mij klopt het niet heb er ook 1 meegemaakt en er was meer dan alleen getuige en een leuke verhaal deed ze ook dus misschienb per gemeente verschillend..

9. MissFlower

MissFlower Fanatiek lid

17 nov 2008
    4.166
    397
    83
    wat een verschil van prijzen dan.. dit zijn de prijzen van ons dorpje (tja daar zal het dan aan liggen haha)

maandag 13.00 en 13.30. donderdag 9.00 en 9.30 € 0.00 kosteloos
    maandag t/m woensdag overige tijden € 129.70
    donderdag overige tijden € 185.10
    vrijdag € 228.55
    zaterdag € 434.75
    maandag t/m donderdag € 255.50 zelf gekozen locatie
    vrijdag € 306.60 zelf gekozen locatie
    zaterdag € 511.00 zelf gekozen locatie

10. mam85

mam85 Fanatiek lid

3 jul 2007
    1.729
    0
    0
    mama!
    mmh ik lees verschillende verhalen

wij zijn ook gratis getrouwd..

bij ons had zelfs de ambtenaar nog een klein gedichtje voorgelezen (had hij zelf mee genomen) en we hadden getuigen en wat fam meegenomen.. (in tototaal een man of 15?)

11. MissFlower

MissFlower Fanatiek lid

17 nov 2008
    4.166
    397
    83
    ja die van ons maakte het ook heel leuk.. klein stukje over ons zelf en idd ook een gedicht.. heel leuk!

12. tweety

tweety VIP lid

2 okt 2005
    10.054
    0
    36
    dordrecht
    hier is dat dus heel anders hoor. wij mochten max 7 personen mee nemen incl getuigen. kwam niemand thuis langs en ook geen muziek erbij. wij hebben ook idd alleen het trouwboekje betaald.

13. KateK

KateK VIP lid

26 dec 2008
    5.185
    0
    36
    Drenthe
    wij zijn sinds vorige jaar geregistreerd partners, wij zijn nu dan wel man en vrouw te noemen en hebben ook ja tegen elkaar gezegd, we mochten zelf weten hoeveel mensen we mee wilden nemen maar we hebben ieder 1 getuige mee genomen. We hebben met tranen in de ogen ja tegen elkaar gezegd en die lieve man van het gemeentehuis had een gedichtje geschreven, heel leuk. Ik had het echt niet willen missen. Het was idd op maandagochtend.

We hebben dit gedaan omdat we een huis gingen kopen. We hadden ook willen trouwen maar dan wil je toch ook een jurk en een leuk pak en ringen en dit en dat en dan zit je zo al op 3000 euro. Nu hebben we de datum van het partnerschap in onze ringen bij laten zetten en heb ik ervoor gekozen zijn achternaam niet te gebruiken. Als we ooit wel gaan trouwen (dat zal dan een 'nep' iets zijn omdat we al man en vrouw zijn) dan doen we alles erop en eraan en neem ik wel zijn achternaam. Maar misschien komt het er wel nooit van en laten we alles op het gemeentehuis omzetten in een huwelijk (een druk op de knop en je staat als getrouwd in de computer)..

14. djellybelly

nou ik heb net gebeld, de 398 euro is incl ambtenaar.
    we moeten langs om een dossier aan t maken en daar dan een datum stellen voor de ondertrouw.

iedereen bedankt voor het goeie advies

15. chaya

chaya Bekend lid

27 okt 2006
    607
    0
    0
    den-haag
    in ieder geval gefeliciteerd met je voorgenomen huwelijk.

veel plezier met jullie voorbereidingen

16. Assi

Assi Fanatiek lid

2 mrt 2008
    4.519
    46
    48
    Hoi, wij gaan trouwen in Alkmaar.
    Het liefst gratis :)
    Maar als het echt zo is dat er alleen getuigen mee mogen...dan weet ik het niet meer, hoor...

Wij willen wel snel trouwen dus hoop dat de ondertrouw enzo niet zo lang duurt.

Deel Deze Pagina