Wij zijn bij het gemeentehuis geweest, daarna uiteten en dat was het.. En ik heb een trouwjurk gedragen. Niets raars aan, naar mijn mening.
Gewoon doen die trouwjurk! Het is je trouwdag, en je wilt neem ik aan stralen op de foto's het hoeft niet eens een dure jurk te zijn, kijk eens op marktplaats. Er zijn genoeg aanbieders die nieuwe jurken voor honderd euro of minder verkopen. Faillisementsverkoop of partijverkoop. Voldoende handelaren die vanuit huis overjarige modellen bijvoorbeeld verkopen. Zelf heb ik een jurk gevonden via marktplaats. Ga er binnenkort achteraan. Echt mijn droomjurk, een prachtige trouwjurk voor 100 euro. Ook iemand die vanuit huis opgekochte partijen verkoopt. Het hoeft niet duur, en als jij wilt trouwen in een mooie witte trouw- of avondjurk moet je dat gewoon doen!
Ooo ik lees hier echt "slechte" ervaringen met gratis trouwen de van ons was echt super gaaf! Donderdag ochtend om 9 uur in het stadhuis kwamen we in de auto achter dat we de foto van opa met zware emo waarde waren vergeten dus mijn ouders zijn teruggereden naar ons huis wij zaten daar lekker aan de koffie met een koekje. Toen me ouders kwamen hebben die ook eerst nog koffie gedronken dus het was pas kwart voor 10 eer we begonnen. Daarna uitgebreid praatje gehad en getrouwd stonden we om half 11 weer buiten. wij waren wel in pak en jurk maar gewoon een cocktail jurkje omdat dat iets meer mij is dan een daadwerkelijke trouwjurk. leuk detail onze hond was er ook bij en die had de ringen op zinn rug Dus ik zeg zeker een mooie jurk aan doen woe weet tref je wel zon leuke die wij ook hadden
Ik had ook een (positie) trouwjurk, en we hebben het ook heel klein gehouden. Met een stuk of 25 familieleden naar het gemeentehuis, trouwen, toen bij ons thuis een borrel + hapje (totaal duurde dat 4 uur). 's Avonds uit eten met onze naaste familie en toen we in het hotel waren (voor één nachtje) heb ik de trouwjurk pas uitgedaan. Wilde het allemaal graag klein houden ivm financiën en omdat ik zwanger was, maar een bruiloft is voor mij niet compleet zonder jurk. En ik kan hem nóg een keer aan in september, dan geven we nog een bruiloftsfeest. Liefs,
Wij zijn ook alleen voor de Gemeente getrouwd, ik wilde wel iets speciaals aan en wilde perse (weer) in het zwart trouwen. Ik had een lange zwarte rok met een sleepje en een zwart gothic korset en dat was erg mooi moet ik zeggen. Was dus ook alleen voor het gemeentehuis en de trouwfoto's.
Als jij in een trouwjurk wil trouwen, trouw je toch lekker in een trouwjurk. Het maakt toch niet uit wat je verder wel of niet doet die dag. Gewoon doen waar je blij van wordt hoor, als het goed is doe je het maar één keer.
Lekker doen wat je zelf wilt! Het is JOU (en van je man natuurlijk) trouwdag ook al vier je het klein en bescheiden
Mijn man en ik zijn ook gratis getrouwd en hebben het heel klein en intiem gehouden omdat we dat zelf wilden. Ik had een lange blauw-groene jurk aan. Voor de foto's vond ik de jurk wel belangrijk..... We zijn na de plechtigheid allemaal (lees: 20 man) naar ons huis gegaan en hebben catering aan huis laten komen. Het was persoonlijk en gezellig, ik zou het precies zo overdoen als het weer kon
Als ik al ooit zou trouwen, dan zou ik het zo willen. Echt tof Ts, als jij een jurk wil dan zou ik dat gewoon doen. Het is toch jouw dag ?
Wij zijn ook gratis getrouwd in pak en trouwjurk. Mochten zoveel mensen mee nemen als we wilden. Waren in totaal met 25 personen.
Doen wat jij wilt en waar jij je goed bij voelt! Je kunt heel goed tweedehands of goedkopere jurken kopen. Je trouwt als het goed is maar 1 keer...!
Wij zijn ook gratis getrouwd en hebben een toffe dag gehad. Ik was ongeveer 35 zwanger dus geen trouwjurk maar mochten wel meenemen wie we wilden. Na de plechtigheid bij ons thuis koffie/thee met bruidstaart (gekregen van vriendin) en daarna met de getuigen en fam naar de dierentuin. In de avond met zn allen uit eten. Een toffe dag en zou hem zo over doen! Conclusie maak er jullie dag van en als je een trouwjurk aan wil gewoon doen! (Als t goed is trouw je maar 1x)
Ik heb een website gevonden met heel goedkope en mooie trouwjurken. Trouwjurken & Bruidsjurken & Galajurken sinds 1978 Het is nog een baljurk ook..die ik op het oog heb... hahahahha. Ja ik heb gezegd: ik trouw maar 1 keer. Ook al ga ik scheiden en dan weer een andere partner, ik trouw maar één keer.
Dat is helemaal wat je zelf wilt. Je hebt natuurlijk wel geld over omdat je op een heel trouwfeest met toeters en bellen bespaart. Ik vind dat je best wel iets van je outfit mag maken, ook al ben je maar 5 minuten binnen in het gemeentehuis, je bent de rest van e dag samen feest aan het vieren. (ook al is dat niet heel uitbundig.) Moet je dan om die reden in je gare spijkerbroek blijven lopen?
Ja precies. Ik dacht eigenlijk een beetje hetzelfde. Voor wie trek ik de jurk aan? Moet ik per se een feest geven om een mooie jurk te mogen dragen? Mag je geen mooie jurk aan omdat je gratis trouwt? Allemaal vreemde gedachtes eigenlijk.
wij zijn ook gratis getrouwd op de maandag ochtend om 9u. hadden 25 familieleden (ouders broers-zussen met aanhang) verder niemand. tja grote familie helaas we konden kiezen uit een grote kamer waar je da aan tafel zit. niks bijzonders. maar we hadden teveel familieleden en was rustig in het stadhuis dus gingen naar de grote zaal. wat betreft kleding. meid het is jouw dag. of dat nou in een kerk of gemeentehuis is. je moet doen wat jij wil. dat je gratis gaat trouwen wilt niet zeggen dat je geen prachtige jurk aan mag ik ben zelf in een avondjurk getrouwd. ik was toen 38weken zwanger dus had ook niet veel keuze meer haha. en mijn man had gewoon een mooi simpel pak gekocht bij c&a. op elkaar afgestemd met groene accenten. mijn jurk was groen en zijn stropdas. en had een klein 'boeketje' bij intratuin gehaald. erna zijn we bij mn pa thuis gaan brunchen. lekker taartje erbij en champagne(voor mij jus d'orange ) en savonds met alleen de ouders zijn we gaan wokken bij de wok waar mijn man en ik altijd samen kwamen. 'alleen ouders' werd alsnog duur en druk beide ouders zijn gescheiden en hertrouwd. onze kids hebben dus 8 opa's en oma's was druk aan tafel haha als ik t overnieuw moest doen zou het precies zo gaan. behalve dat ik t niet meer hoogzwanger zou doen met 30graden buiten
je moet doen wat jij wilt maar persoonlijk vind ik het echt heel raar om dan gratis te trouwen en dan wel in een jurk met alles er op en eraan op te komen dagen
ja of het logisch is is weer een ander verhaal je ziet het niet snel. de meeste (denk ik?) mensen die gratis trouwen doen dat omdat ze of het geld er niet voor hebben voor 'normale' bruiloft. of omdat ze het alleen voor de papieren doen. en dan ergens anders mega party geven wij zijn gratis getrouwd omdat we het geld er niet voor hadden om groter aan te pakken en wij willen beide niet echt in het middelpunt staan. tja gaat lastig om niet te focussen op ons als wij het bruidspaar zijn maar we wilden zo klein en simpel mogelijk trouwen.