Gratis trouwen

Discussie in 'De lounge' gestart door waxinelichtje, 25 feb 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Thunder

Thunder Bekend lid

30 apr 2014
    811
    0
    0
    NULL
    NULL
    Zeker doen. Echt doen wat je voelt! Anders krijg je spijt!

En heerlijk om t helemaal op je eigen manier te doen! Maak er wat moois van! En fijn juist met een kleine groep mensen. Wij trouwden niet gratis maar hebben ook alles helemaal zelf gergeld en op.onze eigen manier, anders dan anders een daar ben ik nog altijd blij mee.

om maar een ding te noemen: Na afloop zaten wij in pak en jurk in de trein op weg naar ons. Huwelijksreisje (weekendje weg). Mensen keken ons heel raar aan en sommigen afkeurend. Voor ons scheelde het enorm veel geld en parkeergedoe en t was lekker gek.

Bij jullie zal de nadruk dan minder op de trouwceremonie liggen maar meer op hoe mooi jullie er uit zien en hoe gezellig de lunch is met familie, dat is toch prima als je dat zo wil! Misschien kun je de lunch nog mooi versieren voor een feestelijk tintje en een fotograaf voor een uurtje of twee wat foto's laten maken ter herinnering.

2. Decca1980

Decca1980 Fanatiek lid

22 nov 2011
    1.068
    0
    0
    Gefeliciteerd!!
    Bij onze gemeente kon er gekozen worden voor de gratis bruiloft, een eenvoudige of de gewone. Wij hebben gekozen voor de eenvoudige.
    De gratis bruiloft is echt bedoeld voor mensen die geen geld hebben en dat hebben wij op zich wel.

Ik was van plan om een leuke wittige jurk te kopen. Uiteindelijk toch wel een trouwjurk, maar geen enorme. Ik ben in deze jurk getrouwd:
    Innocence in Lace Ivory

3. Saz667

Saz667 Fanatiek lid

24 nov 2008
    4.841
    177
    63
    Wij wilden eerst ook gratis gaan trouwen, maar mochten dan beide maar 1 getuige meenemen en onze dochter van toen 1,5 mocht er niet eens bij zijn.

Uiteindelijk zijn wij in een andere gemeente getrouwd omdat dat ruim 200 euro goedkoper was. Toen wel wat mensen er bij gehad (ouders, schoonouders, broers en zussen en 1 stel vrienden waarvan de een ons reed in zijn mini :)

Ik wilde eerst geen jurk (30 weken zwanger toen we trouwden), maar mijn moeder vond dat ik toch eigenlijk wel een jurk moest omdat ik anders spijt zou krijgen. Dus 10 weken voor de datum nog naar winkels geweest om jurken te passen..

Verder hebben wij het vrij simpel gehouden. Mijn ouders hebben een grote pagodetent gehuurd met stoelen en tafels en alles. Buffet besteld bij de slager, dus alle vrienden en naaste familie en de buren van mijn ouders zijn allemaal komen eten. Daarna nog tot een uur of 2 daar gezellig gezeten. Waren in totaal met een man of 40/50.

De tent die mijn ouders hadden gehuurd kregen wij pas achteraf te horen, nadat het allemaal al geregeld was. In eerste instantie voor het geval het noodweer zou zijn (wat de week voor de bruiloft het geval was), maar achteraf was het fijn dan we in de schaduw konden zitten met ruim 30 graden :D

4. kuzzie1986

kuzzie1986 Actief lid

7 feb 2014
    159
    8
    18
    #44 kuzzie1986, 27 feb 2015
    Laatst bewerkt: 27 feb 2015
    Ik heb altijd gezegt als ik trouw doe ik dat met alles er op en er aan. Met groot feest op een top lokatie, mooie jurk, bloemen en bruidstaart

Echter hadden wij het budget (nog niet) daarom hebben wij er voor gekozen om op woensdag morgen 09:15 gratis een geregistreerd partnerschap aan te gaan. De voorwaarde zijn precies als een huwelijk alleen, kunnen wij dit ooit nog eens groots over doen wanneer we dat wel kunnen doen.

Echter wouden we dit niet heel stil voorbij laten gaan, we zijn met alle naaste familie naar het gemeentehuis gegaan op de dag zelf, daarna bij ons thuis gebruched met de zelfde mensen en savonds met mijn man en stiefdochter uiteten geweest.

In de zomer hebben we nog een grote bbq voor vrienden en familie gegeven we vonden het wel een feestje waard.

Kortom blij dat we het zo gedaan hebben, we zijn nu man en vrouw. Maar ooit gaat het grote huwelijk nog komen

Doe vooral waar jij je goed bij voelt, het is jullie dag! En bij twijfel altijd doen, voordat je er spijt van krijgt dan is het te laat....

Deel Deze Pagina