Dag dames, sommigen hebben waarschijnlijk al één van mijn topics gelezen en weten dat mijn relatie niet altijd rozegeur en maneschijn is. Wij zijn inmiddels al 2 maanden in therapie en het gaat goed met de nodige ups en downs. De afgelopen weken waren er meerdere downs... Maar we komen er door. Nu hebben we besloten om samen een paar dagen op vakantie te gaan. Iets wat in de afgelopen 2 jaar nog nooit gebeurd is. Vriend heeft veel werk en geen behoefte om op vakantie te gaan. En eerlijk gezegd hebben we er ook niet echt het budget voor. Maar hij wil het toch omdat het goed zal doen voor onze relatie. Enkele daagjes er tussen uit met ons tweetjes... dacht ik.... Ik wil naar de zon, hij wil gaan skien. Ik hoef geen 40°, 20 à 25° ben ik al blij mee, we hoeven dus ook niet echt ver... Skien heb ik nog nooit in mijn leven gedaan, ik zou dus lessen moeten nemen en dit betekent dan natuurlijk dat ik de vakantie ALLEEN zal doormoeten want vriend is een ervaren skier. Plus het feit dat skivakanties nu ook niet echt goedkoop zijn op dit moment. Vandaar mijn voorkeur voor een zonvakantie. Blijft er ook nog het probleem ivm de opvang van onze dochter van 7 maanden. Zon is niet goed voor haar vind hij... de kou van een wintervakantie ook niet. Hij wil haar meenemen op reis, dus als we op skivakantie gaan mag ik binnenblijven met de kleine terwijl hij erop uit trekt. Vakantie zit er dus ook niet echt in. Ik zou haar liever bij mijn ouders in Belgie laten. Maar nu komt het.... Om het opvangprobleem op te lossen heeft hij, zonder mijn weten, zijn moeder meegevraagd op vakantie!!! Sinds de geboorte van onze dochter loopt mijn relatie met sm niet altijd vlekkenloos. Ze is 70 jaar, is debiel aan het worden en is veel te veel aanwezig in mijn leven. Dus heb ik totaal geen zin om op reis te gaan met haar! Probleem is dat zij de koe bij de horens heeft gevat en reeds geboekt heeft! Nu gaan we dus begin maart gaan skien en heeft ze een studio van 15m2 voor ons 4-en geboekt! Bye Bye romantische vakantie en bye bye privacy! Zij heeft dus beslist waar en wanneer we naartoe gaan! En dit allemaal zonder het met mij te bespreken... Als toppunt dan nog zei ze gisteren me, als jij dan klaar bent met je skiles kom je dan op de kleine passen en ga ik wel gaan skien met mijn zoon! Ik was eerst zo blij met het idee van een vakantie voor ons tweetjes maar nu denk ik alleen maar aan hoe ik er onderuit kan komen. Ik weet dat ik misschien ondankbaar klink, maar dit zie ik echt niet zitten... Ik denk dat ik nog meer gefrustreerd zal terug komen na deze vakantie...
Omg 😳 Nou lekker is dat. In hoeverre ziet jouw man dit als een goed idee voor jullie relatie? Ik denk dat je best kunt weigeren om mee te gaan, je hebt genoeg goede argumenten. Ik zou hier ook niet aan moeten denken. Weet alleen niet hoe je man erop gaat reageren..
Ondankbaar? Nee, ik vind dat je groot gelijk hebt en zou gewoon niet meegaan. Ik zou de manier waarop dit is gegaan ook maar eens bespreken tijdens de relathietherapie, want sorry, maar ik vind dit niet normaal.
Je klinkt helemaal niet ondankbaar! Ik zou ook pissig zijn! Jeetje wat een situatie! Ik zou hier ook echt niet blij mee zijn. Ik heb geen tips ofzo voor je, maar wil wel even aan je kwijt dat ik je gevoel helemaal snap!
Ik heb je vorige topic ook gelezen. En nu dit weer, waarin je al zegt dat er meer downs dan ups zijn geweest en waarin je beschrijft hoe jouw wensen zonder pardon opzij worden geschoven ten gunste van je vriend. Je weet waarschijnlijk wel hoe dit op een buitenstaander overkomt, dat hoef ik waarschijnlijk niet uit te tekenen...
jeetje mina, ik geloof dat ik vrij pissig zou worden.. het idee was zoals ik lees om nader tot elkaar te komen, Dat gebeurd natuurlijk niet als jullie apart van elkaar dingen gaan doen.. En schoonmoeder zomaar uitnodigen zonder overleggen vind ik al helemaal van de zotte.. aan de andere kant kan he took s'avonds lekker zijn als jij en je man dan evne wt met zijn tweeen kunnen doen.. Ik zou er een gesprek over aan gaanen vragen waarom hij niet eerst overlegt met jou of het een idee was en waar jullie heen zouden gaan..
Wow, hier geen relatieproblemen maar zouden we door zo'n actie wel krijgen. Hoe ziet ie jullie hierdoor nader tot elkaar komen...zou een goed gesprek met je man aan gaan, desnoods bespreekbaar maken tijdens een therapiesessie?! Edit: zou zeker niet meegaan in deze constructie...
Ja ik ben ook van plan dit te bespreken tijdens onze therapie. Het idee op zich vind ik goed maar om weer alles achter mijn rug te regelen... Ik wou Camille bij mijn ouders laten, ze wonen wel op 400km van ons maar we kunnen gerust naar Belgie rijden, haar daar bij mijn ouders laten en vanuit belgie met het vliegtuig ergens naar toe. Ik ben gewoon bang dat als ik weiger ik als ondankbaar overkom. Schoonmoeder doet enorm veel voor ons waarvoor ik heel dankbaar ben, maar dat betekent niet dat ik haar daarvoor moet meenemen op reis. En ze beseft zelf jammer genoeg niet dat dit niet haar plaats is. Fijne vakantie zal dit worden...
Oh wat erg! Ik zou lekker thuis blijven! Laat hem lekker met z'n moeder gaan! Jij lekker rust thuis met je kleintje Wat een rare actie! En je man vindt het allemaal goed?
Eerste wat in me opkwam was, ''Ik ging dus echt niet mee'' ben zo te zien niet de enige. Echt een klote situatie zeg
Je schoonmoeder is debiel aan t worden?? Hoop niet dat je hiermee bedoeld dat ze vergeetachtig oid aan t worden is ivm haar leeftijd. Want dat vindt ik nou niet echt een nette benaming.. Buiten dat om, vindt ik het niet helemaal normaal geregeld. Ik zou er ook niet op zitten wachten op deze manier. Ik zou eerst zulk soort meningsverschillen (eigen zin doordrukken, geen rekening houden met enz) eens gaan bespreken tijdens de relatietherapie. De basis klinkt niet echt goed. Dan kan je natuurlijk wel op vakantie gaan, maar daar los je het niet mee op.
Eigenlijk moet ik er om lachen, zo idioot vind ik het. Hopelijk zien hij en jouw schoonmoeder ook in dat dit niet gaat werken, maar dat betwijfel ik als iemand zoiets als oppepper van de relatie ziet
Ik zou ook thuis blijven en wel met het argument dat dit niet is wat er besproken is en dat dit absoluut niet is wat jij voor ogen had. Laat hem maar eens voelen hoe jij er over denkt. Misschien dat hij dan wel eens erover nadenkt.
Relatie problemen of niet.. dit soort dingen horen in overleg te gebeuren! Heel eerlijk; Hopelijk heeft ze een annuleringsverzekering afgesloten - ik zou dit écht niet okay vinden en ook niet meegaan. Ik snap helemaal niks van de gedachtengang van je man.
Ondankbaar?? De vakantie had bedoeld moeten zijn voor jullie tweeën om jullie relatie weer een boost te geven! In plaats daarvan walst je man nu compleet over jouw gevoelens en wensen heen en dramt zijn eigen zin door. Daarnaast nodigt hij achter jouw rug om je schoonmoeder uit. Ik ging dus echt niet mee en hij kon van mij de pot op. Jullie hebben zei je al weinig budget en nu gaat meneer dus op vakantie die hij wil en denkt totaal niet aan jullie relatie. Sorry, maar misschien moet je hem even heel goed duidelijk maken dat wat hij doet niet voor jullie samen is, maar om zijn eigen zin te krijgen! Geef je grenzen aan en bespreek dit zeker tijdens therapie.