Net bij de Gamma twee van die ventilators gekocht die je aan het plafond vast kunt maken. Eentje voor in de woonkamer, en eentje voor in de slaapkamer. Met deze hitte wordt je gewoon helemaal gek... (misschien ook een tipje voor de andere mensjes hier. Ze zijn nu in de aanbieding bij de Gamma!) Ik kan niet wachten totdat ze zometeen hangen Ik vind de verkoeling maar moeilijk te vinden Wat doen jullie om het nog koeler in huis te maken?
Ik heb airco door mn huis heen. Ik vind die ventilatordingen niet werken, is alleen de warme lucht verplaatsen.
ramen openzetten.. verder leg ik een koude natte washand in mijn nek/op mijn hoofd als ik ga slapen: heerlijk
Ramen open zetten. Ik woon nu weer in Friesland en gelukkig gaat het daar in de avond altijd lekker waaien. We woonden eerst in Deventer, en oef wat blijft de warmte daar vreselijk hangen. Absoluut geen zuchtje wind. Niet overdag en niet in de avond. Daar werd ik echt gek van.
hihihi wij hebben hier 3 ventilators staan (op onze slaapkamer/zolder) en beneden een plafondventilator en een grote staande
koude douche nemen voor ik m'n bed induik en dan ff op je tanden bijten als het echt te koud word maar je lichaam koelt er lekker van af en blijft net lang genoeg koel om in slaap te vallen. heb het eerst ook geprobeerd met een nat washandje in me nek maar in no time kwam de damp er van af omdat je lichaam zo warm is.
Ieuw, een nat washandje in je nek als je in bed ligt? Bleh, het idee alleen al... Vannacht heb ik een primeur beleefd; we hebben met het raam open geslapen! Ik vind slapen met ramen en deuren open doodeng, bang dat iemand naar binnen komt via het raam. Maar het was kiezen tussen 2 kwaden; of mijn bed uitzweten, of met raam open slapen. IK koos voor het 2e en heb toch wel goed geslapen.
Helemaal mee eens. Warme lucht verplaatsen heeft geen zin. Wel lekker zeg, airco dor je hele huis. Tis toch wat, wij hebben een eigen zaak in koeltechniek en hebben niet eens vaste airco in huis hangen. (zoals de schilder zijn eigen huis niet geschilderd heeft, haha) Wij hebben een paar mobile airco's staan. Wij wonen nog in een huurhuis en zien het niet zitten om daar vaste airco in te hangen.
We hebben 4 steekraampjes die open kunnen, meer niet helaas (tenzij je de inbrekers op de koffie wil hebben met open deuren natuurlijk hihi). We wonen bovenin een flatje, dus je hebt enig idee hoe warm het is... Hebben een tafel ventilator, maar inderdaad verplaatsing vd lucht ipv koeling. Maar voelt toch wel lekker beetje een briesje
ik vind de ventilator op onze slaapkamer heerlijk .. en het is misschien warme lucht verplaatsen.maar dat windje is heerlijk. airco hoeft voor mij niet.doe mij een ventilator enik ben tevreden.gewoon heerlijk
het is hier gelukkig nog wel uit te houden thuis. in sascha's kamer komt alleen heel vroeg in de ochtend wat zon, dus daar is het altijd lekker koel. in de huiskamer komt aan het eind van de middag pas zon, verder staat de deur hier open en de lamellen zijn (bijna) dicht. we hebben geen ventilator/airco maar het is goed uit te houden.